Google ve čtvrtek sdělil, že zlepšil svůj sociální vyhledávací algoritmus, aby častěji zahrnul výsledky týkající se sociálních sítí.
Nový druh sociálního vyhledávání je k dispozici pouze v případě, je-li uživatel přihlášen ke svému Google účtu. Nové změny se nejprve objeví na anglické stránce Google.com a to v nadcházejícím týdnu, uvedl Google.
V říjnu 2009 začal Google indexovat odkazy a sociální vazby v rámci svého programu Labs. V lednu 2010 Google vytvořil Social Search, který je k dispozici všem uživatelům, o pár měsíců později do něj přidal Buzz.
Google nyní uvedl, že na sociálně propojené výsledky bude při vyhledávání kladen větší důraz. „Umožní vám získat ještě více informací o lidech, kteří jsou pro vás důležití, ať už publikují na YouTube, Flickr nebo na vlastním blogu či webové stránce,“ prohlašuje Google v blogspotu Mike Cassidyho, což je ředitel produktového managementu ve společnosti. Google tvrdí, že relevance vyhledávání dnes není dána pouze znalostní databází faktů, ale definují ji také vztahy.
„Pokud například přemýšlíte o výstupu na Kilimandžáro a váš kolega napsal blog o své vlastní zkušenosti z výstupu, pak při vyhledávání narazíme na tento příspěvek s poznámkou a obrázkem,“ sdělil Google.
V některých případech může také Google ukázat odkaz, který váš přítel sdílí s připojeným obrázkem. Tento odkaz se zobrazí pouze tehdy, je-li uživatel připojen.