Google uzavřel soudní spor spojený se službou Buzz

Společnost zaplatí 8,5 milionů dolarů jako odškodné za neoprávněné zveřejnění některých kontaktů v prvních dnech existence služby Buzz.


Google uzavírá soudní spor spojený se slžužbou Buzz.

První dny komunikační služby Buzz, kterou Google uvedl v únoru letošního roku, jsou spojeny s několika významnými problémy. Ten pravděpodobně nejvážnější se týká nedovoleného zveřejnění častých kontaktů uživatelů služby Buzz, což zahrnovalo i jejich celá jména a emailové adresy. Postižení uživatelé nebyli o faktu, že jsou jejich citlivé údaje veřejně přístupné, nijak informováni. I přesto, že společnost Google chybu, v řádu dnů, odstranila, stala se terčem rozsáhlé kritiky ze strany uživatelů a organizací, což vyústilo až v nyní pravděpodobně končící soudní spor.

Hlavním problémem, spojeným s uváděním Google Buzz, byl fakt, že služba před svým uvedením neprošla veřejným testováním. To by, s největší pravděpodobností, problém se zveřejněním citlivých osobních údajů pomohlo odhalit. Druhou vadou bylo nejasné nastavení bezpečnostních politik, tedy jak moc osobních informací (včetně již zmíněných kontaktů) o sobě uživatel zveřejní. Podle kritiků bylo v době uvedení služby Buzz příliš nepřehledné.

Jako odškodnění navrhl soud pokutu ve výši 8,5 milionů dolarů (zhruba 170 milionů Kč). Tyto finance je Google povinen vložit do speciálního fondu, ze kterého bude financován provoz neziskových organizací zaměřených na oblast ochrany internetového soukromí a vzdělávání v této oblasti. Část peněz bude také použita na vypořádání soudních nákladů a vyplacení odškodného postiženým uživatelům služby Buzz. Podle dostupných informací internetový obr návrh soudu přijal.

Google je s podílem necelých 70% největším internetovým vyhledávacím portálem, společnost samotná pak patří mezi nejvýznamnější světové technologické firmy. Kromě vlastního vyhledávače Google v posledních letech stále častěji proniká i do dalších oblastí – firma je jedním z hlavních hybatelů vývoje mobilního operačního systému Android, připravuje také jeho mutaci pro osobní počítače a patří mezi hlavní hráče v oblasti cloud computingu. I přes široký záběr činností pochází stále zhruba 97% příjmů společnosti Google z prodeje reklamních služeb.

Zdroj: ITWorld

Přečtěte si také:

Google: Příběh drobečka, který ovládl (nejen) internetový svět

Exit mobile version