• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Odhad: 80 % telekomunikačních společností neuspěje

Jiří Kocourek
15. 11. 2007
| Články
Trend

V rámci konference analytické společnosti Gartner ve francouzském Cannes vystoupili se svými příspěvky také přední odborníci společnosti na telekomunikace. David Willis a Martin Gutberlet se mimo jiné zabývali hlavními trendy v oblasti telekomunikací a podmínkami úspěchu operátorů na telekomunikačním trhu. Hlavní vyslovenou myšlenkou bylo varování pro telekomunikační společnosti, aby se stihly do roku 2012 úspěšně transformovat.

Mobilní telefon
Jednou z možností příjmů je například mobilní
reklama, kterou u nás zkouší telekomunikační
operátor Vodafone
.

Telekomunikační společnosti se nemohou již déle spoléhat na tradiční praktiky konkurenčního boje, jakými jsou snižování cen nebo propagace, k tomu aby si udržely zákazníky, znělo varování analytické společnosti Gartner. Další doporučení se týkala netradičních hráčů na trhu telekomunikací, kterými jsou společnosti Nokia, Apple a Google. Role těchto společností na trhu telekomunikací se stále zvětšuje, protože mají jednak přízeň zákazníky, ale hlavně přijímají nové obchodní strategie. Toto posilování pozic na trhu nutí tradiční telekomunikační společnosti přehodnotit svůj přístup a dodávky služeb.

Analytici Gartner vyslovili obavu, že takováto transformace a změna přístupu ke svému obchodování se podaří pouze menší části telekomunikačních společností a 80 % z celkového počtu jich neuspěje. Martin Gutberlet, viceprezident pro výzkum Gartner, řekl: „Mezi 20 % procenty společností, které uspějí, budou ty, které poskytnou zákaznicky orientované služby. Například půjde o interaktivní televizi, kde budou moci uživatelé chatovat online, zatímco budou sledovat svůj oblíbený televizní pořad.“

Podle Gutberleta budou úspěšné ty firmy, které pochopí zákaznické potřeby. Naopak neúspěšné budou ty společnosti, které se zaměří na odlišení se technickými produkty, kterým průměrní uživatelé nebudou rozumět, a proto je nepoužijí. Telekomunikační společnosti budou muset udělat strategická rozhodnutí. Gartner odhaduje, že přibližně v roce 2012 vytvoří polovina ze zmiňovaných 20% úspěšných společností nové podmínky v segmentu telekomunikací. Půjde hlavně o změny v mediální zábavě, reklamě a také ve službách řízení.

Gartner odhaduje, že silní hráči na trhu jako Vodafone či BT, dokážou získat přinejmenším 15% svých zisků z netradičních a nových zdrojů. „Odvětví telekomunikací bude mít v roce 2012 zcela odlišnou podobu od té dnešní,“ dodal Gutberlet. Bude hodně záležet na spolupráci společností, na zaměření se na skupiny zákazníků v poskytování internetových služeb. Bude také začít pracovat s Web 2.0, což telekomunikačním společnostem pomůže lépe se v budoucnu adaptovat na trhu.

Reklama v mobilu jako další zdroj příjmů

Komiks
Reklamní SMS nejsou
žádnou novinkou
.

S nabídkou neobvyklých produktů začalo například již české zastoupení operátora Vodafone. Přichází totiž s nabídkou mobilní reklamy. Inzerentům nabízí dva způsoby, jak oslovit vybranou cílovou skupinu potenciálních zákazníků. První možností je kampaň cílená na mladé lidi ve věku do 26 let, kteří jsou uživateli služby Student SMS Gratis. Tito zákazníci na začátku poskytli operátorovi své údaje, takže operátor zná jejich věk, pohlaví, zájmy, bydliště, celkovou útratu za mobilní služby a školu. Na oplátku jim poskytuje možnost bezplatných SMS zpráv do všech sítí pomocí Java aplikace nebo portálu Vodafone Live!

