IT byznys: citlivá firemní data ohrožují hlavně vlastní zaměstnanci

ITbiz.cz, 30. duben 2010 08:00 0 komentářů
Rubriky: Security, Internet, Byznys

Byznys
Z analýzy firem Microsoft a RSA vyplývá, že firmy dostatečně nechrání údaje, které jim poskytují konkurenční výhodu. • Kabelová společnost UPC zlevní internet o rychlosti 100 Mbit/s pod 1000 Kč. • Actum: Ideální podíl internetového marketingu v celkovém mixu uvádějí marketéři okolo 20 % .

project

Firemní data ohrožují vlastní zaměstnanci

Ze studie s názvem „Hodnota firemních tajemství,“ která vznikla na základě rozhovorů s šéfy informační bezpečnosti ve více než třech stech velkých podnicích, vychází zjištění, že se firmy snaží chránit svá data zejména proti náhodné ztrátě, zatímco největší hrozbu co do možných následků představuje krádež informací vlastními zaměstnanci.

Ve finančním vyjádření je interní krádež dat desetkrát nákladnější, místo o statisíce jde o miliony korun. Ztracený notebook pro firmy, které se účastnily studie, přišel v průměru na necelý půl milionu korun. Cílená krádež citlivých dokumentů zaměstnancem stála firmu, která tento bezpečnostní incident zaznamenala, v přepočtu téměř 7 milionů korun.

Výsledky studie jednoznačně ukazují, že firmy dostatečně nechrání údaje, které jim poskytují konkurenční výhodu. Místo toho, aby se bránily cíleným útokům na svá obchodní tajemství, věnují podniky významnou část svých bezpečnostních rozpočtů na ochranu proti náhodnému úniku spravovaných dat, například údajů o zákaznících.

Petr Karásek, obchodní a marketingový ředitel společnosti Microsoft v České republice. „Důraz by firmy měly klást na ochranu dat, na kterých jejich podnikání stojí. Únik produktových plánů, údajů o hospodaření a dalších obchodních tajemství totiž může firmu velice rychle zničit,“ dodává.

Pro úspěch firmy mají podle studie vypracované společností Forrester vlastní tajemství firmy přibližně dvojnásobnou hodnotu ve srovnání s daty, které firmy spravují na základě právních předpisů země, ve které podnikají. Přes nepoměr v hodnotě těchto typů informací ale podniky přidělují ochraně obou typů citlivých dat stejnou prioritu a stejnou část rozpočtu. V průměru jde o 40 procent z celkové částky na zabezpečení firemní informační infrastruktury.

UPC zlevní nabídku Fiber Power

Tuzemská kabelová společnost UPC uvedla, že od května plánuje snížení cen u svých dvou nejrychlejších nabídek internetového připojení pod 1000 Kč měsíčně. Pokles ceny by tedy mohl představovat až dvě pětiny původní taxy.

Cena stomegabitové přípojky Fiber Power klesne o 43 procent na 999 Kč měsíčně. Službu Fiber Power o rychlosti 100 Mbit/s přitom firma až doposud v Česku nabízela za 1 765 Kč. UPC kromě toho výrazně snižuje cenu i u další internetové služby Fiber Power, a sice o rychlosti 50 Mbit/s. Zde cena z dosavadních 1 311 Kč klesá, opět ke stejnému datu, na 799 Kč měsíčně.

Před několika týdny pak společnost uvedla na trh internetovou službu o rychlosti 25 Mbit/s za 599 Kč.

Upravit ceny tak, aby odpovídaly možnostem většiny domácností, přitom umožnila společnosti její širokopásmová (broadbandová) síť, kterou v České republice buduje od roku 2000 a průběžně ji modernizuje.

Václav Bartoň, generální ředitel UPC, k novinkám nabídce UPC uvedl: „Snížení cen o 43 % v prvním a o 39 % v druhém případě umožní využívat superrychlý internet skutečně všem vážným zájemcům. Navíc jsme si vědomi toho, že tento krok pozitivně a zásadním způsobem promění domácí internetový trh a ulehčí uspokojování stále rostoucí poptávky po práci na internetu, streamovanému obsahu a stahování a sdílení objemných souborů.“

nokia

Internetový marketing nahrazuje klasické formy marketingu

Z výsledků posledního on-line průzkumu společnosti Actum vyplývá, že ideální podíl internetového marketingu v celkovém mixu činí podle marketérů okolo 20 %. Šetření společnosti Actum se zúčastnilo 200 uživatelů, kteří prostřednictvím on-line dotazníku zodpovídali otázky týkající se využití on-line marketingu v jejich společnostech.

