Cesta českého emailového klienta eM Client na americký a japonský trh

19. říjen 2017 00:00 0 komentářů

Český e-mailový klient eM Client úspěšně konkuruje Outlooku a je stále žádanější na zahraničních trzích. Svou expanzi cílí na západní i východní trhy, kde jej využívají jednotlivci i nadnárodní korporace. Jeho aktuální verze, která je kompatibilní prakticky se všemi technologiemi a poskytovateli služeb z oboru (tj. IMAP/POP3, CalDav, CardDav, XMPP, MS Exchange, Google Apps, Office 365, iCloud, IceWarp, Kerio a mnoho dalších), klade také silný důraz na bezpečnost spočívající v šifrování zpráv prostřednictvím technologií S/MIME a PGP (Pretty Good Privacy – vskutku dobré soukromí).

Příběh společnosti se začal psát již v roce 2006, kdy se skupina studentů rozhodla vytvořit ve svém volném čase a bez finanční podpory nový nástroj pro správu e-mailů, který bude konkurovat Outlooku. Původně velmi ambiciózní plán, který počítal s dobou vývoje 18 měsíců, se nakonec protáhl, ale původně stanoveného cíle nakonec dosáhl. Dnes je již na trhu verze označená 7.1, která nabízí řadu pokročilých funkcí a těší se stále větší oblibě.

Spolupráce s giganty

Významným milníkem byl pro společnost eM Client rok 2011, kdy se její zástupci zúčastnili odborné konference v Silicon Valley, kde se setkali se zaměstnanci takových gigantů, jako Apple, Sun Microsystems a Microsoft. S nimi měli možnost podílet se na standardizaci otevřených protokolů CalDav a CardDav sloužících k synchronizaci kalendáře a kontaktů. Tato jedinečná příležitost otevřela eM Clientu dveře na americký trh, protože během svého pobytu zde společnost nasbírala cenné kontakty, účastnila se různých start-upových aktivit a také měla možnost představit své řešení významným IT korporacím.

Druhý zásadní moment přišel v roce 2013, kdy eM Client zaznamenal největší nárůst počtu uživatelů, čímž rapidně vzrostla i jeho ziskovost. Tento zlom přišel s verzí 5 nabízející nový moderní design a širší rozsah funkcí. Tím se mnohonásobně zvýšil zájem uživatelů o tento produkt jako alternativu za Outlook. Logické vyústění neustálého zlepšování e-mailového klienta se dostavilo o 3 roky později, kdy počet uživatelů překročil magickou hranici jednoho milionu.

Dnes se společnost orientuje převážně na evropský, americký a asijský trh. V Evropě kromě „domácího“ českého i slovenského trhu je největší zájem o eM Clienta v Německu, Rakousku a Švýcarsku, kde je ceněn zejména pro svoje šifrovací funkce, které zaručují bezpečný přenos zpráv bez možnosti jejich přečtení poskytovatelem internetového připojení a e-mailovým serverem samotným. Nejedná se pouze o bezpečný přenos obchodních dat či firemních zpráv, ale také těch soukromých. Málo z nás si uvědomuje například nebezpečí, kdy prostřednictvím nezašifrované soukromé zprávy informujeme rodinné příslušníky či známé o termínu naší dovolené a dáváme tak informaci třetí straně o naší nepřítomnosti ve vlastních bytech či domech, čímž se vystavujeme možnému riziku vyloupení.

Úspěch na asijských trzích

Povědomí o kvalitě aplikace eM Client se šíří také na trzích východních. Po Indonésii, Srí Lance a Pákistánu, kde již eM Client prodal tisíce licencí, se dostává na řadu také trh japonský, kde od letošního roku společnost zahájila spolupráci s výhradním distributorem, firmou LodeStar.

Služby eM Clienta aktuálně využívají např. společnosti Toyota, Avis, Pixar, DPD, v České republice pak např. Brano, Mafra, Allrisk, Juta a mnoho dalších.

Rok 2017 je pro eM Clienta rokem dalšího významného milníku. Po spuštění verze 7.1 v první polovině letošního roku, která nově nabízí šifrování zpráv technologií PGP (do této doby bylo možné šifrovat zprávy prostřednictvím S/MIME), se společnost zaměřila na vytvoření verze pro MacOS, kterou by chtěla nabídnout zájemcům do konce roku. Další vývoj bude směřován ke stále větší bezpečnosti, kompatibilitě a jednoduchosti použití e-mailového klienta.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Do 100 let díky pivu

Pavel Houser , 02. prosinec 2018 16:00
Pavel Houser

Šéf Amazonu věří, že pozitivní vliv na dlouhověkost má alkohol – alespoň v případě firem. Jeff Bezo...

Více

Kalendář

29. 01. Reshoper 2019
29. 03.

30. 03.
Czech On-line Expo 2019
01. 04.

05. 04.
SuSEcon 2019







RSS 

Zprávičky

Soud EU částečně zmírnil pokuty pro Slovak a Deutsche Telekom

ČTK , 14. prosinec 2018 08:00

Slovak Telekom svými vysokými velkoobchodními cenami měl znemožňovat alternativním operátorům ziskov...

Více 0 komentářů

Poslanci napříč stranami podporují právo občanů na digitální služby

Pavel Houser , 13. prosinec 2018 11:00

Do pěti let by mělo stačit prokázání totožnosti elektronickou občankou nebo identitními prostředky b...

Více 0 komentářů

Pondělní nákupy na českém internetu překonaly miliardu

Pavel Houser , 13. prosinec 2018 10:00

Zákazníci si pro zboží stále raději chodí osobně....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Kanada propustila finanční ředitelku Huawei na kauci

ČTK , 13. prosinec 2018 09:00

Washington s Pekingem jedná o obchodní dohodě, která by ukončila současné spory a odvetné zvyšování ...

Více 0 komentářů

Akcionáři společnosti Dell schválili dohodu s VMware

ČTK , 13. prosinec 2018 08:00

Dohoda umožní Dellu stát se opět veřejně obchodovanou firmou, aniž by musel uskutečnit primární nabí...

Více 0 komentářů

Google teď spuštění čínského vyhledávače neplánuje

ČTK , 12. prosinec 2018 10:00

Google čínský trh opustil v roce 2010 proto, že odmítl vyhledávání na žádost čínské strany cenzurova...

Více 0 komentářů

EK vyšetřuje plán Vodafonu zahrnující i převzetí české firmy UPC

ČTK , 12. prosinec 2018 09:00

Po transakci v hodnotě 21,8 miliardy dolarů by se Vodafone stal největším poskytovatelem širokopásmo...

Více 0 komentářů