Tržby tuzemských internetových obchodů letos překonají 30 miliard Kč

Kromě dosažení magické hranice 30 miliard Kč tržeb budeme letos svědky také rostoucího vlivu internetových cenových srovnávačů.


Tržby internetových obchodů letos stoupnou na
zhruba 30 miliard Kč

Podle očekávání internetového srovnávače cen, služby Srovname.cz, přesáhnout tržby českých internetových obchodů v letošním roce hranici 30 miliard Kč. Při odhadu firma vychází především ze zkušenosti z minulých let, kdy se stále více ukazuje, že poslední tři měsíce roku jsou z hlediska tržeb stejně výkonné jako předchozích devět. Důvod pro to je jednoduchý – příchod na poptávku tradičně silné vánoční sezóny spojený s obvykle cenově atraktivní nabídkou internetových obchodů.

„Denně využije služeb internetových porovnávačů cen v ČR okolo 250 000 zákazníků. Ve vánoční sezóně dosahuje nárůst zájmu o nákupy bezmála dvounásobek zájmu v průběhu roku. V předvánočním období tak bude denně využívat internetových srovnávačů cen okolo 400 000 nakupujících,“ říká ředitel projektu Srovname.cz David Folprecht.

Zajímavou je také stále posilující pozice internetových cenových srovnávačů, tedy služeb, které zákazníkům nabízí srovnání aktuálních cen vybraného zboží u několika desítek obchodníků. Na základě referencí, dostupnosti, či jen samotné ceny si pak zákazníci mohou vybrat, ve kterém internetovém obchodě zboží nakonec koupí. Přes internetové srovnávače cen by letos měly projít obchody v celkové hodnotě 6 miliard Kč, tedy zhruba 20% celkových tržeb tuzemských internetových obchodů.

„Většina internetových obchodníků dosahuje shodného obratu za poslední 3 měsíce v roce jako za zbylých 9 měsíců. V období říjen – prosinec nakoupí každý den přes porovnávače cen okolo 7 500 lidí a internetové obchody utrží denně více jak 36 miliónů korun. Za poslední čtvrtletí tedy obchodníci díky srovnávačům cen utrží 3 miliardy korun,“ dodává Folprecht.

Suverénně nejlépe se daří internetovým obchodům zaměřeným na elektroniku. V posledních měsících se velmi oblíbeným zbožím staly nové LED televizory, pokračuje silný zájem o notebooky. Zájem o hit předchozích let, tedy netbooky, ale pomalu klesá. Důvodem je pokles ceny levných notebooků, které jsou obvykle vybaveny mnohem lépe, než právě netbooky. Pokračuje také zájem o mobilní telefony, především tedy smartphony. V této oblasti lze pozorovat meziroční nárůst o slušných 16%.

Exit mobile version