• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Portály práce: hledání nových zaměstnanců je investicí, nikoliv nákladem

Jiří Kocourek
11. 6. 2008
| Články
Práce

V Česku stále roste poptávka především po pracovních silách s dostatečnou kvalifikací. Bohužel celorepublikovým problémem je fakt, že těchto specializovaných odborníků je u nás nedostatek. Zjišťovali jsme mezi profesionály z řad personalistů a pracovních portálů, jak se zachovat, aby byli při hledání nových zaměstnanců co nejúspěšnější. Snažili jsem se informovat, jaké náklady je dobré vynaložit na recruiting pracovních sil nebo jak se zachovat při neúspěchu v hledání zaměstnanců.

V posledních týdnech ITBIZ.cz sleduje situaci a trendy v personální oblasti. Zajímavé byly především články profesionála z oblasti on-line recruitingu Romana Eibnera o tom, jak přesvědčit vhodného kandidáta, aby šel pracovat k vám. Další téma se týkalo deseti nejčastějších důvodů pro podání výpovědi. Zjistili jsme také informace stoupajícího trendu na trhu informačních technologií, kdy si specialisté říkají o stále větší platy.

Pro dnešní článek ITBIZ.cz oslovil profesionály z personálního segmentu. Oslovili jsme společnost LMC, provozovatele portálů pracovních příležitostí Jobs.cz a Práce.cz. Vyjádření jsme získali také od odborníků z portálů Spráce.cz, Profesia.sk. nebo personalistů významných tuzemských firem.

LMC: Tip služby záleží na velikosti klienta a jeho personálních potřebách

Milan Jasný, obchodní ředitel LMC, analyzuje personální potřeby trhu a zná dobře požadavky
firem. Jasného jsme se zeptali jaké služby LMC, provozovatel Jobs.cz a Práce.cz, doporučuje svým klientům (firmám), když chtějí být nejvíce úspěšné při hledání nových pracovníků.

Podle Jasného záleží tip služby na velikosti klienta a jeho personálních potřebách. V nabídce firmy jsou služby od jednorázového inzerátu na portálu Práce.cz, který je zaměřený na lidi s nižší kvalifikací nebo Jobs.cz, zaměřeného na absolventy, vysokoškolské studenty. V portfoliu firmy jsou i komplexní prezentace pro firmy s prvky HR marketingu, tj. jakožto atraktivního a žádaného zaměstnavatele. „ Obecně firmám doporučujeme být více vidět a používat doplňkové služby, které zvyšují zacílení a účinnost inzerce. Celkové náklady jsou pak odvozeny od dostupnosti kandidátů z daného oboru a typu použité služby, mohou se pohybovat od stovek korun až po desetitisíce,“ řekl Milan Jasný.

Firmám, které chtějí za každou cenu ušetřit, LMC potom nabízí služby s nízkou výší investice, jako je například databáze CV, kde cenová hladina služby hledání kandidátů začíná na úrovni desítek korun. Jasný dodal, že náklady lze šetřit, ale podle jejich názoru by se do lidského kapitálu mělo spíše investovat.

Pracovní portál Spráce.cz podle své ředitelky Andrey Tomšů klientům z řad zaměstnavatelů doporučuje kombinaci více produktů, které zvýší počet došlých životopisů na konkrétní pozici. Samozřejmostí je samotná prezentace – inzerce volných pracovních míst na serveru Sprace.cz, dále je podle ředitelky Spráce.cz optimální využít Žhavých nabídek, jejichž účinnost je až trojnásobná (tedy znásobí počet došlých životopisů) a také pro větší efektivitu je možné využít banner.

Doporučení pro úsporu nákladů

Ty podniky, které chtějí ušetřit, mohou využít variantu zveřejnění jednoho inzerátu po dobu čtyř týdnů. Cena této základní varianty, zaměstnavatel do připravené šablony může vložit nabídku volného místa a logo společnosti, činí 6.000 Kč.

Podle Jaroslava Kábeleho, ředitele iDnes.cz, je nejúčinnější formou hledání zaměstnanců možnost zveřejnění odkazu na danou pozici přímo na hlavní stránce iDnes.cz. Kromě dalších možností zvýraznění pozice v rámci serveru iDnes.cz a jobdnes.cz je podle ředitele z hlediska efektivity personální inzerce velmi zajímavá možnost kombinace online inzerátů s tištěnou inzercí. „Naši klienti mohou své pozice zveřejnit současně na stránkách MF Dnes, Lidových novin, 14 Dní a nově připravujeme také spolupráci s Metrem,“ řekl Kábele.

