Google ČR očekává až trojciferný růst tržeb

Google

Tuzemská pobočka globálního portálu Google očekává i v roce 2010 dramatický růst tržeb. Plány společnosti na příští rok představila ředitelka českého zastoupení Taťána le Moigne. Podle ní i v roce 2010 Google ČR bez problémů docílí trojciferného růstu tržeb, stejně jako letos. Odmítla přitom zveřejnit konkrétně jakých výsledků firma v letošním roce dosáhla. Je známo pouze tolik, že v roce 2007 tržby firmy činily 28 milionů Kč.

Důležitá lokalizace

České zastoupení Googlu na domácím trhu působí teprve tři roky. První dva roky se přitom společnost věnovala výlučně lokalizaci jednotlivých produktů a služeb do češtiny.

Až v letošním roce začala ve větší míře spolupracovat s vybranými společnostmi. Do hledáčku firmy se dostaly především technologické společnosti, finanční instituce, firmy napojené na turistický ruch a maloobchodní společnosti.

„Oslovili jsme ty společnosti, pro které jsou důležitá on-line média nebo pro ně obsluhujeme trhy v zahraničí,“ komentovala letošní strategii firmy Moigne.

V budoucnu hodlá Google ČR oslovit i zástupce automobilového a farmaceutického průmyslu. Firma se zároveň hodlá zaměřit na reklamní agentury, které chce přesvědčit o kvalitách produktů Google AdWords a Google Analytics.

„Zájem o vzdělávání potvrzuje zvýšení počtu certifikovaných agentur. Certifikáty se týkají našeho klíčového produktu Google AdWords a Google Analytics. Na začátku roku 2009 byly v České republice pouze tři Googlem certifikované agentury, teď jich máme 11,“ uvedla Moigne.

Významnou roli hraje také lokalizace jednotlivých produktů do češtiny. I když Česká republika představuje poměrně malý trh, Google ČR v uplynulých dvou letech lokalizoval na 56 různých služeb a produktů. V počtu lokalizovaných služeb tak Česká republika patří ke světové špičce.

Mateřské společnosti Google se v roce 2009 také významně dařilo a podařilo se jí splnit vysoká finanční očekávání analytiků. Společnost oznámila, že jen za 3. čtvrtletí letošního roku při tržbách 5,94 miliardy vydělala 1,64 miliardy dolarů (více než 30 miliard Kč).

Android, Chrome, YouTube

I přesto, že Google vznikl na vyhledávání a právě vyhledávání i dnes tvoří největší část jeho tržeb, začíná se firma pomalu orientovat jiným směrem. Významným krokem v této oblasti byla akvizice videoserveru YouTube, který firma získala v roce 2006 za 1,76 miliardy dolarů (zhruba 33 miliard Kč). Přestože pro něj Google dosud nebyl schopen nalézt optimální inzertní model, už i první náznaky v podobě firemních kanálů a video reklamy naznačují budoucí potenciál tohoto portálu.

Prvním proniknutím do světa softwaru se v roce 2008 stal internetový prohlížeč Google Chrome. Především díky rychlosti se program ujal a během krátké doby získal několikaprocentní podíl na trhu. Před několika týdny Google Chrome v počtu uživatelů překonal konkurenční Safari a stal se světovou trojkou. Spolu s internetovým prohlížečem uvedl Google v roce 2008 i operační systém Android určený pro mobilní telefony. I jeho tržní podíl v roce 2009 úspěšně rostl a momentálně dosahuje zhruba 7%.

I v roce 2009 má pro nás Google přichystáno několik novinek. Jednou z nejvýraznějších je plánované představení vlastního mobilního telefonu nazvaného Nexus One. Jak jsme již informovali, Nexus One by se na trhu měl objevit v prvních měsících příštího roku. Pravděpodobně ještě důležitější bude představení operačního systému Chrome. Bude se jednat o open-source systém určeným pouze pro některé netbooky. Chrome OS by měl být představen v polovině roku 2010.

Průnik Googlu do oblasti operačních systémů a internetových vyhledávačů je významný především proto, že představuje přímý útok na tradiční pozice Microsoftu. Ten sice se svými produkty Windows, Windows Mobile a Internet Explorer těmto oblastem stále dominuje. Populární produkty Googlu ovšem jeho podíl oslabují.

Přečtěte si také:

Google naplnil očekávání vysokého zisku, internetová reklama roste
Google: Příběh drobečka, který ovládl (nejen) internetový svět

Exit mobile version