• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Huawei Consumer Business Group oznámila finanční výsledky za rok 2014

Václav Maletínský
29. 1. 2015
| Tiskové zprávy

Spotřebitelská divize Huawei Consumer Business Group (BG) dnes oznámila finanční výsledky za rok 2014. Celkové tržby meziročně vzrostly o 30 % na 12,2 miliardy USD a poprvé překročily 10 miliard dolarů. Dodávky v roce 2014 vzrostly o 7,8 % na celkem 138 milionů zařízení, z toho 75 milionů smartphonů, což znamená meziroční nárůst o 45 %.
Generální ředitel Huawei Consumer BG, Richard Yu k výsledkům uvedl: „Naše strategie zaměření na prémiové výrobky střední a vyšší třídy přinesla ovoce. V roce 2014 vedla k výrazným úspěchům v řadě oblastí, včetně výzkumu a vývoje výrobků, znalosti značky, rozvoje obchodních kanálů a růstu tržního podílu, kterým jsme upevnili naše postavení trojky na světovém trhu smartphonů. Globální vliv naší značky dále roste a Huawei se stala první pevninskou čínskou společností, která úspěšně vstoupila do žebříčku 100 nejhodnotnějších globálních značek za rok 2014, sestavovaného společností Interbrand.“

Jedním z nevýraznějších úspěchů za rok 2014 je podíl smartphonů střední a vyšší třídy na celkových dodávkách, který vzrostl na 18 %. Modelu Huawei P7, jednoho z prémiových hlavních produktů Huawei Consumer BG, se pouhých šest měsíců po květnovém uvedení v Paříži celosvětově prodaly čtyři miliony kusů. Huawei Mate7 zaznamenal velmi kladné přijetí mezi zákazníky z řad manažerů, a to na všech trzích a pouhé tři měsíce od svého uvedení na trh loni v září se jej prodaly více než dva miliony kusů.

Pozoruhodný je také významný růst podílu tržeb z otevřených obchodních kanálů (včetně E-commerce), které tvořily 41 % celkových příjmů. Do konce roku 2014 Huawei Consumer BG otevřela 630 značkových prodejen. Tyto faktory přispěly ke zkvalitnění zážitku spotřebitelů při nákupu online i offline.

Rostoucí popularitu smartphonů Huawei střední a vyšší třídy mezi spotřebiteli podpořily internetové marketingové aktivity. Ty umožnily rozšíření povědomí o značce Huawei po celém světě. Z nedávného spotřebitelského průzkumu provedeného agenturou IPSOS ve 32 státech vyplývá, že povědomí o značce Huawei vzrostlo z 52 % v roce 2013 na 65 % v roce 2014. To znamená, že značka Huawei je známá téměř dvou třetinám dotazovaných v těchto zemích. Podle agentury IPSOS vzrostl ukazatel Net Promoter Score (vyjadřuje podíl spotřebitelů, kteří telefon Huawei doporučili druhým) pro značku Huawei na 43 %. Díky tomu se Huawei ve zprávě zařadila mezi tři vedoucí značky. Huawei je také jednou ze tří vedoucích značek, pokud jde o vliv značky („brand momentum“), který vyjadřuje úspěšnost Huawei při zkvalitňování zkušenosti zákazníků se značkou a při dalším budování konkurenční výhody značky na globálním trhu.

Dobrých výsledků v roce 2014 dosáhla také značka Honor, kterou Huawei představila loni. Dodávky zařízení Honor dosáhly 20 milionů kusů, z čehož výrobků řady Honor 3C to bylo více než osm milionů kusů, řady Honor 3X přes čtyři miliony kusů a řady Honor 6 přes tři miliony kusů. Ke konci roku byla značka Honor přítomná ve více než 60 státech a regionech celého světa.

Huawei Consumer BG se na prémiové přístroje střední a vyšší třídy zaměřuje od roku 2012. Od modelu Huawei P1 až po P7 v řadě P, od Huawei Mate po Mate7 v řadě Mate, od Honor 6 po Honor 6 Plus, veškeré hlavní modely společnosti Huawei Consumer BG usilují o vyniknutí pomocí výjimečných zážitků pro uživatele, které jsou možné díky základním schopnostem značky Huawei. Řada P přináší zcela nový design smartphonu a vynikající fotoaparáty. Řada Mate vyniká velkým displejem a extrémně dlouhou výdrží baterie. Výrobky značky Honor poskytují spotřebitelům výjimečné připojení, kvalitu a vysokou životnost baterie.