T-Mobile zatím mobilní reklamu zatím nenabízí, ovšem o možnosti využití mobilního marketingu v síti T-Mobile společnost v současnosti uvažuje. Telefónica O2 s myšlenkou mobilní reklamy také koketuje. „Reklama v mobilu patří k nastupujícím trendům dnešní doby a i naše společnost se těmito možnostmi zabývá. Uvažujeme však o jiné formě provázání reklamy a mobilních služeb a technologií,“ řekl Martin Žabka, tiskový mluvčí Telefónica O2.

Telekomunikační společnost Telefónica O2 také využívá nového zdroje, kterým je digitální televize. V první polovině roku 2007 bylo zrealizováno 426 televizních přenosů v celkové délce 837 vysílacích hodin. Telefónica O2 disponuje vlastní flotilou přenosových vozů, které jsou schopny, díky bezdrátovým i pevným technologiím, zajistit přenos TV signálu z terénu do televizního studia a do vysílací sítě, což je využívané především při přímých přenosech. Síť společnosti Telefónica O2 a přenosová infrastruktura tedy slouží nejen telekomunikacím, ale i k televizním přenosům a s tím souvisejícím službám.

Poskytujte bezplatné služby

Ze zahraničních poskytovatelů netradičních pro-zákaznicky orientovaných služeb lze jmenovat úspěch společnosti AT&T. Ta se stala první světovým prodejcem telefonů iPhone. Velký zájem o přístroj předčil očekávání a telekomunikační společnost AT&T z toho jistě vytěžila zisk. Co hlavně, získala náskok oproti ostatním telekomunikačním společnostem na trhu v poskytování nových služeb. Nyní jsou s napětím očekávány kroky internetové firmy Google, která by měla vytvořit historický první Google Phone. Tyto kroky, kdy výrobci jako Apple, Google či Nokia vstupují svými produkty do nových segmentů, potvrzují slova analytiků Gartner o změnách v oblasti trhu telekomunikací.

Zajímavou strategii razí také zahraniční společnost Blyk. Nejedná se o mobilního operátora v klasickém slova smyslu. Nemá vlastní síť, ani služby. Obchodní model se jmenuje MVNO. Jde o virtuálního operátora, který si telekomunikační služby kupuje od jiného operátora – v podobě tzv. MOU (Minutes Of Use). Firma si ovšem buduje i vlastní technologickou infrastrukturu. Za Blykem stojí například francouzská investiční společnost Sofinnova Partners.

Kromě reklamní kampaně je získání zákazníků založeno především na osobním doporučení stávajících zákazníků. „Blyk je první značkou, která propojuje segment mladých uživatelů se značkami, které mají rádi,“ řekla tisková mluvčí společnosti Blyk pro ITBIZ.cz. Sytém pracuje tak, že inzerující firmy platí Blyku za každou odeslanou reklamní SMS – a peníze pak Blyk vrací svým uživatelů, formou volných minut a volných SMS. Za to musí uživatelé vytrpět šest reklamních MMS denně.

Souvisejíci

Mobilní reklama je u nás teprve na začátku
Vodafone spouští reklamu v mobilu

Rubriky: Telekomunikace

Související příspěvky

Komerční úspěch 5G: Sítě nové generace dosáhly za tři roky stejných milníků, jako 4G za pět let
Zprávičky

Maďarsko získalo menšinový podíl v operátorovi Yettel ze skupiny PPF Telecom

21. 3. 2023
Masivní výpadek na polské železnici způsobila softwarová chyba (aktualizováno)
Zprávičky

Deutsche Bahn při digitalizaci železnic spoléhá na dodavatele s díly Huawei

12. 3. 2023
Zprávičky

Evropské telekomunikační firmy tlačí na zpoplatnění své infrastruktury

10. 3. 2023
6G sítě jsou klíčem k budoucnosti s robotizovaným průmyslem
Články

Mobilní internet nové generace 6G by mohl být spuštěn v roce 2030

9. 3. 2023

Zprávičky

Pětice motorů technologických inovací v příští dekádě

Google zpřístupnil veřejnosti chatbota Bard, chce konkurovat Microsoftu

ČTK
22. 3. 2023

Americká internetová společnost Google v úterý zpřístupnila veřejnosti konverzačního robota Bard. Konkurovat bude službě

