Experti vzkazují: bez Customer Intelligence přijdete o zákazníky

26. duben 2018 12:22 0 komentářů

Umělá inteligence a pokročilá analytika v reálném čase jsou podle předních expertů nezbytným předpokladem pro fungující vztahy mezi firmami a zákazníky.

Shodli se na tom v Praze na konferenci SAS Customer Intelligence Connect odborníci na datovou analytiku a marketing. Podle současných ukazatelů může trh Customer Intelligence do roku 2022 dosáhnout hodnoty až 0,5 miliardy amerických dolarů.

„Bez customer intelligence se dnes prakticky neobejde žádná velká úspěšná společnost. Do budoucna tento trend pouze posílí. Náročnost zákazníků roste; a je to dobře. Spolu s tím se ale také musí zlepšovat komunikace firem. Pokud nebudou znát opravdu dobře svoje zákazníky a nedokáží jim dodat správné informace v reálném čase, nemají naději na úspěch, vysvětluje Hana Kvartová, ředitelka společnosti SAS pro ČR a SR.

Pokročilé analytické nástroje využívají firmy napříč obory. V oblasti customer intelligence jsou neocenitelným pomocníkem pro to, aby společnosti svou komunikací zákazníkům pomáhaly a neobtěžovaly je. Zástupci společností jako Deloitte, ING Bank, MONETA Money Bank či Home Credit na konferenci účastníkům přiblížili svoje zkušenosti s analytikou v oblasti customer intelligence.

Kateřina Veselovská ze společnosti Deloitte na praktických příkladech demonstrovala, jak mohou například banky využít velké množství textů k modelování tendencí klientů.„Analýza textů snadno ukáže, zda si klient například vezme úvěr či nikoliv,“ shrnula Veselovská.

Revoluční změnu představuje v CRM digitální transformace. „První kroky mají firmy v tomto směru již za sebou. Tím to ale nekončí. Důležité je skloubit potřeby zákazníka s cíli firmy. To je ta správná cesta, kterou je třeba se vydat,“ upozorňuje Zuzana Lhotáková, marketingová manažerka SAS Institute ČR.

„Outbound (odchozí) kampaně v jednotlivých komunikačních kanálech dnes firmy již většinou zvládají. Teď je ovšem doba, když je potřeba sladit komunikaci jednotlivými kanály tak, aby měl zákazník z komunikace příjemný zážitek. K tomu je potřeba přidat inbound (příchozí) komunikační kanály, které umí reagovat ke spokojnosti zákazníka, a to v reálném čase,“ upozorňuje Radim Babka, Senior Consultant SAS Institute ČR.

Konference v pražské budově OKSystem se zúčastnila více jak stovka datových specialistů a manažerů z Česka i zahraničí.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Do 100 let díky pivu

Pavel Houser , 02. prosinec 2018 16:00

Šéf Amazonu věří, že pozitivní vliv na dlouhověkost má alkohol – alespoň v případě firem. Jeff Bezo...

Více

Kalendář

29. 01. Reshoper 2019
29. 03.

30. 03.
Czech On-line Expo 2019
01. 04.

05. 04.
SuSEcon 2019







RSS 

Zprávičky

Nová kampaň cílí na elektronické bankovnictví v ČR

Pavel Houser , 11. prosinec 2018 11:24

Stejná kampaň je opakovaně a dlouhodobě aktivní v Polsku a Španělsku....

Více 0 komentářů

Google kvůli dalšímu úniku údajů vypne Google+ už v dubnu

ČTK , 11. prosinec 2018 10:31

Bezpečnostní problém umožňoval vývojářům aplikací přístup k osobním údajům uživatelů...

Více 0 komentářů

Lyft je blíže uvedení na burzu, předstihne Uber

ČTK , 11. prosinec 2018 09:00

Své akcie formou IPO nabídly letos např. Dropbox nebo Spotify....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Primární nabídka divize SoftBank bude největší v Japonsku

ČTK , 11. prosinec 2018 08:00

Vstup firmy na burzu bude největší primární nabídkou v Japonsku a jednou z největších na světě....

Více 0 komentářů

Kauza Huawei zaměstnává světovou politiku

ČTK , 10. prosinec 2018 09:00

Komisař EU pro digitální trh: čínské technologické firmy jsou nuceny spolupracovat s čínskými tajným...

Více 1 komentářů

Analýza: E-shopy letos na černý pátek omezily triky s cenami

ČTK , 10. prosinec 2018 08:00

Útraty Čechů v týdnu během slevových akcí na tzv. černý pátek dosáhly letos rekordní 4,2 miliardy Kč...

Více 0 komentářů

Před 50 lety tým vědce Engelbarta představil počítačovou myš

ČTK , 09. prosinec 2018 08:00

"Ani nevím, proč tomu říkáme myš. Asi kvůli čouhajícímu kabelu."...

Více 0 komentářů