• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Digitální budoucnost: videobrýle, kontextový branding nebo supertising

Jiří Kocourek
11. 1. 2010
| Články
Operatorka

Jak bude vypadat chování spotřebitelů v budoucnosti, která se dá nazývat digitálním věkem? Na tuto otázku se snaží odpovědět studie realizovaná agenturou The Future Laboratory s globálním panelem odborníků. Ta poukazuje na dopad digitálně doplněné reality, kontextového brandingu a využívání emocí v obchodních modelech mediálních a telekomunikačních firem.

Device

Budoucnost telekomunikačního a mediálního trhu

Studii uskutečnila společnost Oracle ve spolupráci s agenturou The Future Laboratory. Ta se koncentruje na poradenství ohledně budoucích trendů. Materiál s názvem „Capitalising on the Digital Age“ zkoumá, jak změny chování spotřebitelů v digitálním světě staví před telekomunikační a mediální společnosti nové výzvy.

Nad budoucností a trendy v Digital age debatoval panel složený z odborníků z celého světa. Panel hodnotil vlivy jako nástup „freemium“ služeb, stoupající profesionalitu kreativních spotřebitelů a technologické inovace jako sémantické prohledávání filmů a videa. Snažil se vytvořit obrázek o spotřebě médií v příštích pěti až deseti letech.

Trendy Digital age

Studie Capitalising on the Digital Age předpovídá následující fenomény:

  • Digitálně doplněnou realitu – Videobrýle a postupem času i takto vybavené kontaktní čočky digitálně obohatí každodenní život o trojrozměrné zážitky, které uživatele zcela pohltí.
  • Kontextový branding – Prediktivní a geoprostorový software umožní značkám cílit na vrtochy spotřebitelů prostřednictvím kontextového brandingu. Současné formáty a modely reklamy budou čím dál více nadbytečné.
  • „Supertising“ – Několik obrazovek v domácnosti umožní jejím různým členům sledovat různé programy. V souvislosti s tím lze šít reklamu na míru jednotlivým divákům.
  • Emoční profilování – Zapojení emocí a hlubší vazby nahradí oči diváků jako dominantní měnu obchodování s médii.
  • Soukromí na prodej – Spotřebitelé si začnou uvědomovat, jak důležitá jsou jejich osobní data pro společnosti, které jim chtějí poskytovat všudypřítomnou zábavu na míru.
  • ‘Crowd-charging’ – Crowd-sourcing, který se už uplatňuje ve vývojových a marketingových aktivitách, by mohl rovněž změnit modely generování příjmů společností, jež budou přispěvatelům účtovat za privilegium účastnit se kreativního procesu.
  • Kultura doporučení – Digitální budoucnost neznamená, že si naladíte určitý televizní kanál. Budou k dispozici služby, které pomohou spotřebitelům orientovat se ve spoustě nabízených možností a zároveň jim budou nabízet doporučení.

Gordon Rawling, senior marketingový ředitel Oracle Communications pro region EMEA, uvedl, že se mediální odvětví musí vypořádat s nejrůznějšími výzvami vyplývajícími z digitálního životního stylu veřejnosti. „Klesající tržby z reklamy stupňují naléhavost otázek, jak kapitalizovat na nových technologiích, zapojit nové cílové skupiny a povzbudit zákazníky, aby platili za digitální obsah,“ řekl Rawling.

Capitalising on the Digital Age podle něj vrhá určité světlo na kroky, které musí mediální firmy podniknout, aby si zajistily prosperitu v tomto novém prostředí – například budování užších vazeb se zákazníky nebo přípravu systémů pro kapitalizaci na nových modelech poskytování a generování tržeb.

Rubriky: Hardware

Související příspěvky

Google představil první chytré hodinky značky Pixel
Zprávičky

Google představil novou řadu svých chytrých telefonů Pixel

21. 8. 2025
Zprávičky

Čínská společnost Xiaomi zvýšila ve druhém čtvrtletí zisk o 75 %

19. 8. 2025
Nové objektové úložiště Dell ObjectScale X560
Články

Nové objektové úložiště Dell ObjectScale X560

15. 8. 2025
Zprávičky

Čtvrtletní zisk Foxconnu vzrostl o 27 % díky poptávce po serverech pro AI

14. 8. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Meta lákala zaměstnance OpenAI na bonus ve výši 100 milionů dolarů

Firma xAI uvolní chatovacího bota Grok 2.5 jako open source, uvedl Musk

ČTK
24. 8. 2025

Firma xAI uvolňuje chatovacího bota umělé inteligence (AI) Grok 2.5 jako open source, tedy

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Americká vláda získala 10% podíl v Intelu (aktualizováno)

ČTK
23. 8. 2025

Vláda Spojených států získala desetiprocentní podíl v americkém výrobci čipů Intel. Oznámili to podle

Datová centra v roce 2024: umělá inteligence a problém kapacity

Reuters: Meta podepsala s Googlem smlouvu o cloudu za 10 miliard dolarů

ČTK
22. 8. 2025

Americká společnost Meta Platforms podepsala s firmou Google smlouvu o poskytování cloudových služeb. Má

Thoma Bravo koupí softwarovou firmu Dayforce za 12,3 miliardy dolarů

ČTK
22. 8. 2025

Investiční společnost Thoma Bravo koupí za 12,3 miliardy USD (260,3 miliardy Kč) poskytovatele softwaru

V Rusku bude povinné předinstalovávat na telefony komunikační aplikaci MAX

ČTK
22. 8. 2025

Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné

Kryptoměny a jejich ekonomika

Stanjura: Stát by měl vrátit peníze lidem, co koupili bitcoiny od MSp

ČTK
21. 8. 2025

Stát by měl lidem, kteří si koupili bitcoiny od ministerstva spravedlnosti, vrátit peníze a

Návštěvnost webů z Googlu po nasazení AI souhrnů klesla o 20 až 40 %

ČTK
21. 8. 2025

Návštěvnost tuzemských webů klesla po nasazení AI odpovědí ve vyhledávání Google, takzvaných AI overviews,

Flexibilní elektronika naráží na polovodiče typu n

Čína tlačí na firmy, aby nekupovaly čipy H20, píše FT

ČTK
21. 8. 2025

Čínští regulátoři se snaží přimět domácí technologické firmy, aby přestaly nakupovat pokročilé čipy H20

Tiskové zprávy

Sophos: 4 tipy, jak v roce 2025 bezpečně poznat legitimní web

Společnost QNAP přidává do NAS podporu MCP a představuje MCP Assistant (beta)

Zvýšení výnosů přes trh sekundárního softwaru

HP zahajuje novou cashback akci pro vybrané tiskárny

Dell uvádí na český trh nové konferenční reproduktory s umělou inteligencí

Česká obchodní inspekce uskutečnila ve druhém čtvrtletí 125 kontrol internetových obchodů, porušení předpisů zjistila ve 106 kontrolách

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

Internet Explorer

Motivace

Podvodné prokliky

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software práv Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.