Portál Azet.sk využívá až třetina slovenských uživatelů internetu

Jiří Kocourek , 01. říjen 2009 09:33 0 komentářů
Rubriky: Internet

Azet
Slovenský internetový portál Azet.sk na úterním setkání s novináři prezentoval zajímavé novinky. Kromě toho, že společnost zvažuje vstup na český trh, zveřejnila informace o profilu svých uživatelů. Podle statistik jsou čtyři z pěti návštěvníků tohoto komunitního webu starší 18 let a pocházejí zejména z měst.

Azet
Azet.sk

Portál Azet.sk je mimo jiné provozovatelem největšího komunitního serveru Pokec.sk. Portál Azet.sk denně navštíví 600.000 uživatelů, čímž si internetový subjekt drží náskok před konkurenčním Zoznam.sk.

Výměna vedoucích pozic

Portál Zoznam.sk si několik let držel na Slovensku pozici domácího internetového lídra, stejně jako u nás dominantní Seznam.cz. Z první příčky byl ovšem ke konci minulého roku sesazen a jeho pozici v měřítku návštěvnosti obsadil dlouholetý rival Azet. Když v září 2008 poprvé Azet.sk rivala předstihl činil podle slovenské měřící služby AIMmonitor náskok v počtu reálných uživatelů (RU) zhruba 70 tisíc RU.

Azet.sk nyní zveřejnil kromě dalších plánů také informace o struktuře svých uživatelů. Podle slovenského portálu roste čas, který uživatelé tráví na serverech spadajících pod Azet. Průměrný uživatel oblíbené služby Pokec.sk zde stráví až hodinu denně. Tyto informace poskytují možnosti zadavatelům reklamy lépe mířit svá sdělení na jednotlivé cílové skupiny a využívat při tom originálních cest.

Komunitní službu Pokec.sk denně navštíví až 504 tisíc unikátních uživatelů, tedy až 33 % všech lidí užívajících denně na Slovensku internet. Skoro polovina návštěvníků portálu je ve věku mezi 18 až 33 let, zejména z prostředí slovenských měst. Ještě větší podíl, až 72 procent, tvoří zaměstnaní lidé, nebo podnikatelé a živnostníci. Pro pracující návštěvníky portálu platí, že jejich mzda se pohybuje přibližně na úrovni slovenské průměrné mzdy, tedy přes 600 euro. V Česku má společnost registrovanou doménu Pokec.cz.

Web 2.0 a socioware

S růstem fenoménu Web 2.0 se diferencovalo i chování lidí na Internetu. Lidé mají tendenci trávit méně času na vyhledávačích, zpravodajských serverech a podobně zaměřených portálech. Naopak, čím dál víc času tráví připojeni v sociální síti.

Zajímavý pohled je na spojení reklamy a komunitních webů. S nástupem komunitních portálů přišly i nové fenomény v zacílení reklamního prostoru Internetu. Pomocí informací ze sociálních sítí mohou dnes zadavatelé reklamy dosáhnout zobrazování svého sdělení přesně své cílové skupině. Na Pokec.sk tak lze nastavit nejen věk, ale i pohlaví a třeba region uživatele, kterému se má reklama zobrazit. Kromě bannerů a běžné inzerce posyktují sociální sítě též prostor k vytváření komerčních profilů pro produkty, posílání direct-mailů atd.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

OnRobot uvádí první nové produkty od své fúze

Pavel Houser , 20. červen 2018 22:36

Na veletrhu automatica 2018 firma prezentuje nové oblasti aplikací kolaborativní robotiky včetně pro...

Více 0 komentářů

Kryptoměnovou burzu Bithumb napadli hackeři

ČTK , 20. červen 2018 10:16

Za poslední týden jde již o druhý útok na kryptoměnové burzy v Jižní Koreji. Bitcoin opět klesl....

Více 0 komentářů

Největší australská telekomunikační firma masivně propouští

ČTK , 20. červen 2018 09:52

Telstra dominuje australskému trhu mobilních telefonů a širokopásmových sítí, zisky z pevných sítí a...

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

Dotace EU na bezplatné wifi se kvůli chybě systému odkládají

ČTK , 20. červen 2018 08:00

Obce mohly získat poukázku v hodnotě 15 000 eur. Nová výzva bude zveřejněna na podzim....

Více 0 komentářů

E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

ČTK , 19. červen 2018 16:32

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čec...

Více 0 komentářů

Virtuální realita přinese revoluci srovnatelnou s robotizací

Pavel Houser , 19. červen 2018 11:23

Firmy budou na změny související se zaváděním virtuální reality reagovat další centralizací procesů....

Více 0 komentářů

Digital Broadcasting rozšířila síť DVB-T2 na 85 % populace

ČTK , 19. červen 2018 08:00

Digital Broadcasting začal přechodovou síť budovat loni v červenci v Praze....

Více 0 komentářů