Blíží se nákupní horečka Black Friday – jak se na ni připravit?

03. říjen 2017 08:43 0 komentářů

V podzimním období, které je už ve znamení vánočních nákupů, není pro obchodníky důležitější den než Černý pátek (Black Friday), který de facto předvánoční nákupní horečku odstartuje. Po vzoru USA a Kanady se tato marketingová akce, která u většiny obchodníků netrvá pouze jeden den, ale zpravidla několik dnů, stala oblíbenou i pro české obchodníky a především potom pro jejich klienty.

Ostatně jenom vloni zákazníci utratili během tohoto “svátku nakupování“ za zboží přes 3 miliardy korun. Navíc obliba této akce neustále stoupá, což ukazují například výsledky jednoho z největších českých internetových obchodů Alza.cz. Té vyrostly meziročně tržby během týdenní akce Black Friday v roce 2016 o 350 % v porovnání s rokem 2015. Aby obchodník využil co nejvíce potenciál této marketingové akce, neměl by podcenit přípravu. Na ni je nejvyšší čas, protože Černý pátek bude letos 24. listopadu.

A jaké kroky je tedy třeba provést a získat tak konkurenční výhodu? Doba přeje mobilním zařízením, proto je klíčové mít optimalizovaný web právě pro tato zařízení. Podle společnosti StatCounter, která celosvětově monitoruje používání internetu, překračuje podíl webových stránek navštívených z mobilních zařízení 50 % celkového webového provozu. Je tedy nezbytně nutné, aby byl web firmy nebo internetový obchod příslušně optimalizovaný a to i ve směru jednoduché navigace, tedy aby proces výběru produktů zákazníkem, jejich zaplacení a dokončení objednávky bylo jednoduché a intuitivní. Pro tvorbu internetového obchodu je přitom možné využít různé platformy, mezi nimi například Shopify, SquareSpace nebo BigCommerce, které umožňují jednoduše vytvořit a spustit online a mobilní obchod se skvělými funkcemi a možnostmi.

Jednoduchost musí být i v případě placení. Pokud zákazníci nemohou nakoupit na několik málo kliknutí, své nákupy často nedokončí ve fázi platby a odcházejí jinam. Pro obchodníky je tak nezbytně nutné, aby svým klientům poskytli možnost bezproblémově za zboží zaplatit, například pomocí PayPal One Touch™ nebo jiné digitální peněženky, a nabídli platbu všemi typy kreditních i debetních karet.

Důležitá je zcela jistě také komunikace směrem k zákazníkům. Přestože existuje celá řada digitálních kanálů, e-mailový marketing stále patří k těm nejefektivnějším způsobům komunikace. Je proto nutné spolupracovat s e-mailovou službou, která umožňuje rozesílat různé komunikační materiály, jako jsou zpravodaje, novinky a užitečné informace týkající se prodejních akcí, a cílit jejich prostřednictvím na vhodné zákazníky. Důležité je, že tito poskytovatelé, jako třeba Mailchimp nebo Constant Contact, obecně nabízejí zkušenosti a osvědčené postupy pro e-mailový marketing, takže obchodníci se mohou soustředit na své vlastní podnikání.

V předvánoční nákupní horečce, kterou Černý pátek odstartuje, může být problémem nedostatek peněz, a to jak pro majitele obchodu, tak i samotné spotřebitele. Existuje množství společností, které malým firmám nabízejí úvěry a provozní kapitál. Dostatečné cash flow v období sezónních nákupů je pro prodejce velmi důležité. Obchodníci navíc mohou nabídnout spotřebitelské půjčky, díky kterým se ze zájemců rychle stanou zákazníci. Spolupráce s partnerem, který může zákazníkům při dokončování objednávky nabídnout financování jednoduše na základě zadání dvou údajů, umožňuje spotřebitelům zakoupit dražší zboží a uhradit je ve formě flexibilních splátek.

I když je teprve září, Černý pátek a následující předvánoční čas, který je spojen s nákupním šílenstvím, se rychle blíží. Včasné nasazení vhodných prodejních nástrojů může obchodníkům zajistit, že toto období bude pro ně obchodně tím nejúspěšnějším a nechají konkurenci daleko za sebou.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Do 100 let díky pivu

Pavel Houser , 02. prosinec 2018 16:00
Pavel Houser

Šéf Amazonu věří, že pozitivní vliv na dlouhověkost má alkohol – alespoň v případě firem. Jeff Bezo...

Více

Kalendář

29. 01. Reshoper 2019
29. 03.

30. 03.
Czech On-line Expo 2019
01. 04.

05. 04.
SuSEcon 2019







RSS 

Zprávičky

Kauza Huawei zaměstnává světovou politiku

ČTK , 10. prosinec 2018 09:00

Komisař EU pro digitální trh: čínské technologické firmy jsou nuceny spolupracovat s čínskými tajným...

Více 0 komentářů

Analýza: E-shopy letos na černý pátek omezily triky s cenami

ČTK , 10. prosinec 2018 08:00

Útraty Čechů v týdnu během slevových akcí na tzv. černý pátek dosáhly letos rekordní 4,2 miliardy Kč...

Více 0 komentářů

Před 50 lety tým vědce Engelbarta představil počítačovou myš

ČTK , 09. prosinec 2018 08:00

"Ani nevím, proč tomu říkáme myš. Asi kvůli čouhajícímu kabelu."...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Státy EU podpořily rychlý přístup úřadů k elektronickým důkazům

ČTK , 08. prosinec 2018 09:00

Kromě samotného obsahu budou moci vyšetřovatelé získat přístup k metadatům....

Více 0 komentářů

K tažení proti Huawei a ZTE se připojí Japonsko

ČTK , 08. prosinec 2018 08:00

Japonsko se chystá vyloučit z vládních nákupů příslušenství dodávané čínskými telekomunikačními firm...

Více 0 komentářů

Bitcoin dál prudce klesá, za den odepsal přes 11 %

ČTK , 07. prosinec 2018 10:14

XRP (ripple) na kryptoměnové burze Coindesk odepsal 10,6 procenta a ether 15,9 procenta....

Více 0 komentářů

Kanadská policie zadržela finanční ředitelku čínské firmy Huawei

ČTK , 07. prosinec 2018 10:00

Britská BT oznámila, že nebude s čínským gigantem spolupracovat na vývoji bezdrátové sítě 5G...

Více 0 komentářů