Bounce rate: 44,81 % návštěv opustí průměrný web po navštívení jediné stránky

Statistická data online reklamní agentury RobertNemec.com vypovídají o tom, že téměř polovina návštěv (44,81 %) na tuzemském internetu zhlédne na průměrném webu jenom jedinou stránku. Studie přináší informace na základě studie 53 webů.

Šetření RobertNemec.com bylo uskutečněno v období od 1. 1. 2009 do 1. 8. 2009. Průměrná návštěvnost sledovaných webů byla 2,5 milionu návštěv měsíčně.

Míra opuštění webů generujících poptávky

Pro potřeby studie byly weby rozděleny do dvou skupin. První skupinou jsou weby generující poptávky, kde je možnost si něco objednat. Druhou skupinou jsou weby, které tuto možnost neposkytují a jejich cíl je poskytovat informace nebo pobavit.

Online agentura ve výzkumu zjistila, že průměrná míra opuštění u webů generujících poptávky je 45,15 %, kde u všech byla míra vyšší než 30 %.

„Zejména u e-shopů je zarážející hodnota míra opuštění 50,54 %. Více jak polovina návštěvníků opouští webové stránky ihned po příchodu. To značí velký prostor pro optimalizaci jak marketingových kampaní, tak vlastního webu,“ uvedl Robert Němec, ředitel agentury RobertNemec.com. Přivádí-li např. takovéto návštěvníky reklama, měla by podle něj být vypnuta a značně se ušetří. vysvětluje dále.

Jiná situace v zahraničí

Za našimi hranicemi přitom bounce rate dosahuje nižší hodnoty. Studie analytika Anila Batry říká, že v USA je průměrná míra opuštění 40,58 %. V případě internetových stránek, které se snaží informovat a pobavit, je průměrná hodnota míry opuštění 50,15 %. Nejvýraznější hodnoty jsou v oborech farmacie a zpravodajství. V hodnocení zpravodajských webů návštěvník přijde na hlavní stránku, podívá se na seznam událostí a dál klikne, jen pokud jej něco zaujme.

„Majitel webu většinou chce, aby si návštěvník něco objednal. Nebo například v případě internetového magazínu je zase záměrem nalákat na více článků se zobrazenou reklamou. Ve všech případech je ale cílem, aby si návštěvník prohlédl více stránek. Pokud se ale takřka polovina návštěvníků ihned otočí a odchází pryč, svědčí to o nevhodně vytvořených stránkách,“ vysvětluje Robert Němec.

Přečtete si také

Český internet v roce 2008: ohlédnutí za významnými událostmi
Internet, krize a reklama

Exit mobile version