Kindle 3 se stal nejprodávanějším produktem v historii Amazonu

Elektronická čtečka Kindle 3 v popularitě předehnala i nejnovější díl série Harry Potter. Během nejúspěšnějšího dne se jí prodalo na 13,7 milionů kusů.


Amazon Kindle 3

Americká společnost Amazon oznámila, že aktuální třetí generace čtečky elektronických knih Kindle se stala nejúspěšnějším produktem v historii internetového portálu Amazon. Kindle se tak podařilo porazit i takového konkurenta, jakým byl poslední díl čarodějnické série Harry Potter. Amazon bohužel neuvedl, kolik kusů Kindle se mu od zahájení prodejů podařilo prodat. Vzhledem k tomu, že jen 29. listopadu, tedy v den nejintenzivnějších objednávek Kindle, se prodalo na 13,7 milionů kusů zařízení, lze odhadovat, že celkové výsledky se budou pohybovat v řádu stovek milionů kusů.

„Jsme vděční milionům zákazníků, kteří učinili nový Kindle nejprodávanějším produktem v historii Amazonu. Mnoho zákazníků, kteří si pořídili čtečku Kindle, rovněž vlastní LCD tablet. Uživatelé sami tvrdí, že tablety používají spíše na hraní her, sledování videí a prohlížení webu, zatímco Kindle jim slouží jako čtečka elektronických dokumentů. Nízká pořizovací cena 139$ taktéž představuje klíčový faktor, díky němuž zákazníci nemusejí dlouze vybírat,“ nechal se slyšet zakladatel Amazonu a současný CEO společnosti, Jeff Bezos.

Jak už bylo zmíněno, nejúspěšnějším dnem z hlediska prodejů byl 29. listopad 2010. Během jediného dne Amazon zaznamenal objednávku 13,7 milionů kusů čtečky elektronických knih Kindle. Zákazníci si tak v průměru objednávali necelých 571 tisíc Kindlů každou hodinu, respektive 158 kusů za jedinou vteřinu. Prodej milionů kusů jednoho zařízení během jednoho dne je něco nevídaného a v porovnání s Kindle tak jako absolutní propadák vypadají i veleúspěšné produkty společnosti Apple, tedy tablet iPad či telefony iPhone. Apple se tak například „pouhý“ milion iPadů podařilo prodat „až“ za 28 dnů od jejich uvedení na trh, přičemž během prvního dne si jich zákazníci koupili zhruba 300 tisíc kusů.

Srovnání se společností Apple, jejíž produkty jsou v posledních letech velmi oblíbené, je ovšem pouze ilustrační. Produkty obou firem jsou tradičně zcela jinak zaměřeny, a to jak z hlediska cenové politiky, tak i funkcí. Zatímco Apple tradičně staví na originalitě, poutavém designu a zajímavých funkcích, Amazonu se čtečku Kindle podařilo prosadit především díky velmi nízké ceně. Základní WiFi verze přijde zájemce na 139 dolarů (zhruba 2 600 Kč), „luxusnější“ 3G varianta pak na 189 dolarů (okolo 3 500 Kč). Současná třetí generace je tak nejlevnějším Kindle všech dob a jednou z nejlevnějších čteček na trhu vůbec. Oproti svým starším bratříčkům je ovšem lehčí, tenčí, vybavená novou zobrazovací technologií E Ink a disponuje několika zcela novými funkcemi.

Prodej samotné čtečky Kindle je pro Amazon velmi pravděpodobně jen minimálně ziskovou záležitostí, pokud na ní společnost dokonce negeneruje ztrátu. Amazon ovšem vydělává na prodeji elektronických knih, časopisů a novin, kterých jsou v současnosti dostupné desítky tisíc a další přibývají.

Zdroj: Amazon

Exit mobile version