IBM spolupracuje s RIM, produkty Lotus budou dostupné pro tablet PlayBook

Zájem ze strany technologického gigantu IBM zvyšují šance tabletu PlayBook na úspěch v korporátní sféře.


Chystaný tablet PlayBook výrobce RIM

Americká technologická společnost International Business Machines (IBM) uzavřela dohodu o spolupráci s kanadským výrobcem Research In Motion (RIM). Na konferenci Lotusphere pořádané v americkém Orlandu to v pondělí oznámil Jim Balsillie, CEO společnosti RIM. Spolupráce mezi oběma výrobci by se měla týkat především uvedení kolaboračních nástrojů Lotus na platformě chystaného a netrpělivě očekávaného tabletu PlayBook.

Spolupráce bude výhodná jak pro IBM, tak i pro RIM. První jmenovaný bude moci veřejně deklarovat, že jeho produkty, krom dosud dominantního iPadu, fungují i na perspektivním PlayBooku. Ten je zajímavý především díky velkému potenciálu v oblasti velkých korporací, který podpora produktů Lotus jen umocní. To může následně pozitivně ovlivnit prodejní výsledky PlayBooku, z čehož by následně profitoval právě kanadský výrobce RIM.

Na dohodě mezi oběma stranami nebude pravděpodobně tratit nikdo jiný než softwarový gigant Microsoft, pro kterého jakékoliv rozšíření kolaboračních nástrojů Lotus představuje ohrožení jeho vlastních byznys aplikací.

Připomeňme si, že počátkem ledna oficiálně představený PlayBook je považován za jednoho z nejvýznamnějších konkurentů již zmíněného populárního tabletu iPad. Na rozdíl od něj ale RIM se svým PlayBookem míří do velkých firem a nadnárodních korporací, tedy oblasti, ve které je firma dlouhodobě přítomna díky svým, v mnoha ohledech specifickým, komunikátorům BlackBerry. Ostatně právě úzké propojení smartphonů BlackBerry s tabletem PlayBook je jedním z trháků chystaného zařízení. Podle dostupných informací by PlayBook měl být za určitých okolností schopen zcela duplikovat samotný telefon. Jinými slovy uživatel by mohl pro psaní SMS a emailů či procházení webu využívat větší a příjemnější dotykový displej PlayBooku.

Přestože je PlayBooku predikován úspěch v korporátní sféře, bude se v této oblasti muset utkat s na trhu déle přítomným iPadem. Přestože ten je určen především běžným spotřebitelům, některé banky a pojišťovny v USA s jeho využitím koketují nebo jej už dokonce nasadily. Například severoamerická divize švýcarské banky Zurich Financial v současnosti provozuje zhruba 60 tisíc iPadů, které slouží ke komunikaci a sdílení dat mezi jejími zaměstnanci.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version