• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Navzdory životu v digitálním světě nakupuje 98 procent generace Z stále v kamenných obchodech

Tomáš Jirásko
8. 2. 2017
| Tiskové zprávy

Navzdory očekáváním, že první „digitálně gramotná“ generace bude nakupovat online, nová studie, kterou vydala IBM a Národní federace maloobchodníků (NRF) zjistila, že téměř všichni členové generace Z raději nakupují v kamenných obchodech.

Protože celková populace generace Z bude v roce 2020 činit kolem 2,6 miliardy lidí, maloobchodníci potřebují vytvořit kreativnější zapojení svých značek, aby lépe sloužily bohatým a náročným zákazníkům.

„Generace Z očekává, že technologie bude intuitivní, relevantní a poutavá,“ říká generální ředitel z Global Consumer Industries Steve Laughlin. „To znamená velkou výzvu pro maloobchodníky a firmy, aby vytvořily osobní, interaktivní zkušenost s nejlepšími digitálními novinkami a bez rizika. Tento druh inovace není lineární, nebo jednorázový projekt, je to nový způsob myšlení, jednání a chování.“

„Tak jako generace X na přelomu tisíciletí, je tu teď další velká skupina nakupujících, pro kterou maloobchodníci potřebují plánovat své zboží, a je dokonce ještě větší: generace Z, říká prezident NRF Mathew Shay. „V obchodě oceňují možnost nakupovat z ruky do ruky. Technologie se neustále mění, ale některé zvyky při nakupování zůstávají stejné a maloobchodníci musí být dostatečně agilní, aby mohli dobře splňovat obě tyto potřeby. Maloobchodníci jsou neustále zaměřeni na experimentování s novými inovacemi jak na internetu, tak v kamenných obchodech, aby stále uměli vyhovět požadavkům zákazníků“.

Unikátní studie generace Z prováděna IBM Institutem for Business Value je založena na datech více než 15 000 zákazníků ve věku 13 až 21 let ze 16 zemí. Generace Z se narodila od poloviny 90. let a v prvních letech po roce 2000 a je první, digitálně gramotnou generací, která nepoznala jiný svět, než svět smartphonů, celulárních telefonů a jiných digitálních zařízení. Tato studie také zjistila, že 67 procent příslušníků generace Z nakupuje jen v kamenných obchodech , 31 procent v nich nakupuje někdy, a to znamená, že až 98 procent této generace stále nakupuje v klasických obchodech.

Nová generace je důležitá pro maloobchodníky, protože představuje kupní sílu 44 miliard dolarů a 75 procent jejich členů říká, že utrácí více než polovinu vydělaných peněz. A tato generace je náročná: studie zjistila, že 52 procent zákazníků z generace Z je ochotno změnit značku produktu, pokud jeho kvalita nesplňuje jejich požadavky. Pro 66 procent jsou při změně značky nejdůležitějšími faktory kvalita a dostupnost produktu, 65 procent se zaměřuje na hodnotu.

Studie zjistila, že 74 procent respondentů tráví volný čas na internetu, 25 procent je na netu více než 5 hodin denně, nebo i více. Digitální prodej v kamenných obchodech je čím dál důležitější a pořád roste. Studie odhalila vysoké číslo digitálních zvyků generace Z a jejich preference:
• 73 procent generace Z používá své telefony hlavně k posílání textových zpráv a chatů s rodinou a přáteli, ale členové generace Z chtějí své konverzace přizpůsobit značce.
• 36 procent vytvoří digitální obsah pro svou značku, 42 procent se zúčastní internetové hry pro nějakou kampaň a 43 procent se zúčastní produktové recenze.
• Nemají pochopení pro obtížně použitelnou technologii, a požadují bezproblémovou digitální, mobilní službu.
• 62 procent nebude používat aplikace, nebo webové stránky, které mají složitou navigaci a 60 procent nebude používat aplikace nebo webové stránky, které se pomalu načítají.
• Generace Z ví, že osobní informace jsou pro maloobchodníky důležité, takže chtějí vědět, jak budou tyto informace chráněny.
• Méně než 30 procent si přeje sdílet informace o zdraví a blahobytu, místě pobytu, osobním životě nebo informace o platbě, 61 procent se bude cítit lépe, když bude vědět, že jsou jejich informace bezpečně uloženy a chráněny.

Více informací naleznete zde

Související příspěvky

Zprávičky

Čínský internetový prodejce Alibaba zvýšil čtvrtletní tržby, zisk předčil odhady

25. 11. 2025
Tiskové zprávy

Nové skenery Canon imageFORMULA: Maximální výkon na minimálním prostoru

25. 11. 2025
Tiskové zprávy

Když cloud nestačí: proč se firmám vyplatí trvalé licence Microsoft

25. 11. 2025
Tiskové zprávy

Inovované tablety Dell Pro Rugged 10 a 12 nabízí vyšší výkon a delší provoz na baterii

25. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Čínský internetový prodejce Alibaba zvýšil čtvrtletní tržby, zisk předčil odhady

Pavel Houser
25. 11. 2025

Čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding zvýšil čtvrtletní tržby meziročně o pět procent na

Infrastruktura jako kód: Zjednodušte své implementace v cloudu automatizací

Amazon plánuje posílit AI infrastrukturu pro vládu USA za 50 miliard dolarů

Pavel Houser
25. 11. 2025

Technologická společnost Amazon plánuje investovat až 50 miliard USD (více než jeden bilion Kč)

Pojišťovny se snaží stáhnout z krytí rizik spojených s AI

ČTK
24. 11. 2025

Některé pojišťovny se začínají stahovat z pojišťování rizik spojených s umělou inteligencí (AI). Rostou

AI podle ruského bankéře může poskytnout vliv srovnatelný s jadernými zbraněmi

ČTK
24. 11. 2025

Země, které si dokážou vybudovat vedoucí pozici v oblasti umělé inteligence (AI), získají díky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého šéfa

ČTK
24. 11. 2025

Americký technologický gigant Apple se čím dál intenzivněji připravuje na odchod svého výkonného ředitele

Xiaomi zvýšila zisk i tržby, čeká další růst cen smartphonů

ČTK
22. 11. 2025

Čínská technologická společnost Xiaomi, která je třetím největším výrobcem chytrých telefonů na světě, vykázala

EK schválila státní pomoc 450 milionů eur na rozšíření výroby firmy onsemi v ČR

ČTK
21. 11. 2025

Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur

Google otevřel na Tchaj-wanu největší infrastrukturní centrum pro AI mimo USA

ČTK
21. 11. 2025

Americká internetová společnost Google z technologické skupiny Alphabet dnes v tchajwanské metropoli Tchaj-peji otevřela

Tiskové zprávy

Nové skenery Canon imageFORMULA: Maximální výkon na minimálním prostoru

Když cloud nestačí: proč se firmám vyplatí trvalé licence Microsoft

Inovované tablety Dell Pro Rugged 10 a 12 nabízí vyšší výkon a delší provoz na baterii

Den otevřených dveří na FEL se blíží

Optici pomáhají vytvořit stavební kámen evropského kvantového internetu

MPO: Největší investice v historii Česka

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Neocloudy – nové slovo, prudký růst?

Pavel Houser
24. 11. 2025

Opět se vše točí kolem GPU a AI. Poskytovatelé cloudových služeb nového typu („neoclouds“) mají v...

Slovník

Wings 3D

3D

Bajt

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.