Blíží se nákupní horečka Black Friday – jak se na ni připravit?

03. říjen 2017 08:43 0 komentářů

V podzimním období, které je už ve znamení vánočních nákupů, není pro obchodníky důležitější den než Černý pátek (Black Friday), který de facto předvánoční nákupní horečku odstartuje. Po vzoru USA a Kanady se tato marketingová akce, která u většiny obchodníků netrvá pouze jeden den, ale zpravidla několik dnů, stala oblíbenou i pro české obchodníky a především potom pro jejich klienty.

Ostatně jenom vloni zákazníci utratili během tohoto “svátku nakupování“ za zboží přes 3 miliardy korun. Navíc obliba této akce neustále stoupá, což ukazují například výsledky jednoho z největších českých internetových obchodů Alza.cz. Té vyrostly meziročně tržby během týdenní akce Black Friday v roce 2016 o 350 % v porovnání s rokem 2015. Aby obchodník využil co nejvíce potenciál této marketingové akce, neměl by podcenit přípravu. Na ni je nejvyšší čas, protože Černý pátek bude letos 24. listopadu.

A jaké kroky je tedy třeba provést a získat tak konkurenční výhodu? Doba přeje mobilním zařízením, proto je klíčové mít optimalizovaný web právě pro tato zařízení. Podle společnosti StatCounter, která celosvětově monitoruje používání internetu, překračuje podíl webových stránek navštívených z mobilních zařízení 50 % celkového webového provozu. Je tedy nezbytně nutné, aby byl web firmy nebo internetový obchod příslušně optimalizovaný a to i ve směru jednoduché navigace, tedy aby proces výběru produktů zákazníkem, jejich zaplacení a dokončení objednávky bylo jednoduché a intuitivní. Pro tvorbu internetového obchodu je přitom možné využít různé platformy, mezi nimi například Shopify, SquareSpace nebo BigCommerce, které umožňují jednoduše vytvořit a spustit online a mobilní obchod se skvělými funkcemi a možnostmi.

Jednoduchost musí být i v případě placení. Pokud zákazníci nemohou nakoupit na několik málo kliknutí, své nákupy často nedokončí ve fázi platby a odcházejí jinam. Pro obchodníky je tak nezbytně nutné, aby svým klientům poskytli možnost bezproblémově za zboží zaplatit, například pomocí PayPal One Touch™ nebo jiné digitální peněženky, a nabídli platbu všemi typy kreditních i debetních karet.

Důležitá je zcela jistě také komunikace směrem k zákazníkům. Přestože existuje celá řada digitálních kanálů, e-mailový marketing stále patří k těm nejefektivnějším způsobům komunikace. Je proto nutné spolupracovat s e-mailovou službou, která umožňuje rozesílat různé komunikační materiály, jako jsou zpravodaje, novinky a užitečné informace týkající se prodejních akcí, a cílit jejich prostřednictvím na vhodné zákazníky. Důležité je, že tito poskytovatelé, jako třeba Mailchimp nebo Constant Contact, obecně nabízejí zkušenosti a osvědčené postupy pro e-mailový marketing, takže obchodníci se mohou soustředit na své vlastní podnikání.

V předvánoční nákupní horečce, kterou Černý pátek odstartuje, může být problémem nedostatek peněz, a to jak pro majitele obchodu, tak i samotné spotřebitele. Existuje množství společností, které malým firmám nabízejí úvěry a provozní kapitál. Dostatečné cash flow v období sezónních nákupů je pro prodejce velmi důležité. Obchodníci navíc mohou nabídnout spotřebitelské půjčky, díky kterým se ze zájemců rychle stanou zákazníci. Spolupráce s partnerem, který může zákazníkům při dokončování objednávky nabídnout financování jednoduše na základě zadání dvou údajů, umožňuje spotřebitelům zakoupit dražší zboží a uhradit je ve formě flexibilních splátek.

I když je teprve září, Černý pátek a následující předvánoční čas, který je spojen s nákupním šílenstvím, se rychle blíží. Včasné nasazení vhodných prodejních nástrojů může obchodníkům zajistit, že toto období bude pro ně obchodně tím nejúspěšnějším a nechají konkurenci daleko za sebou.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Agilita a devops, přepracování a vyhoření

Pavel Houser , 12. červenec 2018 12:30
Pavel Houser

Michael Cote na The Register upozorňuje na častý problém: nové „agilní“ metody vývoje, všechny příst...

Více







RSS 

Zprávičky

Hackeři ukradli zdravotní záznamy 1,5 milionu Singapurců

ČTK , 20. červenec 2018 14:37

Cílem útoku bylo prý získat podrobné údaje o singapurském premiérovi a také o lécích, které užíval....

Více 0 komentářů

Ericsson je díky úsporám v mírném zisku

ČTK , 20. červenec 2018 11:36

Švédský podnik se v poslední době potýkal se slábnoucí poptávkou telekomunikačních operátorů....

Více 0 komentářů

Čip v občanském průkazu si zatím aktivovala třetina lidí

ČTK , 20. červenec 2018 08:00

Prostřednictvím Portálu občana lidé mají přístup např. k údajům o důchodu nebo si mohou pořídit výpi...

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Red Hat Ansible Engine přináší další automatizaci cloudu

Pavel Houser , 19. červenec 2018 13:52

Nejnovější verze platformy Red Hat Ansible Engine 2.6 rozšiřuje automatizaci cloudů AWS, Google Clou...

Více 0 komentářů

Samsung chystá na příští rok telefon se sklopným displejem

ČTK , 19. červenec 2018 10:00

Displej půjde složit na polovinu jako peněženku. Ve složeném stavu je na přední straně přístroje men...

Více 0 komentářů

Internet Mall snížil ztrátu, tržby mu vzrostly na 7,2 miliardy Kč

ČTK , 18. červenec 2018 17:29

Internet Mall mj. investuje do distribučního centra v Jirnech u Prahy, které by mělo sloužit 7 střed...

Více 0 komentářů

Google dostal kvůli Androidu od EK rekordní pokutu 4,34 mld. eur (aktualizace)

ČTK , 18. červenec 2018 13:26

Google využil Android k upevnění dominantní pozice svého internetového vyhledávače, uvádí EK....

Více 0 komentářů