Všichni účastníci potvrdili trend pozorovatelný již v roce 2009 a to, že internetový marketing začíná nahrazovat jiné komunikační kanály a marketéři na něj kladou větší důraz.

Větší pozornost pro internetový marketing znamená i více lidí, který se mu ve společnostech věnuje, 64 % firem uvádí, že má na internetový marketing 1-2 pracovníky. Většina marketérů své znalosti získává samostudiem nebo praxí.

Průzkum byl rozdělen na dvě části. V první, kvantitativní, byli marketéři dotazováni pomoci on-line dotazníku na použití IM v jejich společnostech, jejich zkušenosti s nástroji, spolupráci s dalšími odděleními. V průběhu února a března vyplnilo dotazník 200 osob.

V kvalitativní části průzkum zjišťoval názory marketérů z 15 top firem v ČR. Jejím hlavním cílem bylo zjistit, jaký je očekávaný vývoj v oboru. Výsledky kvalitativního průzkumu budou uveřejněny na stránkách Actum na přelomu dubna a května.

Přečtěte si také
IT byznys: ČTÚ sníží poplatek za volání na mobily o 45%
IT byznys: v letošním roce porostou světové výdaje na IT o 5,3%
IT byznys: Windows 7 už drží 10% tržní podíl, růst potrvá
IT byznys: počet nechráněných koncových stanic v podnicích rostl o 40 %
IT byznys: Internet Explorer už používá méně než 50 % českých uživatelů
IT byznys: firmám unikají statisíce výběrem nevhodných podnikových systémů
IT byznys: podniky v ČR nad průměrem EU ve využití bezdrátových technologií
IT byznys: stagnace cen volání v pevných sítích a na internetu
IT byznys: 1,5 mld. na high-tech projekty v oblasti ICT


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Brexit a osobní data

Tomáš Jirásko , 17. únor 2019 06:30
Tomáš Jirásko

Blížící se Brexit přináší společnostem řadu komplikací a nejasností ohledně budoucnosti. Ať již dojd...

Více







RSS 

Zprávičky

Zákazníci přesouvají zájem k prémiovým produktům

Pavel Houser , 22. únor 2019 11:00

Globální trh technického spotřebního zboží s tržbami ve výši 1,01 bilionu euro v roce 2018 poprvé př...

Více 0 komentářů

T-Mobile oznámil výsledky za rok 2018

Pavel Houser , 22. únor 2019 10:00

Vyšší investice, tržby i provozní zisk....

Více 0 komentářů

Předseda kardiologů: Moderní implantáty jsou bezpečné

ČTK , 22. únor 2019 09:00

V implantátech je speciální software, který lze periodicky aktualizovat a tím jej dostat na nejvyšší...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

SK Hynix investuje 107 miliard USD do čtyř nových továren na čipy

ČTK , 22. únor 2019 08:00

Výrobní závody se budou nacházet u Soulu a vyrábět budou paměťové čipy DRAM a čipy nové generace....

Více 0 komentářů

Lenovo se ve čtvrtém čtvrtletí vrací k zisku

ČTK , 21. únor 2019 10:17

Příjmy z prodeje osobních počítačů a chytrých přístrojů se zvýšily o 12 % na rekordních 10,7 miliard...

Více 0 komentářů

Zástupci zemí EU schválili dohodu o autorských právech na internetu

ČTK , 21. únor 2019 09:00

článek 13 pak dává internetovým platformám povinnost řešit, zda uživateli nahrávaný obsah neporušuje...

Více 0 komentářů

Nový fond má pomoci rozšířit platební terminály mezi živnostníky

ČTK , 21. únor 2019 08:00

Na tisíc obyvatel je v ČR 15 platebních terminálů, evropský průměr je přitom 23....

Více 0 komentářů