• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Nové generace telekomunikačních služeb ohrožuje nespokojený zákazník

itbiz
18. 7. 2011
| Články

Zvýšený zájem podniků i spotřebitelů o vše mobilní (e-mail, video, sociální sítě a další datově náročné služby) pohání novou úroveň investic CSP do 4G a LTE (Long Term Evolution) sítí. Vyšší kapacita a rychlost těchto technologií obnáší zcela nové výzvy při zajišťování kvality služeb, bohužel jejich poskytovatelé to na rozdíl od zákazníků ne vždycky chápou.

3G

Komunikační odvětví se vždy soustředilo na dostupnost služeb a operační náklady. Obojí nadále spadá mezi absolutní požadavky, ani jedno však nezajistí růst tržeb či konkurenční výhodu. A to je nebezpečné. Zvažte mocné rušivé vlivy, které mění tvář globální komunikační agendy. IP konvergence, sofistikovaná mobilní zařízení a mobilní computingu, mobilní cloud či poskytování video a komunikačního obsahu, to vše se vyvíjí překotným tempem. A ačkoli tento vývoj otevírá nové příležitosti pro zvyšování tržeb, znamenají s ním spjaté inovace služeb také nové výzvy pro vedení a vznik konkurenčních tlaků. Pro organizace, které se dokáží svést na této vlně urychleného vývoje, to znamená výrazné zlepšení ziskovosti a další růst. Budou v lepší pozici než konkurence při snaze o udržení stávajících zákazníků a získání nových klientů, při odstraňování hranic spolupráce se zaměstnanci i partnery, urychlí míru inovací a zkrátí čas pro uvedení výrobků/služeb na trh.

Věk Facebooku a Skype

V době, kdy jsou Facebook a videohovory prostřednictvím Skype primární formou komunikace, očekávají zákazníci sofistikovaný instantní přístup k celé řadě služeb a aplikací – ať už se nacházejí kdekoli, v kteroukoli denní dobu. Zapomeňte na něco, jako je loajalita k mobilním operátorům, změna v této oblasti je novou normou. Kolize mobility s komunikačními, zábavními a datovými službami, a nástup technologií jako je tablet PC, zesílily konkurenci a potřebu rychlé investice do 4G a LTE (Long Term Evolution) infrastruktury. To vše vytváří zatím nejkomplexnější a nejrůznorodější manažerskou výzvu.

Podepsali smlouvu na připojení a pak už jen čekali, čekali a čekali

Podniky a spotřebitelé na celém světě zakládají svou loajalitu k CSP na veškerých svých zkušenostech s konkrétním poskytovatelem. Sem spadá například doba do aktivace a přiřazení služeb, reakční doba interaktivních služeb, dostupnost samoobslužného portálu, míra vyřešení problému při prvním kontaktu zákaznické podpory či přesnost účtování. Pro růst tržeb musejí poskytovatelé komunikačních služeb nejen udržet stávající zákazníky, ale také zvýšit průměrnou tržbu na uživatele (ARPU), čehož docílí spuštěním inovativních služeb doplňujících ty hlasové. Existuje spousta služeb s přidanou hodnotou založených na nabídkách mobilních dat, IPTV či videa na přání, ty všechny mají potenciál zvýšit a do budoucna táhnout tržby – ačkoli nyní většinou míří do menšího, úzce zamřeného segmentu předplatitelů.

Nezvládnuté služby a dravá konkurence

Poskytovatelé komunikačních služeb nechtějí přijít o zákazníky v době, kdy je obecný trend nárůstu využívání nových konvergovaných služeb. Proto musejí vytvářet, nasazovat, propagovat a spravovat kontinuální tok inovací. Dobrým příkladem fenoménu, který dělá CSP problémy je video. Stále více organizací ke globální spolupráci využívá video konferencí. Nyní požadují, aby byli schopni účastnit se videokonferencí také prostřednictvím mobilních zařízení, což vytváří nové požadavky na šířku pásma, QoS a zákaznický servis. Rychlé nasazování nových infrastruktur pro podporu těchto nových služeb vyžaduje vyšší úroveň naléhavosti a integraci, která obnáší výzvu i pro ty nejpružnější CSP.

Proto musejí CSP získat a udržovat celkovou transparentnost a kontrolu nad svými službami i transakcemi se zákazníky a partnery. Taková operační a transakční průhlednost je kritická pro získání nadvlády nad výdaji a složitostí. Je však důležitá také pro ziskové poskytování inovativních služeb, které organizaci odliší, a pro konzistentní plnění očekávání zákazníků.

Plnění očekávání zákazníků a optimalizace služeb

Aby mohli využít škálu nových příležitostí, musejí CSP zavést strategii zaměřenou na ochranu výsledků obchodních služeb. Takovou, která jim umožní předvídat a řešit výkonnostní problémy ještě předtím, než je pocítí zákazníci, nebo se promítnou v ziskovosti služby a operačních nákladech. Potřeba je větší transparentnost a preventivní kontrola úrovně služby i spokojenosti zákazníků – to vše u stávajících i nových nabídek. Integrované řešení, které monitoruje výkon aplikací, infrastruktury a služeb pro celé provozní prostředí (IP či nikoli, SNMP či nikoli…). Všestranné řešení, které dokáže spojit úroveň spokojenosti zákazníků s infrastrukturou podporující mobilní služby dodávané podnikům i jednotlivcům. Krom toho je potřeba přijít se způsobem bezproblémového promítnutí veškerých získaných dat s včasnou a srozumitelnou analýzou finančních dopadů v případě degradace úrovně služby, aby bylo umožněno přijmout náležitá preventivní rozhodnutí CAPEX a OPEX.

