Nespokojení zákazníci žalují Apple kvůli problémům s anténou

Pouhý týden po zahájení prodejů nové řady oblíbeného telefonu iPhone se objevují první významné problémy. Zdá se, že iPhone 4, který představuje silnou zbraň Applu proti konkurenčnímu OS Android, přinese i nevídané množství problémů.


Nový iPhone 4

Nedávno uvedený iPhone 4 přináší oproti předchozím modelům dosud nevídané množství novinek a zlepšení. Konkrétněji jsme se jimi zabývali už v jednom z minulých příspěvků, inovace lze ovšem pozorovat jak v hardwarové, tak softwarové výbavě telefonu. Co se hardwaru týká, nový iPhone je vybaven kvalitnějším displejem s vyšším rozlišením, druhým mikrofonem pro zvýšení kvality hovorů, videokamerou určenou pro videohovory a novou vysokokapacitní baterií. Oproti předchozím generacím také nový iPhone 4 pozměnil design a na první pohled je tak možné jej odlišit. Z hlediska softwaru se pak jedná o použití zcela nového operačního systému iPhone OS, který mimo jiné na platformu iPhone přináší podporu pro multitasking, stejně jako zcela nový reklamní systém iAd.

Ihned po uvedení iPhone 4 se ovšem ze strany uživatelů objevila dosud nevídaná kritika. Část z ní míří na nový design telefonu, díky kterému je zadní část telefonu vyrobena z tvrzeného a vysoce odolného skla. Jak se ovšem záhy ukázalo, povrch telefonu rozhodně není tak odolný, jak Apple propagoval, a je poměrně jednoduché jej během běžného používání poškrábat. I malý pád navíc může způsobit popraskání krytu, což v podstatě vyžaduje okamžitou návštěvu servisu.

Druhý, o poznání významnější problém se týká nového umístění antény. Ta je oproti předchozím generacím iPhonu vedena jiným způsobem přičemž její konce jsou umístěny v oblastech, kde uživatel telefon obvykle drží. To, na základě zkušeností mnoha jeho nových majitelů, vede k častým výpadkům spojení a neočekávanému ukončení hovorů. Steve Jobs, CEO společnosti Apple, na problém reagoval poměrně prostě vyjádřením „pokud vám vypadává signál, tak telefon prostě držte jinak.“ Rozzlobení majitelé iPhonu 4 se ovšem s takovým řešením odmítají smířit a rozhodli se proti Applu a mobilnímu operátorovi AT&T, výhradně s jehož datovými plány lze iPhone v USA zakoupit, postupovat soudní cestou.

„Způsob, jakým je iPhone 4 navržen a jaké nedostatky jsou s tím spojeny, byly známy společnosti Apple ještě před jeho uvedením. Firma přesto nebyla před těmito nedostatky, především problémy spojené s omezeními nebo výpadky spojení se sítí mobilního operátora AT&T, schopna zájemce varovat, nebo je včas odstranit. Stejně tak firma neposkytuje adekvátní uživatelskou podporu a řešení tohoto problému,“ stojí v žalobě proti společnosti Apple, která byla podána u okresního soudu v americkém státě Kalifornia. Další žaloba velmi podobného znění pak byla podána i u soudu ve státě Maryland.

Jediná „řešení,“ která Apple v současnosti nabízí je buď vrácení zakoupeného telefonu, přičemž zákazníci mají nárok na refundaci pouze 90% jeho pořizovací ceny, případně zakoupení ochranného krytu, který by měl problém vyřešit. Další možností je naučit se telefon držet takovým způsobem, který nebrání zakrytí antény.

Společnost Apple se k žalobě odmítla vyjádřit. Je ovšem jen velmi nepravděpodobné, že by se nespokojeným zákazníkům podařilo výrazněji uspět, nebo dokonce získat své peníze zpět.

V současnosti se každopádně zdá, že i negativní ohlasy prodejní úspěch iPhonu 4 neohrozí. Firmě se jen během prvních tří dnů podařilo prodat na 1,7 milionů kusů nového telefonu, což představuje dosud nejúspěšnější start produktu v historii Applu obecně a pravděpodobně jeden z nejrychlejších prodejů vůbec. Fenomenální úspěch je ale dán i tím, že Apple v první fázi iPhone 4 nabídl najednou v 5 zemích, zatímco minulé generace se v prvních týdnech prodávaly pouze v USA.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version