Studie: televize ustupují stále oblíbenějšímu Internetu

Tématem častých debat dnešní doby je otázka srovnání sledovanosti televize a času tráveného na Internetu. Některé hlasy tvrdí, že televize jasně ustupují stále populárnějšímu trendu využívání Internetu. Zajímavé výsledky k otázce porovnání fenoménů televize a Internetu zveřejnila společnost IBM. Studie se věnuje návykům zákazníků a porovnává časové údaje o klientech pohybujících se na webu a těch, kteří sledují televizní vysílání. Součástí výzkumu je i pohled na využívání obsahu mobilních telefonů.

Z výsledků studie je patrné, že čas strávený na Internetu již konkuruje průměrné době, kterou lidé věnují sledování televizní obrazovky. Největší oblibě a tedy i nejdelší době prohlížení se těší komunitní servery a obsah webů zaměřený přímo na určité skupiny uživatelů.

Průzkum společnosti IBM dále ukázal trvalou oblíbenost používání mobilních telefonů. Uživatelé se zaměřují na klasickou nabídku mobilní zábavy nabízené v telefonních přístrojích.

Představitelé IBM nechali zpracovat tento průzkum, aby zjistili návyky uživatelů. Získané poznatky poté hodlají v blízké budoucnosti využít při přípravě reklamních kampaní.

Trend poklesu zájmu současné populace o televizní vysílání jako o médium číslo jedna potvrdil další údaj z průzkumu. Ten říká, že 19 % respondentů ve studii odpovědělo, že průměrný denní čas, který stráví na síti Internet je šest a více hodin. Zatímco o televizi se v průzkumu podobně vyjádřilo pouze 8 % lidí.

Dalším zajímavým údajem je rozšíření počtu zákazníků užívajících digitální videopřehrávače: 24 %. Studie IBM dále potvrdila vysokou oblíbenost on-line videoklipů. Až 67 % respondentů již takové video na Internetu shlédlo nebo to mají v plánu. Nejvíce uživatelů takový obsah hledá na oblíbeném serveru pro sdílení videí, kterým je YouTube.com.

Saul Berman, představitel IBM v oblasti médií a zábavy, se vyjádřil následovně: „Internet se stává mezi zákazníky prvotním zdrojem zábavy. Naopak televize ustupují do pozadí.“

Bill Battino, jeden z autorů studie, řekl: „Náš tým byl překvapen především tím, že obsah kratšího formátu používaný v mobilních telefonech nedosáhl takové oblíbenosti, jakou jsme očekávali.“

Téma srovnání využití televize a Internetu se před časem také věnovala anketa prezentovaná na ITBIZ.cz. Kromě toho na našich stránkách byly nedávno představeny výsledky studie University of Michigan týkající se oblíbenosti portálů Yahoo! a Google.

Zdroj: Study: TV is taking a back seat to Web
IBM Consumer Survey Shows Decline of TV as Primary Media Device

Souvisejici

Zaměstnanci surfující na Internetu stojí své šéfy miliardy
Průzkum Broadband Monitor zkoumal znalost internetových poskytovatelů
Podle studie tráví Evropané u internetu v průměru 24 hodin za měsíc

Exit mobile version