{seealso}
Takové řešení by CSP konečně umožnilo efektivnější kontrolu všech zákaznických operací a oproti konkurenci také rychlejší i cenově efektivnější dodávku přelomových služeb. Dále by umožnilo kvalitní zvládnutí prémiových služeb, které uživatelé požadují. Provázáním dat o skutečném zážitku zákazníků, transakcích a aplikacích s podpůrnými systémy a síťovou infrastrukturou, budou CSP schopni ovládat obchodní výsledky dnes i v příležitostmi naplněné budoucnosti.

Autor působí jako Software Engineering Manager ve společnosti CA Technologies.

Rubriky: ByznysInternetTelekomunikace

Související příspěvky

Zprávičky

Brusel obvinil provozovatele TikToku z porušování pravidel EU, hrozí mu pokutou

15. 5. 2025
Zprávičky

ÚOHS začal posuzovat převzetí Dotykačky softwarovou skupinou Seyfor

15. 5. 2025
Zprávičky

T-Mobile v prvním čtvrtletí zvýšil provozní zisk o 5 % na 3,44 miliardy

15. 5. 2025
Zprávičky

Siemens potvrdil výhled poté, co výsledky za druhý kvartál překonaly odhady

15. 5. 2025

Zprávičky

Brusel obvinil provozovatele TikToku z porušování pravidel EU, hrozí mu pokutou

ČTK
15. 5. 2025

Evropská komise (EK) obvinila provozovatele čínské platformy TikTok z porušování pravidel EU kvůli netransparentnosti

ÚOHS začal posuzovat převzetí Dotykačky softwarovou skupinou Seyfor

ČTK
15. 5. 2025

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal posuzovat převzetí společnosti Dotykačka, která poskytuje pokladní

T-Mobile v prvním čtvrtletí zvýšil provozní zisk o 5 % na 3,44 miliardy

ČTK
15. 5. 2025

Operátor T-Mobile zvýšil v prvním čtvrtletí provozní zisk EBITDA o 4,8 procenta na 3,438

Siemens potvrdil výhled poté, co výsledky za druhý kvartál překonaly odhady

ČTK
15. 5. 2025

Německý průmyslový koncern Siemens zvýšil ve druhém čtvrtletí čistý zisk meziročně o 11 procent

Umělá inteligence může zahltit spravedlnost generovanými texty, míní náměstek

ČTK
14. 5. 2025

Využívání jazykových modelů v právu se projevuje rostoucím množstvím i délkou právních textů a

Foxconn téměř zdvojnásobil čtvrtletní zisk, jeho vyhlídky však zastiňují cla

ČTK
14. 5. 2025

Tchajwanská společnost Foxconn, která je největším smluvním producentem elektroniky na světě a hlavním výrobcem

Padla další rekordní pokuta za porušení GDPR

Česko v dubnu zasypaly desítky tisíc škodlivých e-mailů

Pavel Houser
14. 5. 2025

V dubnu opět vzrostly detekce infostealeru Formbook, který tak stále stojí v čele pravidelné

Microsoft hodlá zrušit zhruba 3 % pracovních míst

ČTK
14. 5. 2025

Americký softwarový gigant Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Informoval o tom

Tiskové zprávy

MPO: Zrušení amerického omezení vývozu AI čipů nechává prostor pro rozvoj českého průmyslu a mezinárodní spolupráce

Místní šetření ÚOHS ve společnosti Seznam.cz bylo nezákonné, konstatoval soud

Efektivní a bezpečná správa kontejnerových klastrů

WD_BLACK SN8100 NVMe SSD posunuje hranice

Acronis integruje do své platformy řešení Fortinet

ČTÚ: Strategie správy spektra schválena vládou

Zpráva dne

Nešlehejte vejce ale Windows 11 na Goodofer24 jen za €20.00!

Nešlehejte vejce ale Windows 11 na Goodofer24 jen za €20.00!

Redakce
15. 4. 2025

Ať už máte PC se starším systémem Windows, nebo si stavíte PC podle vašich...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Kvě 27
Celý den

Kontajnery v praxi

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

Kulatý stůl

Agregační poměr

Zaměstnanec

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Jak tvrdnutí jater způsobuje rakovinu?
  • Různá psí plemena mají různě citlivý čich. Banální, ale konkrétní výsledky jsou překvapivé
  • Alzheimer a oprava mozku: co se stane, když chybí klíčový protein?

RSS AbcLinuxu RSS

  • Sovereign Tech Agency podpoří GFortran částkou 360 000 eur
  • Microsoft hodlá zrušit zhruba 3 % pracovních míst
  • Místní šetření ÚOHS ve společnosti Seznam.cz bylo nezákonné, konstatoval soud

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.