Společnost iCrossing, která se specializuje na digitální marketing provedla ve spojených státech průzkum, který se specializoval na internet přes mobilní telefony.
Podle údajů iCrossingu surfuje na mobilu 30% uživatelů, kteří mobilní telefon mají. Nejvíce se využívají mobilní vyhledávací verze známých portálů, hlavně Google, Yahoo a MSN.
27% uživatelů mobilu se připojuje k internetu denně nebo takřka denně, 50% dalších se připojí nejméně jednou týdně. Věková skupina, která se nejčastěji připojuje, je v rozmezí 20 až 29 let a častěji se připojují muži než ženy.
Další složkou průzkumu bylo již zmiňované vyhledávání. Jak lze z průzkumu vyčíst, vyhledávácí systémy jako je přímé kontaktování operátora (telefonicky), search bar či homepage box pomalu ustupují do pozadí a nahradili je zmíněné mobilní verze známých a rozšířených vyhledávačů.
Nejčastěji hledanými informacemi jsou zprávy o počasí, mapy a lokální zpravodajství, 75% uživatel hledá výsledky maximálně na prvních dvou stranách zobrazených vyhledávači.