Vytváření objednávek, smluv nebo účetních dokumentů. To jsou příklady nejčastějších procesů, jež stále větší počet firem řeší zcela automatizovaně pomocí sofistikovaných IT systémů. Rostoucí zájem o tyto technologie potvrzuje také společnost Konica Minolta, která zaznamenala meziroční 150% nárůst poptávky. Jako největší český dodavatel softwaru Nintex Automation pro automatizaci procesů a robotizaci práce evidovala v loňském roce zdvojnásobení využívání těchto služeb rovněž u svých zákazníků. Podle Konica Minolta může středně velká firma pouhou digitalizací faktur a zavedením jejich řízeného oběhu dosáhnout úspor ve výši až půl milionu korun ročně.
„Firmy mění své strategie digitální transformace v reakci na dlouhodobý nedostatek kvalifikovaného personálu v ČR. Negativní vývoj ještě umocnily nedávné lockdowny, kdy tisíce pracovníků nebyly najednou k dispozici na svých místech. Zatímco dříve bylo cílem digitalizace zrychlení výroby a zkracování obchodních procesů, nyní se podniky snaží maximálně využívat systémy, které dokáží automatizovaně vyřizovat rutinní procesy,“ řekl Petr Atanasčev, ředitel produktového marketingu Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „V praxi se nám potvrzuje, že už nestačí ,jen řídit‘ elektronické dokumenty, ale ideální je automatizace celých administrativních procesů a minimalizace jejich závislosti na lidském faktoru. Jen tak lze udržet chod firmy a její administrativy i v případě nedostatku zaměstnanců.“
Moderní automatizační systémy lze podle Konica Minolta snadno propojit s libovolnými IT nástroji, jako je MS Teams, SharePoint Online, Outlook, různé ERP systémy či databáze. „Naši zákazníci přitom nejvíce oceňují právě provázanost s produkty Microsoft, které jim umožňují využívat služby automatizace, aniž by se museli naučit pracovat s nějakým novým systémem,“ uvedl P. Atanasčev s tím, že automatizovat lze všechny typy procesů od vytváření smluv a objednávek a schvalování požadavků přes vyřizování účetních a smluvních dokumentů až po komplexní řešení řízení životního cyklu produktů, řízení dokumentace, kontroly jakosti, řízení zvyšování kvality nebo zpracování logistických procesů.
Konica Minolta je největším dodavatelem řešení Nintex Automation v České a Slovenské republice pro zákazníky od dvou set uživatelů. Partnerství s Nintex na úrovni „Partner Tier: Premier“ prokazuje nejvyšší úroveň znalostí pro automatizace procesů, předávání informací prostřednictvím elektronických formulářů a robotizaci práce, stejně jako nejvyšší možnou kvalifikaci Konica Minolta v oblasti implementace, konzultačních činností a licencování Business Process Management nástrojů.
Služby spojené s digitální transformací a se zaváděním automatizovaných procesů poskytuje Konica Minolta v ČR již od roku 2013. Jsou vhodné zejména pro subjekty, jejichž provoz tíží velké množství formulářů, dokumentů a interních procesů. Mezi takové patří například výrobní či účetní firmy, banky, energetické společnosti nebo zdravotnická zařízení. Podle Konica Minolta může středně velká firma pouhou digitalizací faktur a zavedením jejich řízeného oběhu dosáhnout úspor ve výši až půl milionu korun ročně.