Kdy Češi nejvíc nakupují na internetu?

31. květen 2017 15:00 0 komentářů

Pravděpodobnost, že lidé kliknou na banner a zakoupí promované zboží, je mnohem vyšší během pracovního týdne.

Nejvyšší míry konverzí je dosaženo v úterý a ve středu. Výsledky vyplývají z dat agregovaných z kampaní realizovaných společností RTB House, která poskytuje pokročilá retargetingová řešení na více než 40 trzích. Nejvyšší nárůsty prodejů byly zaznamenány mezi 14:00 a 16:00 a poté v čase od 20:00 do 23:00.

Nakupování na internetu už není pouze víkendovou kratochvílí. Zákazníci si nyní prohlížejí webové stránky e-shopů mnohem častěji v průběhu pracovního týdne a nikoli o víkendu. Data agregovaná z desítek trhů v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří a na Blízkém východě a v Africe ukazují, že počet kliků a konverzí narůstá zejména v úterý. Tento den se na kampaně kliká až o 37 % více a míra konverzí je vyšší o 43 %. Nejhorším dnem pro e-commerce je z tohoto pohledu sobota, kdy počet kliknutí na reklamu klesá na úroveň 11 % celkových týdenních výsledků.

Také uživatelé v České republice nejvíce klikali a dokončovali nákupy v úterý, kdy počet konverzí byl o 84 % vyšší než v sobotu. Počet kliků byl ve srovnání se sobotou o 35 % vyšší (sobota je nejhorším dnem z pohledu nákupů). Největší aktivita byla zaznamenána mezi 20:00 a 22:00 (25 % všech konverzí).

“Před deseti lety lidé na internetu nakupovali především ve svém volném čase. V dnešní době díky neustálému online připojení, chytrým telefonům a tabletům mohou zákazníci dokončit své nákupy kdykoli a kdekoli i v pracovní době,” popisuje Vladimír Houba, regionální ředitel v RTB House.

S rostoucím množstvím dat o nákupním chování a s měnícími se nákupními trendy v důsledku technologického rozvoje potřebují marketéři v porovnání s minulostí vědět víc o lidech, které se snaží zasáhnout. Čím dříve dokážou reagovat na nákupní trendy a doručí přesnější personalizovanou reklamu v nejlepších možných časech, tím je to lepší.

“Toto je přesně bod, kdy do hry vstupuje umělá inteligence,” říká Vladimír Houba. “Algoritmy schopné samostatného učení využívané v personalizovaném retargetingu (využívající technologii hloubkového učení) napodobují činnost neuronů v našem mozku. Se získanými daty mohou analyzovat trhy 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a mohou reagovat na jakoukoli změnu ve vnějším prostředí. Reklamní aktivity tak mohou být upravovány v horizontu dní, hodin a dokonce i minut a umožňují tak využít nejvyšší možný nákupní potenciál způsobem, který byl dříve nemyslitelný,” dodává Houba.

Studie je založena na datech z více než 1000 kampaní zajišťovaných s pomocí RTB modelu. RTB je online reklamní technologie, která umožňuje nákup a prodej reklamních impresí v reálném čase. Data byla získána z nástrojů personalizovaného retargetingu vyvinutých v RTB House.

RTB House je jednou z mála společností na světě, které vyvinuly a implementovaly vlastní technologii na nákup reklamy podle RTB modelu (real-time bidding). Společnost působí celosvětově a pro své klienty zajišťuje kampaně na více než 40 trzích v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří a na Blízkém východě a v Africe.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Do 100 let díky pivu

Pavel Houser , 02. prosinec 2018 16:00

Šéf Amazonu věří, že pozitivní vliv na dlouhověkost má alkohol – alespoň v případě firem. Jeff Bezo...

Více

Kalendář

29. 01. Reshoper 2019
29. 03.

30. 03.
Czech On-line Expo 2019
01. 04.

05. 04.
SuSEcon 2019







RSS 

Zprávičky

Příští rok spustí sítě 5G prvních 25 operátorů

ČTK , 14. prosinec 2018 10:25

Trh hlasových asistentů s umělou inteligencí vzroste příští rok na 250 milionů instalovaných zařízen...

Více 0 komentářů

Český fintech trh má potenciál až 15 miliard Kč

Pavel Houser , 14. prosinec 2018 09:00

Zahraniční fintech firmy již úspěšně vstoupily na český trh. Stejně tak najdeme příklady úspěšných č...

Více 0 komentářů

Soud EU částečně zmírnil pokuty pro Slovak a Deutsche Telekom

ČTK , 14. prosinec 2018 08:00

Slovak Telekom svými vysokými velkoobchodními cenami měl znemožňovat alternativním operátorům ziskov...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Poslanci napříč stranami podporují právo občanů na digitální služby

Pavel Houser , 13. prosinec 2018 11:00

Do pěti let by mělo stačit prokázání totožnosti elektronickou občankou nebo identitními prostředky b...

Více 0 komentářů

Pondělní nákupy na českém internetu překonaly miliardu

Pavel Houser , 13. prosinec 2018 10:00

Zákazníci si pro zboží stále raději chodí osobně....

Více 0 komentářů

Kanada propustila finanční ředitelku Huawei na kauci

ČTK , 13. prosinec 2018 09:00

Washington s Pekingem jedná o obchodní dohodě, která by ukončila současné spory a odvetné zvyšování ...

Více 0 komentářů

Akcionáři společnosti Dell schválili dohodu s VMware

ČTK , 13. prosinec 2018 08:00

Dohoda umožní Dellu stát se opět veřejně obchodovanou firmou, aniž by musel uskutečnit primární nabí...

Více 0 komentářů