Co se týče nákladů na nalezení pracovníka, ty se podle ředitele iDnes.cz liší v souvislosti s typem pozice nebo regionu, ve kterém pracovníky hledáte. Pokud klient potřebuje specialistu, je pravděpodobné, že vyhledávání potrvá déle a tím pádem se prodraží. Také je v těchto případech téměř nutností využít všech výše jmenovaných možností pro zvýraznění obsazované pozice.

„Mám li být konkrétní, náklady se tak mohou pohybovat kolem 10.000,- Kč (předpokládám v tomto případě průměrnou délku vyhledávání specialisty 2 měsíce). V případě snadněji obsaditelné pozice lze předpokládat výdaje ve výši 1 – 2.000,- Kč. Samozřejmě pokud naším prostřednictvím klient inzeruje větší množství pracovních pozice, náklady na jednu pozici se progresivně snižují, a to až na řádově desítky korun,“ vysvětlil Kábele. Brigádníky mohou naši klienti získat dokonce zcela zdarma.

Při neúspěchu: doporučení kontroly a zvážení inzerátu

V případě, kdy není investice do služeb portálu úspěšná a například se neozve žádný uchazeč o zaměstnání Spráce.cz doporučuje klientům zkontrolovat inzerát a zhodnotit, zda hledaný zaměstnanec vůbec existuje, tedy zda požadavky na zaměstnance nejsou přemrštěné, nebo například mzda odpovídá regionu, pozici, náročnosti a tak dále. „ Pokud ani po těchto korekcích není zaměstnavatel úspěšný, doporučujeme kontaktovat svého obchodního zástupce a společně se zamyslet nad dalšími možnostmi, které pracovní server Spráce.cz pro klienty nabízí,“ řekla Andrea Tomšů.

Podle Dalibora Jakuše z portálu Profesia.sk není optimální způsob nalezení zaměstnance pro všechny společnosti stejný. U některých pozic je podle něj nejjednodušší vyhledat vhodného uchazeče přímo v databázi životopisů, u jiných pozic je vhodnější zveřejnit nabídku pracovního místa. Náklady na vyhledání pracovníka se skládají z více částí – od ceny za inzerci volných pracovních míst až po náklady na čas zaměstnanců, kteří se výběru věnují. Cena za zveřejnění inzerátu začíná už na 900 Kč, ještě výhodnější je cena při paralelní inzerci vícero pracovních pozic.

Jakuš řekl, že při hledání vhodných pracovníků je dobré využít všechny dostupné zdroje – od doporučení ze strany vlastních zaměstnanců až po inzerci pracovních míst. Když se společnost rozhodne inzerovat, je důležité, aby věnovala co největší pozornost tvorbě samotného inzerátu – při nynější konkurenci na trhu práce je i pracovní inzerát reklamou firmy a je důležité, aby poskytl všechny potřebné informace a zároveň potenciální uchazeče zaujal.

Firmy a hledání zaměstnanců na Internetu

Zajímalo nás, jakým způsobem využívají české firmy Internet ke hledání vhodných posil do svých pracovních týmů. Veronika Koukolíčková, personální ředitelka společnosti První multimediální, řekla, že Internet je jedním z hlavních nástrojů, který její firma využívá pro hledání zaměstnanců. „ V současné době využíváme umisťování inzerátů na personálních webech a zároveň používáme PPC (pay per click) kampaně. Samozřejmostí je umístění volných pozic na našich webových stránkách,“ popsala Koukolíčková. Z netradičních způsobů vyhledávání pracovníků První multimediální zavedla odměnu za nalezení lidí na volné pozice.

Na otázku co jí nejvíce chybí na současných portálech pracovních příležitostí, personální ředitelka odpověděla, že pokud by nebrala ohled na současný nedostatek pracovních kapacit v IT oboru, myslí si, že portály pracovních příležitostí jsou dostačující pro standardní hledání zaměstnanců.

Svůj názor přidala i manažerka lidských zdrojů firmy AutoCont CZ Sylvie Šnajberková, podle které je vyhledávání zaměstnanců pomocí portálů práce na Internetu jedním ze stěžejních kanálů, kde AutoCont získává nové zaměstnance. Podle Šnajberkové je to vzhledem k faktu, že je AutoCont IT firma, forma velice přirozená pro profily pracovníků, které firma hledá.

Z méně tradičních způsobu AutoCont využívá zviditelnění společnosti a její nabídky pracovních pozic v takzvaných sekcích TOP zaměstnavatelů, Elita, oborové zvýraznění, ale i kampaně formou bannerů.

