Microsoft se zapojuje do koalice Fairsearch.org

Redmondský softwarový gigant se otevřeně zapojuje do boje proti akvizici poskytovatele ITA Software technologickou společností Google.

Americký softwarový výrobce Microsoft v průběhu včerejšího dne oficiálně vystoupil proti plánům svého hlavního konkurenta Google na akvizici poskytovatele leteckých systémů ITA Software v hodnotě zhruba 14,7 miliardy Kč. Microsoft tak učinil vstupem do organizace FairSearch.,org, která proti obchodu bojuje prakticky od jeho oznámení v červenci letošního roku. Podle členů organizace FairSearch.org by případné dokončení transakce znamenalo koncentraci příliš velké tržní síly v rukou Google, který by ji následně mohl využít proti cestovním portálům Expedia, Kayak, ale i vyhledávači Bing společnosti Microsoft. Spolu s Microsoftem rozšířily řady FairSearch.org také další tři společnosti podnikající v oblasti online prodeje letenek a zájezdů a počet členů se tak skokově zvýšil na sedm.

Společnost Google oznámila plán na akvizici ITA Software počátkem července letošního roku. Hlavním přínosem obchodu by byla integrace služeb ITA Software do služeb Google a potencionálně tak zvýšení příjmů z prodeje letenek přes internet. Připomeňme si, že ITA Software se specializuje na vývoj systémů určených pro vyhledávání v letových řádech leteckých společností a porovnávání cen a dostupnosti letů. Její údaje využívají stovky internetových zprostředkovatelů v čele s Microsoftem a jeho portálem Bing.

Právě napojení Bingu na systémy ITA Software rozvířilo spekulace o tom, že jedním z důvodů obchodu je snaha poškodit aktivity Microsoftu. Přestože Bing dosahuje v celosvětovém měřítku pouze zhruba 3,4% podílu (Google drží okolo 91% trhu), teprve před pár lety spuštěný portál si vysloužil dobrou reputaci právě kvůli službám spojeným s cestováním. Zájemcům o koupi letenek tak Bing například poradí s tím, kdy je nejvhodnější chvíle pro jejich koupi.

Poslední slovo při schvalování obchodu ale bude mít americký antimonopolní úřad, tedy známá Federální komise pro obchod. Ta se ale k případu dosud nijak nevyjádřila, což dává prostor pro silný lobbing ze strany organizací jako je například již zmíněný FairSearch.org.

Zdroj: The Register

Exit mobile version