• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Průzkum Salesforce: Mohli by agenti AI řešit miliardy nevyzvednutých vládních dávek?

Pavel Houser
21. 3. 2025
| Tiskové zprávy

87 % amerických respondentů uvedlo, že by využilo agenta s umělou inteligencí k navigaci v procesech veřejného sektoru.

Zeptejte se kteréhokoli podnikatele, který žádá o půjčku SBA, seniora, který přechází na systém Medicare, nebo majitele domu, který žádá o nějaké povolení: vyzkoušeli byste si interakci se státní správou, která může být náročná na orientaci? Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Salesforce téměř polovina (46 %) Američanů odpoví, že považuje tyto procesy za příliš složité a třetina má problém pochopit, které programy veřejné pomoci jsou pro ně dostupné.
Tento zmatek je pro programy zaměřené na služby voličům příliš drahým špásem: Bílý dům odhaduje, že kvůli komplikovaným nebo zastaralým postupům každoročně zůstávají nevyzvednuté dávky v hodnotě 140 miliard dolarů.
Vzestup agentní umělé inteligence naštěstí představuje příležitost, jak tyto zkušenosti změnit. Průzkum společnosti Salesforce provedený mezi 1000 Američany naznačuje, že kombinace proaktivních služeb a agentů AI – tedy typu systému AI, který dokáže hladce spolupracovat s lidskými týmy, aby rychleji a nepřetržitě porozuměl dotazům voličů a reagoval na ně – by mohla pro voliče znamenat obrovskou změnu.
„Pracovníci využívající umělou inteligencí můžou sloužit jako multiplikátoři digitální pracovní síly, kteří pomáhají úředníkům dělat to, co umí nejlépe: sloužit voličům s potřebnou erudicí a empatií,“ říká Nasi Jazayeri, EVP & General Manager, Public Sector. „Tyto týmy AI můžou 24 hodin denně, 7 dní v týdnu vyřizovat běžné dotazy a pomáhat voličům orientovat se ve všech službách a pomoci v oblastech, které veřejný sektor nabízí, uvolnit ruce úředníkům, aby se mohli věnovat složitým případům, které vyžadují úsudek, kreativitu a osobní kontakt. Lidské odborné znalosti a AI můžou společně poskytovat pohotové a personalizované služby pro všechny Američany.“

Američani mají pocit, že interakce s úřady může být těžká, matoucí a časově náročná
Více než třetina Američanů má problémy s vyhledáváním a přístupem k příslušným službám – od pomoci při katastrofách až po programy na zlepšení sousedství – a jako problém uvádí následující:
• interakce s úřady, když mají nějaké otázky nebo potřebují pomoc (46 %).
• vyhledávání veřejných služeb odpovídajících jejich individuálním potřebám (35 %).
• porozumění tomu, jaké programy veřejné pomoci jsou pro ně dostupné (33 %).

Jednou z největších překážek při hledání veřejné pomoci a služeb je zmatek. Téměř 30 % respondentů považuje tento proces za tak náročný, že ani neví, kde začít. Čtyřicet jedna procent Američanů tvrdí, že kvůli komplikované nebo nepřehledné interakci s úřady promeškali zákonné lhůty.
Nejčastějšími požadavky Američanů na veřejný sektor jsou zefektivnění procesů a zrychlení reakcí. 73 % Američanů si přeje, aby vláda aktivně nabízela více relevantních služeb. Nejdůležitější zlepšení, která může veřejný sektor v oblasti poskytování služeb provést, jsou následující:
• (1) Snížení počtu kroků potřebných k řešení problémů
• (2) Zrychlení doby odezvy
• (3) Nabízet služby, které lépe odpovídají jedinečným potřebám jednotlivců
• (4) Aktivní oslovování s relevantními informacemi nebo službami
• (5) Nabízení podpory 24/7

Američani touží po tom, aby technologie, včetně agentů AI, zjednodušily a zefektivnily interakce s veřejným sektorem.
Průzkum ukázal, že Američani chtějí, aby jejich vláda využívala technologie k úspoře času, aby jim zprostředkovávala relevantní programy a služby a předvídala jejich potřeby.
• 88 % Američanů má zájem o automatické zařazení do vládních programů, na které mají nárok
• 88 % Američanů má zájem o předvyplněné formuláře pro vládní služby
• 89 % Američanů má zájem o automatickou koordinaci reakce na mimořádné události

