Na webu YouTube ožil Krteček

Filmového Krtka českého animátora Zdeňka Millera nyní znovu obdivují lidé z celého světa, když si spustí video na YouTube. Uživatelé tohoto webu, který umožňuje sdílet videonahrávky, připojují často své pochvaly nebo osobní vzpomínky, Krtkovými příběhy se již pobavily desítky tisíc lidí. Popularita kreslené postavičky je zřejmá nejen podle sledovanosti videa, ale i podle počtu přidělených hvězdiček.

Ačkoli první díl Krtkových dobrodružství byl poprvé uveden do kin v roce 1957, mají stále svou aktuálnost a jsou oblíbené u dnešních dětí na celém světě. Celkem vzniklo 49 dílů a k celosvětové oblibě seriálu pomáhá i to, že kromě prvního dílu v něm postavičky nemluví.

Obchodní ředitel britského nakladatelství Friday Project Scott Pack uvádí, že ač je mu dnes 36 let,ještě dodnes si přesně pamatuje, jak se na Krtka díval v britské televizi ve svých pěti letech: „Myslím, že mě přitahovalo to, jak se vždycky snažil pomoci druhým. Také si pamatuji, že mě velmi rozrušilo, když plakal, a i přes toto ‚trauma‘ jsem si na něj uchoval vřelé vzpomínky.“

Scott dále píše na svém osobním blogu, jakou měl radost, když objevil sadu DVD s Krtkem na japonském webu http://www.ecrater.com. a japonského obchodníka, který měl celou sadu Krtkových dobrodružství. V Japonsku má Krteček navíc své vlastní internetové stránky http://www.krtek.jp.

Držitelé autorských práv však stojí před dilematem, zda mají na YouTube či jim podobných webech svá výtvarná díla ponechat. Podle amerického experta Jeffa Jarvise není postoj sladěný s autorskými právy vůbec ten nejsprávnější a autoři se budou muset s novou realitou každý po svém vyrovnat. YouTube totiž současně zajišťuje přirozenou cestou to nejcennější – reklamu zcela zdarma a v důsledku takovéto celosvětové reklamy i miliony spokojených zákazníků.

Zdroj:Krteček znovu ožil. Na YouTube

Exit mobile version