Až 30 % zaměstnanců najde místo díky sociálním sítím

11. srpen 2015 08:49 0 komentářů

Personalisté stále častěji vyhledávají kandidáty pro volné pracovní pozice na sociálních sítích. Je to způsobeno nejen obrovskou popularitou sítí Facebook a LinkedIn v ČR, ale i výrazným oživením pracovního trhu. Zatímco meziročně stoupl počet volných pracovních míst o 25 %, počet reagujících kandidátů na inzerci pracovních pozic klesl o 20 %.

Personalisté tak musí častěji pracovat s takzvanými pasivními kandidáty, kteří aktuálně práci mají a aktivně žádnou nehledají. Personalisté je tedy musí najít a napřímo je oslovit s nabídnou konkrétní pracovní pozice. Vyplývá to z šetření personální agentury Grafton Recruitment.

Z pohledu personalistů i uchazečů o zaměstnání je nejpopulárnější sítí LinkedIn. Celkový počet uživatelů této sítě je 380 milionů, přičemž 56 % reprezentují muži a 44 % ženy. Čechů je na LinkedIn přes 650 tisíc a jde o třetí nejpopulárnější síť po Facebooku a YouTube. Nejčastěji se na této síti rekrutují lidé z informačních technologií a služeb, softwarového inženýrství, finančních služeb, reklamy a marketingu a rovněž i telekomunikací. Nejvyhledávanější povolání, resp. dovednosti za loňský rok byly statistická analýza a dolování dat, middleware a integrační software, správa a řízení systémů pro ukládání dat, bezpečnost sítí a informací, SEO/SEM marketing a Business Intelligence.

Zatímco ještě nedávno fungoval Facebook spíš jako nástroj na „proklepnutí“ kandidátů, dnes je personalisty rovněž aktivně využíván při vyhledávání vhodných uchazečů o práci, stejně jako pro inzerování volných pracovních pozic. Podle aplikace Facebook Audience Insight je na Facebooku v ČR až 4,5 milionu stálých uživatelů, přičemž 51 % z toho tvoří ženy a 49 % muži. Nejvíce, 31 % žen a 32 % mužů, je z věkové kategorie 25 až 34 let. Celých 51 % Čechů na Facebooku má vysokoškolské a 43 % středoškolské vzdělání. Z pohledu profese mají na Facebooku velké zastoupení IT profesionálové a technici (15 %), pracovníci z oblasti péče o zdraví a medicíny (14 %), obchodníci (12 %) a management (11 %). Především v případě IT a technických pracovních pozic, kterých na trhu práce chybí nejvíce, jde tedy o velkou skupinu lidí, mezi kterými mohou personalisté hledat.

Na sociálních sítích však nehledají jen personalisté, ale i sami kandidáti. Nejaktivněji si počínájí zástupci generace X a Y. Dle šetření personální agentury Grafton Recruitment však celých 35 % kandidátů nezíská poptávané zaměstnání kvůli nesprávným informacím uvedeným v profilech na sociálních sítích či sdílením nevhodného obsahu. „Z tohoto čísla je patrné, jak moc je důležité si dát s profilem na sociálních sítích práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment a dodává: „Kandidátům radíme, aby se snažili udržet si pozitivní online reputaci.“ To v praxi znamená, že by měli na svých profilech v sociálních sítích uvádět jen pravdivé informace, sdílet a publikovat jen vhodný a korektní obsah. „Například fotky z večírků nebo jiných aktivit, o kterých by kandidáti před svým zaměstnavatelem raději pomlčeli, by měly být zpřístupněny jen přátelům, nikoliv publikované veřejně,“ radí Jitka Součková.

SEDMERO RAD PRO DOBROU ONLINE REPUTACI

  • Důkladně vyplňte svůj profil na LinkedInu a použijte v něm klíčová slova, která popisují vaše aktuální zaměstnání, nebo pozici, kterou hledáte. Usnadníte tak hledání personalistům.
  • Aktualizujte fotku ve svém profilu tak, aby korespondovala s vaší současnou podobou. Fotka by měla být profesionální (nikoliv ze sportu, či z dovolené).
  • Zkontrolujte, že se váš profil na LinkedInu shoduje s životopisem, který budete posílat do firem.
  • Upravte si koncovku LinkedIn profilu s celým jménem.
  • Vymažte nevhodné fotky a komentáře ze svého Facebook profilu.
  • Zkontrolujte, zda ve svém Facebook profilu nemáte nevhodné připomínky ke svým předešlým zaměstnavatelům a případně je smažte.
  • Nastavte si kontrolu obsahu přidávaného vašimi přáteli, ať máte plnou kontrolu nad tím, co se u vašeho profilu objeví.

Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Útočníci se snaží zneužít fotbalovou horečku

Pavel Houser , 23. červen 2018 11:59

Nová phishingová kampaň se snaží lákat oběti ke stažení infikovaného rozpisu a výsledků fotbalového ...

Více 0 komentářů

Systém pro STK by měl za 120 mil. Kč nadále provozovat AutoCont

ČTK , 22. červen 2018 10:00

V novém smluvním období by firma měla zajistit také propojení s obdobnými systémy jednotlivých člens...

Více 0 komentářů

Divize firmy Deutsche Telekom T-Systems ruší 10 000 míst

ČTK , 22. červen 2018 09:00

Na 6000 míst z celkového počtu má být zrušeno v Německu v průběhu příštích tří let....

Více 0 komentářů

Kalendář

23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018
04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26

Starší zprávičky

Šéfovi Intelu srazil vaz vztah na pracovišti

ČTK , 22. červen 2018 08:00

Ve funkci předsedy představenstva a člena správní rady Krzaniche přechodně nahradí dosavadní finančn...

Více 0 komentářů

Musk: Favoritem pro evropskou továrnu na baterie Tesly je Německo

ČTK , 21. červen 2018 10:00

Revoluce elektrických aut zvýší do roku 2025 hodnotu evropského trhu s bateriemi na zhruba 250 milia...

Více 1 komentářů

Česko testuje komunikaci mezi auty, vlaky a MHD

ČTK , 21. červen 2018 09:00

Vozidla si budou vyměňovat informace například o tom, jak je vlak daleko od závor, nebo že tramvaj v...

Více 0 komentářů

Xiaomi chce při vstupu na burzu získat až 6,1 miliardy dolarů

ČTK , 21. červen 2018 08:00

Půjde o jednu z největších primárních nabídek akcií v technologickém sektoru za posledních několik l...

Více 0 komentářů