Pan Shao Yang, viceprezident pro marketing divize Huawei Consumer BG, uvedl: „Dvojí strategie značek Huawei a Honor se ukázala jako vysoce úspěšná. Vytvořila synergie, které vedly ke zvýšení povědomí o značce i tržního podílu skupiny Huawei Consumer BG jako celku. Značka Huawei upevnila své vedoucí postavení na trhu smartphonů střední a vyšší třídy, zatímco značka Honor se zavedla jako výrazná a oblíbená značka mezi digitálně nativními spotřebiteli.“

Rok 2015 bude pro Huawei Consumer BG rokem strategického nasazení, ve kterém bude Huawei Consumer BG využívat příležitosti, které skýtá internet, internet věcí a sítě v oblasti automobilové dopravy, s cílem dosáhnout průlomu v různých obchodních oblastech – výrobků, značky, marketingu, obchodních kanálů, maloobchodu a e-commerce. Huawei Consumer BG se soustředí na značkový marketing hlavních výrobků s cílem vybudovat image značky Huawei jako symbolu inovace a vysoce kvalitních výrobků, a to prostřednictvím výrobků vyšší třídy. Značka Honor se zaměří na internetový byznys a na zavedení svého úspěšného online obchodního modelu na zahraničních trzích.

Richard Yu, generální ředitel Huawei Consumer BG, řekl závěrem: „Při pohledu do budoucnosti je záměrem Huawei Consumer BG udržet tempo růstu dosažené v roce 2014 a dále upevnit přední postavení značky Huawei na trhu smartphonů střední a vyšší třídy. Cílem je v roce 2015 dodat 100 milionů kusů přístrojů. Díky vynikajícím technickým schopnostem bude Huawei Consumer BG nadále vytvářet mimořádné zážitky pro spotřebitele a uskutečňovat sny lidí na celém světě.“

Související příspěvky

Nové varianty WormGPT pohání AI modely Grok a Mixtral
Články

Legitimní webové stránky lze zneužít k manipulaci webových prohlížečů v režimu AI

25. 11. 2025
Zprávičky

Čínský internetový prodejce Alibaba zvýšil čtvrtletní tržby, zisk předčil odhady

25. 11. 2025
Tiskové zprávy

Nové skenery Canon imageFORMULA: Maximální výkon na minimálním prostoru

25. 11. 2025
Tiskové zprávy

Když cloud nestačí: proč se firmám vyplatí trvalé licence Microsoft

25. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Čínský internetový prodejce Alibaba zvýšil čtvrtletní tržby, zisk předčil odhady

Pavel Houser
25. 11. 2025

Čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding zvýšil čtvrtletní tržby meziročně o pět procent na

Infrastruktura jako kód: Zjednodušte své implementace v cloudu automatizací

Amazon plánuje posílit AI infrastrukturu pro vládu USA za 50 miliard dolarů

Pavel Houser
25. 11. 2025

Technologická společnost Amazon plánuje investovat až 50 miliard USD (více než jeden bilion Kč)

Pojišťovny se snaží stáhnout z krytí rizik spojených s AI

ČTK
24. 11. 2025

Některé pojišťovny se začínají stahovat z pojišťování rizik spojených s umělou inteligencí (AI). Rostou

AI podle ruského bankéře může poskytnout vliv srovnatelný s jadernými zbraněmi

ČTK
24. 11. 2025

Země, které si dokážou vybudovat vedoucí pozici v oblasti umělé inteligence (AI), získají díky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého šéfa

ČTK
24. 11. 2025

Americký technologický gigant Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého výkonného ředitele

Xiaomi zvýšila zisk i tržby, čeká další růst cen smartphonů

ČTK
22. 11. 2025

Čínská technologická společnost Xiaomi, která je třetím největším výrobcem chytrých telefonů na světě, vykázala

EK schválila státní pomoc 450 milionů eur na rozšíření výroby firmy onsemi v ČR

ČTK
21. 11. 2025

Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur

Google otevřel na Tchaj-wanu největší infrastrukturní centrum pro AI mimo USA

ČTK
21. 11. 2025

Americká internetová společnost Google z technologické skupiny Alphabet dnes v tchajwanské metropoli Tchaj-peji otevřela

Tiskové zprávy

Nové skenery Canon imageFORMULA: Maximální výkon na minimálním prostoru

Když cloud nestačí: proč se firmám vyplatí trvalé licence Microsoft

Inovované tablety Dell Pro Rugged 10 a 12 nabízí vyšší výkon a delší provoz na baterii

Den otevřených dveří na FEL se blíží

Optici pomáhají vytvořit stavební kámen evropského kvantového internetu

MPO: Největší investice v historii Česka

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Neocloudy – nové slovo, prudký růst?

Pavel Houser
24. 11. 2025

Opět se vše točí kolem GPU a AI. Poskytovatelé cloudových služeb nového typu („neoclouds“) mají v...

Slovník

TBD

Širokopásmový

S-Ox (Sarbanes – Oxley Act)

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.