Nejvíce stížností řešil ČTÚ na O2, nejméně naopak na Air Telecom

Patrik Just , 29. září 2014 14:12 2 komentářů

V letošním druhém čtvrtletí řešil ČTÚ přes 700 stížností a podnětů na obchodní praktiky mobilních operátorů, o pětinu méně než v prvním kvartále. Suverénně nejvíce stížností jak počtem, tak procentem oproti počtu stížností „vedla“ Telefónica (O2). Na druhém konci žebříčku pak skončil 4. mobilní operátor Air Telecom, s nímž jsou počtem i % tedy spokojeni zřejmě nejvíce.

Podle zprávy Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) si na obchodní praktiky tuzemských poskytovatelů služeb elektronických komunikací ve druhém čtvrtletí letošního roku stěžovalo celkem 708 uživatelů. K řešení 53 stížností neměl ČTÚ kompetence, 195 stížností shledal nedůvodnými a 460 stížnostmi se ČTÚ nakonec zabýval. Oproti prvnímu čtvrtletí poklesl počet stěžovatelů o 18 %, meziročně se naopak zvýšil o 21 %. Naprostá většina zákazníků zůstává se službami operátora spokojena.

Proč si zákazníci na operátory stěžují?

Nejčastějším důvodem, který zákazníky ke stížnosti přiměl, bylo problémové vyúčtování služeb (více než třetina všech stížností), druhou početnou skupinu tvořily problémy vztahující se k účastnickým smlouvám.

Nejméně stížností bylo na Air Telecom

Počet stížností a dotazů, které uživatelé čtveřice tuzemských operátorů podávali na ČTÚ.
Počet stížností a dotazů, které uživatelé čtveřice tuzemských operátorů podávali na ČTÚ.
Jaká je situace mezi zákazníky čtyř českých plnohodnotných mobilních operátorů (společností provozující mobilní hlasové služby na vlastní infrastruktuře)? Nejméně podnětů zaslali zákazníci mobilního operátora Air Telecom, který kromě GSM služeb provozuje také mobilní síť standardu CDMA pod značkou U:fon. ČTÚ v prvním kvartále zaznamenal na vrub Air Telecom 34 dotazů a stížností. Na opačném protipólu stojí se 449 stížnostmi zákazníků operátor Telefónica (O2), který kromě mobilního volání spravuje také síť pevných linek. Zbývající plnohodnotní operátoři Vodafone a T-Mobile zaměstnali ČTÚ téměř shodně.

Ve třetím čtvrtletí ČTÚ očekává zvýšení počtu dotazů a stížností zejména v oblasti hlasového a datového roamingu uživatelů na zahraničních dovolených.


Komentáře

Nejsem z O2 #0
Nejsem z O2 30. září 2014 02:04

"Hezky" napsaný článek. Hodně lidí si určitě řekne, jaké je O2 hrozné a Air Telecom super. Ale když si vezmete, kolik má O2 a kolik Air Telecom zákazníků, tak O2 nejspíše dopadne mnohem lépe.

Podle (pravda, údaje nejsou nejčerstvější)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mobiln%C3%AD_oper%C3%A1tor
měl O2 49x více zákazníků, takže 13x více stížností O2 je úspěch.

Sponzorovaný diskutér: Bedřich Tráva #1
Sponzorovaný diskutér: Bedřich Tráva 30. září 2014 16:13

Ono je třeba si uvědomit, že ITBIZ s Air Telecomem už nějakou dobu spolupracuje. Pořádali spolu soutěž o mobilní připojení, byla tu tuším i nějaká anketa atd... Nejedná se o nic jiného, než o skrytou reklamu a naprosto účelně zkreslenou statistiku.

Ostatně ty obraty typu "...s nímž jsou počtem i % tedy spokojeni zřejmě nejvíce." jsou dost nápadné...

RSS 

Komentujeme

Když chatboty mluví mezi sebou

Pavel Houser , 25. červen 2018 16:15
Pavel Houser

Jak se spolu dokážou dohodnout Siri, Alexa a Cortana? Kdyby programy o sobě věděly, že jsou umělé in...

Více







RSS 

Zprávičky

JavaScript mezi programátory stále vede

Pavel Houser , 25. červen 2018 14:50

Rostoucí počet plánuje přejít od samoobslužných a lokálních cloudových řešení k velkým cloudovým pos...

Více 0 komentářů

Cleverlance Group má roční obrat 951 milionů Kč

Pavel Houser , 25. červen 2018 14:17

Projekty: E-shop pro automobily s operativním leasingem, mezibankovní aplikace a chatbot....

Více 0 komentářů

Český Google spustil nový portál pro startupy v regionech

ČTK , 25. červen 2018 13:14

Více než polovina všech českých start-upů vzniká v Praze, dalších 15 % v Brně......

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Praha spustila server s daty o městě

ČTK , 25. červen 2018 08:00

Použitá data Operátor ICT získává zejména z městských společností....

Více 0 komentářů

Útočníci se snaží zneužít fotbalovou horečku

Pavel Houser , 23. červen 2018 11:59

Nová phishingová kampaň se snaží lákat oběti ke stažení infikovaného rozpisu a výsledků fotbalového ...

Více 0 komentářů

Systém pro STK by měl za 120 mil. Kč nadále provozovat AutoCont

ČTK , 22. červen 2018 10:00

V novém smluvním období by firma měla zajistit také propojení s obdobnými systémy jednotlivých člens...

Více 0 komentářů

Divize firmy Deutsche Telekom T-Systems ruší 10 000 míst

ČTK , 22. červen 2018 09:00

Na 6000 míst z celkového počtu má být zrušeno v Německu v průběhu příštích tří let....

Více 0 komentářů