Vybíráme redakční systém pro firemní web

Petr Hruban, 04. únor 2008 07:05 0 komentářů
Rubriky: Internet

Graf
Jak vypadá správný web? A jak takový web vytvořit a hlavně s co nejmenšími nároky na čas i peníze aktualizovat? Téma, které čas od času zaměstnává manažery i IT pracovníky v každé úspěšné firmě. Pro drtivou většinu společností přitom existuje snadné a velmi dostupné řešení – univerzální webové publikační systémy. Podívali jsme se, jaké vlastnosti by měl splňovat kvalitní redakční systém.

Petr Hruban
"Kvalitní redakční systém může
nabídnout například statistiky
návštěvnosti webu," říká Petr
Hruban
, ředitel projektu Amadeo

Každá webová prezentace se pro návštěvníka může stát oblíbeným informačním zdrojem, stejně tak ale místem, kam se podívá pouze jednou. Rozhodují o tom zdánlivé maličkosti. Pouze zhruba 10 vteřin má prezentace na to, aby upoutala pozornost a aby na ní nově příchozí návštěvník rychle našel to, co hledá. Neaktualizovaný obsah či archaický vzhled jej téměř určitě odradí od dalšího hledání a opakované návštěvy.

Pokud má webová prezentace splňovat základní kritéria "správného" webu, musí mít přehlednou strukturu a disponovat maximální přístupností pro uživatele, zejména pro požadovanou cílovou skupinu. Ať již jde o prezentaci komerčních firem či nekomerčních subjektů, nezanedbatelný je vždy moderní design korespondující se zaměřením webu. S oběma těmito podmínkami se lze relativně snadno vypořádat již při vzniku webu. Jenže aby měl web potenciál stát se úspěšným, musí být také vždy aktuální, se srozumitelným a výstižným obsahem. A v té oblasti řada firem naráží.

K čemu publikační systém?

Tato otázka se při rozhodování o novém webu (či přepracování stávajícího) objevuje často. A není se co divit – těžko lze očekávat, že ekonomicky zaměření top-manažeři firem budou detailně seznámeni s detaily z oblasti těchto systémů a všech jejich odnoží. Nakonec, nejsou tu přece od toho. Jejich požadavky jsou jasné – získat efektivní komunikační a často i marketingový nástroj.

Při výběru kvalitního publikačního systému byste měli brát v potaz, že publikační systém šetří náklady vynaložené na úpravy webu, které za vás doposud mnohdy musel řešit odborník (webmaster). Správa celého kvalitního systému je velmi jednoduchá a intuitivní, odpadají proto výdaje a čas vynaložené na zdlouhavá školení uživatelů. Nemusíte se trápit s technickými aspekty správy webových stránek, ale naopak se zaměříte na příjemný vzhled a kvalitní obsah.

Internetové stránky se rozvíjejí tak, jak se rozvíjejí aktivity každé společnosti. S kvalitním modulárním publikačním systémem si zakoupíte jen ty funkce, které opravdu využijete. Pokud se vaše nároky v budoucnu změní, můžete si díky modulární struktuře přikoupit další nástroje dle svých potřeb. Použití webového publikačního systému nabízí svobodu při správě a údržbě webové prezentace. Jeho nástroje umožňují i méně zkušeným uživatelům snadnou aktualizaci, doplňování a úpravy obsahu webu. A to prakticky kdykoliv a kdekoliv.

Vyhněte se zbrklému výběru

Vybrat vhodný publikační systém pro webovou prezentaci je zodpovědný úkol. Na základě dlouholetých zkušeností můžeme na tomto místě doporučit zaměřit se při výběru na několik klíčových parametrů, které odpovídají požadavkům velké většiny firem.

Firma, která publikační systém prodává a implementuje, by neměla být firma "jednoho muže", ale zavedená a důvěryhodná společnost, která má svou minulost i budoucnost. Mohlo by se vám totiž lehce stát, že k zakoupenému software vám za měsíc nikdo neposkytne podporu.

Součástí implementace systému by měla být i podpora a možnosti upgradu systému, optimálně formou smluvního zajištění. Webové prostředí se neustále vyvíjí, a co na Internetu funguje dnes, nemusí nutně stejně fungovat i za rok.

Design musí být zvlášť

Publikační systém by měl být modulární. I když bude univerzální, musí odpovídat vašim požadavkům a potřebám. Možnost doplňovat nové funkce tak, jak roste vaše potřeba, je často k nezaplacení. Kvalitní publikační systém podporuje standardy a důsledně odděluje design od obsahu. Za rok či dva se rozhodnete pro redesign webu – bylo by zbytečné a nákladné manuálně předělávat celý obsah webu, když stačí změnit šablony a obsah se automaticky přizpůsobí novému designu.

Prezentace i administrace v publikačním systému by měla být 100% funkční ve všech nejrozšířenějších webových prohlížečích. Nikdy nevíte, zda zrovna váš návštěvník, zákazník či obchodní partner bude používat Internet Explorer, Firefox či Operu – vy chcete, aby se mu vaše prezentace zobrazila v pořádku.

Publikační systém musí být uživatelsky "přívětivý". Jednoduché a srozumitelné ovládání šetří náklady na školení a drasticky zvyšuje efektivitu uživatelů – vašich kolegů, spolupracovníků i podřízených. Rozhodně by na vás ani na ně nemělo být kladeno břímě znalosti programování, ručního zmenšování obrázků a podobně.

Kvalitní publikační systém by měl umožňovat nastavení různých úrovní uživatelských práv. Nastavení rolí a práv pro jednotlivé uživatele jasně definuje, kdo co může měnit a nedochází tak k nežádoucímu úniku nekorektních informací či zneužití webu např. po odchodu pracovníka z firmy.

Autor je ředitelem projektu Amadeo.cz.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Největší australská telekomunikační firma masivně propouští

ČTK , 20. červen 2018 09:52

Telstra dominuje australskému trhu mobilních telefonů a širokopásmových sítí, zisky z pevných sítí a...

Více 0 komentářů

Dotace EU na bezplatné wifi se kvůli chybě systému odkládají

ČTK , 20. červen 2018 08:00

Obce mohly získat poukázku v hodnotě 15 000 eur. Nová výzva bude zveřejněna na podzim....

Více 0 komentářů

E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

ČTK , 19. červen 2018 16:32

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čec...

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

Virtuální realita přinese revoluci srovnatelnou s robotizací

Pavel Houser , 19. červen 2018 11:23

Firmy budou na změny související se zaváděním virtuální reality reagovat další centralizací procesů....

Více 0 komentářů

Digital Broadcasting rozšířila síť DVB-T2 na 85 % populace

ČTK , 19. červen 2018 08:00

Digital Broadcasting začal přechodovou síť budovat loni v červenci v Praze....

Více 0 komentářů

Manažeři France Télécom půjdou před soud kvůli sebevraždám

ČTK , 18. červen 2018 12:47

Vlna sebevražd ve France Télécom (dnes Orange) začala v roce 2008 a vyžádala si desítky životů. ...

Více 0 komentářů

Zranitelnosti chytrých aut pod lupou

Pavel Houser , 18. červen 2018 12:43

Nástroje podvodníků se zaměřují především na extendery, které poskytují přístup k uzavřeným funkcím ...

Více 0 komentářů