Na otázku, co shledává u pracovních portálů za chybějící, Šnajberková odpověděla: „Pokud si zaměstnavatel vybere vhodný portál práce, dokáže správně oslovit cílovou skupinu
uchazečů a využívat nástroje, které portály nabízejí – pak si myslím, že je tento způsob hledání nových pracovníků velmi efektivní.“

Rubriky: ByznysInternet

Související příspěvky

Zprávičky

Foxconn v Česku vyrobil za 25 let přes 100 milionů výrobků

12. 5. 2025
Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB
Zprávičky

Google zaplatí státu Texas 1,4 miliardy USD kvůli shromažďování osobních údajů

11. 5. 2025
Zprávičky

Průzkum: Většina českých investorů o kryptoměny neprojevuje velký zájem

10. 5. 2025
Kryptoměny a jejich ekonomika
Zprávičky

Cena bitcoinu se vrátila nad hranici 100 000 dolarů

9. 5. 2025

Zprávičky

Turnovský výrobce elektroniky Crytur vybudoval za 400 mil. Kč nový čistý provoz

ČTK
12. 5. 2025

Ultračistý provoz za 400 milionů korun, který umožní zvýšit výrobu špičkových detektorů pro polovodičový

Asociace představila etický kodex pro využití AI v předvolebních kampaních

Pavel Houser
12. 5. 2025

Česká asociace umělé inteligence (ČAUI) dnes zveřejnila Etický kodex používání umělé inteligence v předvolební

Foxconn v Česku vyrobil za 25 let přes 100 milionů výrobků

ČTK
12. 5. 2025

Tchajwanská společnost Foxconn za čtvrt století působení v České republice vyrobila více než 100

Před 20 lety byla představena herní konzole Xbox 360 od Microsoftu

Před 20 lety byla představena herní konzole Xbox 360 od Microsoftu

ČTK
12. 5. 2025

Před 20 lety, 12. května 2005, byla představena herní konzole Xbox 360 od americké

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Google zaplatí státu Texas 1,4 miliardy USD kvůli shromažďování osobních údajů

ČTK
11. 5. 2025

Americký internetový gigant Google se dohodl, že zaplatí státu Texas 1,375 miliardy dolarů (přes

Průzkum: Většina českých investorů o kryptoměny neprojevuje velký zájem

ČTK
10. 5. 2025

Většina českých investorů neprojevuje o kryptoměny, zejména bitcoin, velký zájem a klesá i důvěra

Kryptoměny a jejich ekonomika

Cena bitcoinu se vrátila nad hranici 100 000 dolarů

ČTK
9. 5. 2025

Cena nejznámější kryptoměny bitcoin se včera poprvé od února vrátila nad hranici 100.000 dolarů

Trump chce zrušit Bidenovo omezení na vývoz pokročilých čipů

ČTK
8. 5. 2025

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa plánuje zrušit omezení vývozu pokročilých počítačových polovodičů, které zavedl

Tiskové zprávy

Partnerství společností Nutanix a Pure Storage přinese zákazníkům větší možnosti volby díky novému integrovanému řešení pro kritické pracovní úlohy

Speciální polep Ferrari pro Miami: technologie a design v podání HP

Nadace Mission 44 Lewise Hamiltona a HP podpoří dovednosti mladých v oblasti přírodních a technických věd

Během posledních 48 hodin zachytila VZP rozeslání až 100 tisíc podvodných e-mailů

S barefooty chce dobýt svět. Be Lenka proto nasazuje systém od SAP, který rok ladila s českým ACTUM Digital

Synology oznamuje DiskStation DS925+ a rozšiřující jednotku DX525

Zpráva dne

Nešlehejte vejce ale Windows 11 na Goodofer24 jen za €20.00!

Nešlehejte vejce ale Windows 11 na Goodofer24 jen za €20.00!

Redakce
15. 4. 2025

Ať už máte PC se starším systémem Windows, nebo si stavíte PC podle vašich...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Kvě 13
Celý den

Cloud Computing Conference

Kvě 27
Celý den

Kontajnery v praxi

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

AdFOX

Off-line

Backupovat

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Narušení chování může předcházet poruchám paměti u Alzheimerovy nemoci
  • Geneticky modifikovaní pavouci tkají červeně svítící pavučinu
  • Týden na ITBiz: Fujitsu a Riken hlásí milník v kvantových počítačích

RSS AbcLinuxu RSS

  • Shotcut 25.05.11
  • GNU Taler 1.0
  • Pozvánka na 209. sraz OpenAltu v Brně. OpenAlt komunita se potká s komunitou OpenSSL

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.