Fanoušci si chtějí na stadionech objednávat jídlo a nápoje pomocí mobilních aplikací

15. červenec 2016 16:00 0 komentářů

Organizátoři sportovních akcí a provozovatelé stadionů tak podle průzkumu společnosti Oracle mohou zvýšit své příjmy, zatím však těchto možností příliš nevyužívají.

Více než 40 % sportovních fanoušků si v uplynulém roce nakonec na stadionech neobjednalo jídlo nebo nápoje, protože je odradilo dlouhé čekání. Vyplývá to ze studie The Fan Experience: Changing the Game with Food and Beverage (Uživatelská zkušenost sportovních fanoušků s objednáváním jídla a nápojů), kterou realizovaly společnosti Oracle (divize Hospitality Sports & Entertainment) a Turnkey Intelligence, přední firma specializující se na průzkumy trhu. Provozovatelé stadionů tím přicházejí o peníze. Jedním z řešení tohoto problému je možnost objednávek přes mobilní aplikaci. Spolehlivou platformu pro tyto aplikace představuje Oracle Cloud.

Výsledky studie jsou založeny na průzkumu mezi více než 3 500 sportovními fanoušky v 8 zemích (USA, Velká Británie, Francie, Německo, Čína, Japonsko, Austrálie a Brazílie); ukazují jednak priority respondentů, jednak i hlavní problémy služeb poskytovaných na sportovních stadionech.

„Kromě bezpečnosti a celkového charakteru prostředí uvádějí sportovní fanoušci právě nabídku jídla a nápojů jako hlavní faktor, který rozhoduje o jejich spokojenosti,“ vysvětluje Charlie Wager, ředitel divize Oracle Hospitality. „Naše cloudové platformy umožňují operátorům nasadit nejmodernější technologie a poskytují jim agilitu, schopnost rychle reagovat na měnící se očekávání zákazníků.“

Současným trendem je spíše přidávání dalších videoprojekcí na stadiony a snaha poskytovat divákům zábavu ještě před začátkem vlastního utkání. Investice do technologií souvisejících s nabídkou jídla a nápojů ale nabízejí nejrychlejší návratnost investic. Mobilní technologie umožňují vylepšit objednávání, placení i uplatnění věrnostních programů.

Z výsledků nového průzkumu mj. vyplývá:

• 68 % návštěvníků sportovních akcí v USA a 60 % celosvětově by pravděpodobně nebo určitě využívalo objednávky, které by se daly uskutečnit bez toho, že by člověk musel vstávat ze sedadla.

• Američtí fanoušci by v případě, že by čas potřebný na vyřízení objednávky poklesl o polovinu, byli za potraviny a nápoje ochotni utratit o 20 dolarů víc (nárůst typických výdajů o 43 %).

• 27 % amerických fanoušků a 14 % celosvětově využívá věrnostní programy, které nabízejí sportovní týmy nebo provozovatelé stadionů.

Divize Oracle Hospitality Sports & Entertainment již více než 35 let poskytuje řešení pro zákazníky podnikající v segmentu sportu a zábavním průmyslu. Nabízí řešení pro prodej (point-of-sale), které zahrnuje např. řízení zásob, věrnostní slevy, vzdálené objednávky („ze sedadla“) a umožňuje i integraci technologií a produktů třetích stran.

Společnost Turnkey Intelligence, založená v roce 1996, je přední agentura zaměřující se na průzkumy trhu v oblasti sportu, v zábavním průmyslu a marketingu. K jejím klientům patří i provozovatelé velkých sportovních soutěží včetně National Football League (NFL) a National Basketball Association (NBA), profesionální sportovní týmy, provozovatelé stadionů i firmy, které sportovní akce sponzorují.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Kryptoměnovou burzu Bithumb napadli hackeři

ČTK , 20. červen 2018 10:16

Za poslední týden jde již o druhý útok na kryptoměnové burzy v Jižní Koreji. Bitcoin opět klesl....

Více 0 komentářů

Největší australská telekomunikační firma masivně propouští

ČTK , 20. červen 2018 09:52

Telstra dominuje australskému trhu mobilních telefonů a širokopásmových sítí, zisky z pevných sítí a...

Více 0 komentářů

Dotace EU na bezplatné wifi se kvůli chybě systému odkládají

ČTK , 20. červen 2018 08:00

Obce mohly získat poukázku v hodnotě 15 000 eur. Nová výzva bude zveřejněna na podzim....

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

ČTK , 19. červen 2018 16:32

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čec...

Více 0 komentářů

Virtuální realita přinese revoluci srovnatelnou s robotizací

Pavel Houser , 19. červen 2018 11:23

Firmy budou na změny související se zaváděním virtuální reality reagovat další centralizací procesů....

Více 0 komentářů

Digital Broadcasting rozšířila síť DVB-T2 na 85 % populace

ČTK , 19. červen 2018 08:00

Digital Broadcasting začal přechodovou síť budovat loni v červenci v Praze....

Více 0 komentářů

Manažeři France Télécom půjdou před soud kvůli sebevraždám

ČTK , 18. červen 2018 12:47

Vlna sebevražd ve France Télécom (dnes Orange) začala v roce 2008 a vyžádala si desítky životů. ...

Více 0 komentářů