IT byznys: růst výdajů na bezpečnost IT o 11 %

Jiří Kocourek , 29. duben 2008 09:33 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Byznys
Analytická agentura Gartner prezentovala výsledky aktuální studie, podle které v letošním roce narostou tržby za zajištění bezpečnosti informačních technologií (IT) o 11,2 %. • Televize Nova oznámila smělé plány svého připravovaného internetového portálu, chce totiž získat místo trojky na tuzemském portálovém trhu. • Kongres ve Vídni potvrdil trend, internetové noviny vytlačují klasické tištěné.

ITBIZ.cz opět po týdnu přináší souhrn některých zajímavých událostí z minulého týdne. Tentokráte o zabezpečení IT, konkurenčním boji českých portálů a srovnání internetových a tištěných médií.

Letos narostou tržby za bezpečné IT

Podle čerstvého průzkumu společnosti Gartner se letos opět zvýší globální tržby vynaložené na zabezpečení informačních technologií. Světově by se letos mohly vyšplhat na 10,5 miliardy dolarů. V meziročním srovnání se jedná o nárůst o 11,2 procenta. Analytici Gartner se pokusili predikovat i výhled do budoucna. V roce 2012 by trh s bezpečnostními produkty pro IT segment mohl překonat hranici třinácti miliard dolarů.

Ruggero Contu, vedoucí výzkumu Gartner, uvedl, že firmy a úřady si stále více uvědomují, jaký význam pro ně má komunikace. Zabezpečené IT se tak dostává do pozice velice důležitého faktoru v podnikání.

Kontinuálně rostoucím trendem je zájem malých a středních podniků o bezpečnostního software. Nezřídka tyto podniky přestanou postupovat strategií jednoho bezpečnostního nástroje a raději si pořídí bezpečnostní systém o více stupních a funkcích.

Gartner také stanovil atributy, které budou pro podniky a úřady charakteristické v následujícím období. Firmy i úřady si budou brzy nuceny stanovit priority. Požadavky regulátorů jsou totiž stále náročnější a firmy zároveň musejí dokazovat uvážené vynaložení nákladů na zabezpečení IT. Problémem pro následující období může pro podniky také být nestabilita ekonomiky, která bude mít pravděpodobně dopad také na výdaje na IT.

Nova útočí na pozici portálové trojky

Generální ředitel televize Nova v týdnu na konferenci oznámil smělé plány nového internetového projektu Novy. Ta hodlá již brzy spustit svůj zpravodajský a zábavní portál. Podle informací v médiích dojde ke spuštění portálu už 5. května.

Ředitel Novy uvedl, že nově spuštěný zpravodajský a zábavní internetový portál se do roka dostane do společnosti tří největších hráčů na tuzemské portálové scéně. V tuto chvíli drží pozici jedničky internetový portál Seznam.cz. Na pomyslném stříbrném místě následují spojené portály Centrum.cz a Atlas.cz. Třetí příčka zatím patří serveru iDnes.

Název portálu by se mohl odvíjet od domén, které si televize Nova nechala zaregistrovat. Mohlo by tedy jít o názvy televizninoviny.cz a tn.cz, které v současnosti odkazují na oficiální web televize Nova.

Podle ředitele Dvořáka by se web Novy měl částečně odlišovat od nabídky portálů, které nyní na našem trhu působí. Portál TV Nova by se údajně měl zaměřit na kontinuální zpravodajství a na zábavu s důrazem na video. K hlavním zprávám by se na Internetu mělo do 90 minut objevit přiložené video.

Internetové noviny přebírají vedení nad tištěnými



Na nedávno konaném Kongresu evropských novin ve Vídni se účastnící dozvěděli srovnávací informace o tom, jakou roli hrají v současné době na evropském trhu tištěné a internetové noviny.

I u novin se potvrdil trend nárůstu Internetu, jeho obliby a hlavně zvyšujícího se počtu lidí, kteří na něm hledají zpravodajství. Na kongresu totiž zaznělo, že tištěné noviny v Evropě obecně ztrácejí čtenáře na úkor internetových vydání. Podle názoru účastníků Kongresu evropských novin ovšem tištěné noviny mají stále budoucnost. Je pro ně však nutné kvalitním způsobem upravovat své uspořádání a grafickou strukturu.

Na kongresu též zaznělo, že noviny v Evropě se svým charakterem více a více přibližují magazínům. Jejich vydání se prý zmenšují a přibývá v nich stále větší počet fotografií a grafů. To všechno na úkor textů. Tento fakt však způsobuje to, že se tištěná média snaží alespoň částečně konkurovat zpravodajským serverům. Mají to však těžké, protože rychlostí dodávaných a prezentovaných informací internetovým rivalům nemohou stačit.

Přečtěte si také

IT byznys: ČTÚ prověří neúměrně dlouhé čekání na poštách
IT byznys: Telefónica O2 zřejmě čeká exekuci


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Musk: Favoritem pro evropskou továrnu na baterie Tesly je Německo

ČTK , 21. červen 2018 10:00

Revoluce elektrických aut zvýší do roku 2025 hodnotu evropského trhu s bateriemi na zhruba 250 milia...

Více 0 komentářů

Česko testuje komunikaci mezi auty, vlaky a MHD

ČTK , 21. červen 2018 09:00

Vozidla si budou vyměňovat informace například o tom, jak je vlak daleko od závor, nebo že tramvaj v...

Více 0 komentářů

Xiaomi chce při vstupu na burzu získat až 6,1 miliardy dolarů

ČTK , 21. červen 2018 08:00

Půjde o jednu z největších primárních nabídek akcií v technologickém sektoru za posledních několik l...

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

Kryptoměnovou burzu Bithumb napadli hackeři

ČTK , 20. červen 2018 10:16

Za poslední týden jde již o druhý útok na kryptoměnové burzy v Jižní Koreji. Bitcoin opět klesl....

Více 0 komentářů

Největší australská telekomunikační firma masivně propouští

ČTK , 20. červen 2018 09:52

Telstra dominuje australskému trhu mobilních telefonů a širokopásmových sítí, zisky z pevných sítí a...

Více 0 komentářů

Dotace EU na bezplatné wifi se kvůli chybě systému odkládají

ČTK , 20. červen 2018 08:00

Obce mohly získat poukázku v hodnotě 15 000 eur. Nová výzva bude zveřejněna na podzim....

Více 0 komentářů

E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

ČTK , 19. červen 2018 16:32

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čec...

Více 0 komentářů