• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Internet, krize a reklama

itbiz
4. 5. 2009
| Komentujeme
Pero

V dubnu proběhla ve Slovanském domě v Praze celodenní konference pořádaná Sdružením pro internetovou reklamu: Internet Advertising Conference. Celodenní program ve dvou sálech zkoumal současnou situaci v internetové reklamě z hledisek praktických i teoretických, finančních i mediálních, panelové diskuse i případové studie. Jaká ale je realita internetové reklamy?

Hrusky
Ján Simkanič a jeho ilustrace srovnávání různých internetových měření.

Jednoduchá odpověď by byla: špatně uchopitelná. V oblasti internetové reklamy se totiž téměř nic nedá přesně doložit, vyměřit a spočítat. Metodiky měření návštěvnosti se liší, reakce na zhlédnutí reklamy (kromě prokliků, jichž bývá hodně malé procento) obtížně vyhodnocují. Špatně se hodnotí i konference IAC. Bezpochyby zajímavá oblast, zajímaví přednášející, poutavá témata. Ale co si z ní vlastně odnést?

Volíme Internet

Téma letošního ročníku se přímo nabízelo: Internet a překonávání krize. Ekonomická krize dopadá na různá odvětví různě. Říká se, že nejhorší smrt je z vyděšení, a lavinovité pády firem skutečně bývají dány převážně koloběhem strachu – strachu půjčovat si, strachu půjčovat, obav, že nám zákazníci nezaplatí a my zase nebudeme schopni zaplatit našim dodavatelům.

Nejvíce zasažená odvětví ekonomiky jsou tak především ta nejvíce ovlivnitelná psychikou, ta „zbytná“, která aspoň napohled nejsou životně důležitá, takže je lze pokud ne úplně zrušit, pak aspoň výrazněji omezit výdaje na ně. A mezi ně patří také reklama. Objemy klasických reklamních kampaní klesají, ale dnešní trh se bez reklamních masáží neobejde. Internet je pro velkou část firem stále ještě džunglí s nejasně definovanou návratností – na druhou stranu „na něm“ někde je už více než polovina populace. V období seškrtaných či zmrazených nákladů roste prostor pro alternativy a pořadatelé se snažili přesvědčit účastníky, že Internet je to pravé ořechové. Ve dvou sálech Slovanského domu, pěti panelových diskusích, prezentacích snad na každé myslitelné téma – z nichž však většina naprosto přesvědčivě nevyznívala. Jejich množství pak téma konference možná až příliš rozředilo a snaha o nalezení zajímavých a objevných informací nebo diskusí obnášela absolvování mnoha schodů nahoru a dolů (sály dělilo jedno schodiště a jedny eskalátory).

Facebook, mobilní Internet a Pay-per-click

Témata, která budila nejvíc pozornosti, jsou prakticky táž, která v poslední době plní stránky nejen médií, zabývajících se Internetem a technologiemi, ale dostávají se do povědomí široké veřejnosti. Neustále skloňovaný Facebook a kampaněmi operátorů podpořený fenomén Internetu v mobilu. U obou je přitom jejich „výtěžnost“ v reklamě nabízí spíše spoustu otazníků.

Facebook pronikl v posledních měsících i do našich celoplošných deníků a televizí. Počet jeho uživatelů raketově stoupá a s ním i zájem firem nějak návštěvníky Facebooku polapit. „Být na Facebooku“ ale ještě neznamená efektivně ho využívat. U sociálních sítí se výsledky marketingového působení měří ještě hůř než u klasických zobrazovaných bannerů. Na to, než zjistíme, jaké chování vlastně na Facebooku „zabírá“, si budeme muset nějaký čas počkat – a hrozí, že do té doby bude všechno už zase úplně jinak.

U mobilní reklamy jsou háčky jinde. Jedním z nich je zatím neexistující metodika měření, další je nutnost přizpůsobit formát omezeným prostředkům mobilního displeje a množství paměti. Navíc v osobním prostoru, jak většina majitelů svůj mobil vnímá, je namístě opatrnost a našlapování pomalými krůčky – přece jen uživatelé nemají Internet v mobilu stále tak úplně zažitý, a i když se zdá, že si zvykají rychle a dobře, nával mobilní reklamy by je mohl stále ještě odradit. S velkým lákadlem – možností personalizace reklamních sdělení – přichází samozřejmě i jeho odvrácená strana, neboli strach o soukromí a zneužití osobních údajů. Tento trh je však příliš zajímavý na to, aby ho jak mobilní operátoři, tak provozovatelé portálů nechali bez povšimnutí.

Poslední mantrou letošního IAC bylo PPC. Formát platby za proklik by měl díky své jednoznačné kvantifikovatelnosti v příštích měsících až letech porazit doposud převládající platbu za zobrazení. Ani kliknutí však není samospasitelné (a dobrý display může posloužit lépe než zavádějící kliknutí).

Dokud bude Internet, bude na něm reklama

Ze zdí se v rámci kampaně Volíme Internet loučila Věra Pohlová proslulým „já bych všechny ty internety zakázala“. To víme, že se nestane, nicméně „zvolit Internet“ nebude pro marketéry ještě dlouho žádnou sázkou na jistotu.