Američani jsou také připraveni přijmout agenty s umělou inteligencí, aby zlepšili interakci s veřejnou správou. 87 % Američanů tvrdí, že by k navigaci ve vládních procesech použilo agenta AI. Američany přitahuje zejména skutečnost, že agenti jsou k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a poskytují relevantní informace a zefektivňují procesy.
Nepřetržitá, personalizovaná a efektivní podpora AI by mohla výrazně ušetřit čas. Američani odhadují, že v loňském roce strávili 10 hodin podáváním žádostí o finanční pomoc, 9 hodin přihlašováním do programů dávek, 8 hodin podáváním žádostí o licence nebo povolení a tři hodiny placením státních poplatků. Odstraněním zmatků a nadbytečných úkonů by pomoc umělé inteligence mohla v závislosti na činnosti ušetřit až 63 % tohoto času. Vládní subjekty již dělají pokroky: kalifornský úřad pro motorová vozidla (DMV) dokázal zkrátit čas potřebný k podání žádosti o průkaz REAL ID z 35 na 7 minut díky tomu, že využívá AI a snaží se o další digitální transformaci.
Američani se však nadále obávají ztráty lidského kontaktu a přesnosti výstupů a chtějí být s touto novou technologií spokojeni, což podtrhuje význam využívání AI agentů vedle lidských úředníků, aby docházelo k lepším výsledkům.
„Vedoucí představitelé státní správy mají jedinečnou příležitost rozšířit vliv pracovníků veřejného sektoru pomocí umělé inteligence,“ říká Jazayeri. „Státní zaměstnanci pracující společně s agenty AI můžou pomoci vládě sloužit veřejnosti rychleji a efektivněji než kdykoli předtím – aniž by se zbavili lidských vazeb a dohledu. A partnerství s organizacemi, jako je Salesforce, může vedoucím představitelům státní správy pomoci, aby to zvládli s důvěryhodnými agenty AI, kteří jsou spolehliví, bezpeční, vyhovují předpisům a znají kontext, takže mohou co nejlépe sloužit potřebám jednotlivých misí.“

Související příspěvky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří
Zprávičky

Google investuje 2,4 miliardy dolarů do technologie AI od start-upu Windsurf

12. 7. 2025
Zprávičky

Muskova xAI chce další peníze od investorů při ohodnocení na 200 miliard dolarů

12. 7. 2025
Tiskové zprávy

Společnost QNAP představuje myQNAPcloud One Beta

11. 7. 2025
Kryptoměny a jejich ekonomika
Zprávičky

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118 000 dolarů

11. 7. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Google investuje 2,4 miliardy dolarů do technologie AI od start-upu Windsurf

ČTK
12. 7. 2025

Společnost Google ze skupiny Alphabet zaplatí asi 2,4 miliardy USD (50,64 miliardy Kč) za

Muskova xAI chce další peníze od investorů při ohodnocení na 200 miliard dolarů

ČTK
12. 7. 2025

Americká společnost xAI miliardáře Elona Muska plánuje vybrat peníze od investorů v novém kole

Kryptoměny a jejich ekonomika

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118 000 dolarů

ČTK
11. 7. 2025

Cena bitcoinu dnes pokračuje v prudkém růstu. Kolem 8:30 SELČ se vyšplhala na další

Hackeři ukradli data 5,7 milionu zákazníků australských aerolinek Qantas

ČTK
11. 7. 2025

Hackeři v rámci rozsáhlého kybernetického útoku z minulého týdne ukradli data 5,7 milionu zákazníků

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Muskova společnost xAI představila novou verzi chatbota Grok 4

ČTK
11. 7. 2025

Americká společnost xAI miliardáře Elona Muska představila nový model chatbota Grok 4. Ten má

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

Ministerstvo vnitra odhalilo kybernetický útok, údaje občanů neunikly

ČTK
10. 7. 2025

Ministerstvo vnitra odhalilo kybernetický útok na jeden ze systémů úřadu, oznámil dnes na tiskové

Český T-Mobile vyčleňuje vysílače do samostatné firmy

Na Slovensku skončila největší elektronická aukce mobilních frekvencí

ČTK
10. 7. 2025

Na Slovensku včera skončila největší elektronická aukce mobilních frekvencí v historii země. Vynesla rekordní

Vláda zakázala používat ve státní správě produkty čínské společnosti DeepSeek

ČTK
9. 7. 2025

Vláda zakázala používat ve státní správě jakékoli produkty čínské společnosti DeepSeek. Rozhodla tak na

Tiskové zprávy

Společnost QNAP představuje myQNAPcloud One Beta

Acer slaví několikanásobné ocenění cenou Red Dot Product Design Awards 2025

Acer for Business EMEA překonává růst trhu

Nejnovější modely Acer Chromebook Plus nyní s 12měsíčním balíčkem Google AI Pro včetně služby NotebookLM zdarma

ANECT mění vedení společnosti a posiluje management

Optimize by Acer: nejnovější evoluce v oblasti podnikových záručních podmínek

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

Visitor

UFO – Understanding Fifties and Over

Editra

Nejpopulárnější články

Žádný obsah není dostupný

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.