Hrozby pro Android: Adware zůstává v Česku úspěšný

Pavel Houser
21. 3. 2023

Pravidelná statistika kybernetických hrozeb v únoru opět potvrdila převahu adwaru na platformě Android v

Komerční úspěch 5G: Sítě nové generace dosáhly za tři roky stejných milníků, jako 4G za pět let

Maďarsko získalo menšinový podíl v operátorovi Yettel ze skupiny PPF Telecom

ČTK
21. 3. 2023

Maďarsko získalo prostřednictvím dohody o výměně akcií nepřímý menšinový podíl v maďarském operátorovi Yettel

Amazon hodlá zrušit dalších 9 000 pracovních míst

ČTK
21. 3. 2023

Americký internetový obchod Amazon hodlá zrušit dalších 9000 pracovních míst. Šéf podniku Andy Jassy

Proč blockchain selhává

Bitcoin stoupl na devítiměsíční maximum, těží z neklidu v bankovním sektoru

ČTK
20. 3. 2023

Kryptoměna bitcoin se dnes dostala na devítiměsíční maximum nad 28 500 dolarů (zhruba 637.300

Průzkum Infor: výrobci posilují monitoring dodavatelského řetězce

Pavel Houser
20. 3. 2023

Hlavní motivací k zajištění odolnějších řetězců s pomocí specifických ERP a SCM nástrojů je permanentní

Státní úřady i soukromé firmy v ČR zakazují pracovníkům používání TikToku

ČTK
18. 3. 2023

Státní úřady a podniky i soukromé firmy v ČR zakazují svým pracovníkům z bezpečnostních

ČOI: 4 z 5 kontrolovaných internetových prodejců v roce 2022 porušili zákon

Pavel Houser
17. 3. 2023

Česká obchodní inspekce oznámila, že v průběhu minulého roku uskutečnila 1 064 kontrol zaměřených

Tiskové zprávy

Změní generativní umělá inteligence pravidla hry?

SAP představuje nový balíček řešení pro střední firmy

ČSÚ: Více než polovina velkých průmyslových podniků využívá 3D tisk

CyberSecurity Podcast: Vše o nové evropské směrnici NIS 2

Capgemini pomůže prostřednictvím digitálních dvojčat řešit organizační problémy podniků

Kores si pro rozvoj a podporu SAP řešení vybral Ness

Zpráva dne

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Redakce
3. 3. 2023

Ať už hledáte levnější cestu jak postavit nový počítač, nebo jen chcete upgradovat stárnoucí...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Programování s pomocí umělé inteligence a open source licence

Pavel Houser
15. 3. 2023

S tím, jak se rozšiřuje využití umělé inteligence přímo při tvorbě softwaru, se intenzivněji začínají diskutovat...

Nadcházející akce

  1. Hannover Messe 2023

    17. dubna - 21. dubna

Zobrazit všechny Akce

Slovník

Brand Experience

Emerging markets

.ASF

Nejpopulárnější články

OKI na veletrhu EmbaxPrint zaujala potiskem etiket

OKI na veletrhu EmbaxPrint zaujala potiskem etiket

Tomáš Jirásko
1. 3. 2023

Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita

ChatGPT uspěl v testu teorie mysli

Pavel Houser
21. 2. 2023

Kvalitních IT specialistů je nedostatek a práce na dálku jim může přinést až o 25 % víc peněz

Redakce
3. 3. 2023

Mýty kolem digitalizace firmy (1): Digitalizace je jen IT projekt a adopce je ztráta času

Mýty kolem digitalizace firmy (1): Digitalizace je jen IT projekt a adopce je ztráta času

itbiz
2. 3. 2023

Celosvětové výdaje na IT v letošním roce podle Gartneru vzrostou o 2,4 %

Redakce
23. 2. 2023

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security techn Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT česk

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Vedle deuteronu mohou existovat i další stabilní dibaryony
  • U rovníku Marsu se našly zbytky nedávného ledovce
  • Následky srážky sondy DART s planetkou Dimorphos: První výsledky pozorování teleskopy ESO

RSS AbcLinuxu RSS

  • Trisquel 11.0 Aramo
  • Mozilla založila startup Mozilla.ai
  • GNOME 44

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.