Související příspěvky

Tiskové zprávy

Většina nově nastupujících CIO a IT ředitelů bude prý hodnocena podle rozhodnosti a vnímavosti

28. 1. 2021
Zprávičky

Samsung zvýšil zisk o 26 %, vyplatí mimořádnou dividendu

28. 1. 2021
Zprávičky

Zisk Applu stoupl o 29 % a tržby poprvé překonaly 100 miliard dolarů

28. 1. 2021
Zprávičky

Průzkum: Mezi firemními videokonferencemi vede Skype a Teams

28. 1. 2021

Zprávičky

Samsung zvýšil zisk o 26 %, vyplatí mimořádnou dividendu

ČTK
28. 1. 2021

Samsung předpokládá, že v tomto čtvrtletí se zvýší poptávka po čipech a smartphonech. Jihokorejský

Zisk Applu stoupl o 29 % a tržby poprvé překonaly 100 miliard dolarů

ČTK
28. 1. 2021

Akcie Applu v reakci na zprávu mírně klesly. Čistý zisk americké společnosti Apple ve

Průzkum: Mezi firemními videokonferencemi vede Skype a Teams

ČTK
28. 1. 2021

České firmy využívají během nouzového stavu nejčastěji videokonferenční platformy Skype a Microsoft Teams. Skype

Čínská centrální banka nevylučuje vstup Ant Group na burzu

ČTK
28. 1. 2021

Skupina Ant Group je největším čínským zprostředkovatelem plateb. Vstup na burzu zůstává pro společnost

Tchajwanští výrobci čipů upřednostní dodávky automobilkám

ČTK
27. 1. 2021

Volkswagen v Číně nemohl už v prosinci vyrobit plánovaných 50.000 vozů právě proto, že

Vláda rozšířila počet členů výboru pro kyberbezpečnost

ČTK
27. 1. 2021

Výbor Bezpečnostní rady státu (BRS) pro kybernetickou bezpečnost bude mít nově 14 místo dosavadních

Nejčastěji zneužívanou značkou při phishingu byl Microsoft

Pavel Houser
27. 1. 2021

Nejčastěji jsou při phishingových útocích zneužívané značky technologických společností, následují dopravci a maloobchodní organizace.

Aplikace eRouška má citlivější algoritmus, upozornění budou častější

ČTK
26. 1. 2021

Aplikace odhaduje vzdálenost na základě útlumu signálu Bluetooth v závislosti na vzdálenosti mezi telefony

Češi jsou ohledně svých dat největší tajnůstkáři v Evropě

ČTK
26. 1. 2021

61 % Čechů nemá se sdílením dat třetím stranám špatné zkušenosti. Češi jsou ohledně

Tiskové zprávy

Většina nově nastupujících CIO a IT ředitelů bude prý hodnocena podle rozhodnosti a vnímavosti

Malware Emonet utrpěl tvrdou ránu

Od supermřížek k superkrystalům: výzkum by mohl umožnit snížení spotřeby tranzistorů

Cirkulární ekonomika v kanceláři díky repasovaným multifunkcím od Canonu

Průzkum Randstad Workmonitor: Strach o místo způsobil růst zájmu o vzdělávání v technologiích

Western Digital a Qumulo umožnily institutu IHME masivní navýšení kapacity a škálování pro zdravotnickou analytiku COVID-19 a zavádění vakcíny

Zpráva dne

Vánoční slevy pokračují i v novém roce

Vánoční slevy pokračují i v novém roce

Redakce
20. 1. 2021

Vánoční slevy na software produktivity od Microsoftu pokračují na tržišti i v novém roce, opět...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Největší rizika umělé inteligence

Pavel Houser
26. 12. 2020

Tak jako dosud skoro každá technologie, i umělá inteligence se dostane do rukou zločincům. Jak s...

Slovník

IMT 2000

BGI

TV metr

Nejpopulárnější články

Internet, krize a reklama

itbiz
4. 5. 2009

Analytici: Cena bitcoinu dál poroste, může ale přijít korekce

ČTK
17. 12. 2020

Operátoři musí nově uvádět přesnou rychlost internetu

ČTK
3. 1. 2021

Server Ulož.to prohrál spor o stahování šesti českých filmů

ČTK
21. 1. 2021

Za bezpečnostní incidenty v cloudu mohou hlavně samotní zákazníci

Německá policie odhalila zřejmě největší obchod na darknetu

ČTK
12. 1. 2021

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Marketing Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zajímavosti Zpráva dne České IT

RSS abclinuxu – čerstvé zprávičky

  • Puzzle Storm na Lichess.org
  • GParted a GParted Live 1.2.0
  • Google uvolnil zdrojové kódy aplikace Tilt Brush pro 3D malování ve virtuální realitě

RSS Sciencemag.cz

  • Náhodná čísla generovaná pomocí DNA
  • VŠCHT nahradí fyzické dny otevřených dveří on-line festivalem
  • Nejchytřejší psi se zvládnou naučit slovo už po 4 opakováních

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.