Využívání mobilního bankovnictví v Česku za poslední rok výrazně vzrostlo, konkrétně o 50 %. Celkem jej tak využívá 88 % Čechů, čímž se přiblížilo ke stále dominantnímu internetovému bankovnictví (97 %). Naopak největší pokles byl zaznamenám u návštěvnosti poboček.
Třicet devět procent respondentů je navštěvuje méně často než před rokem, s čímž kleslo také využívání telefonického kontaktu o 35 %.
„Osobní kontakt s bankou lidé preferují hlavně proto, aby se poradili s bankovním poradcem. Mezi další důvody patří výběr či vklad hotovosti nebo informovanost ohledně produktů a služeb,“ uvedla Marianna Avalová, partnerka EY Česká republika v oddělení consultingu pro finanční instituce.
Platby QR kódy nabírají na popularitě – využívá je 47 % respondentů a 15 % by tuto metodu rádo vyzkoušelo. V těsném závěsu jsou mobilní platby. Ty využívá 41 % lidí a v budoucnu by je rádo vyzkoušelo 11 %. Hotovost, bezkontaktní platby a online platby kartou patří dle očekávání mezi nejčastější způsoby placení – využívá je přes 80 % lidí.
„Co se týče inovativních platebních metod, jsou Češi poměrně ostýchaví. Lze to vidět při srovnání se Slovenskem, kde jsou lidé více nakloněni inovacím a mají větší ochotu je zkoušet. Například platby hodinkami by tam rádo vyzkoušelo 24 % respondentů oproti 14 % v Česku,“ dodala Marianna Avalová.
Mezi digitálními službami spojenými s ověřením identity a bezpečností vede ve využívání dvoufázové ověření (63 %). BankID pak využívá 41 % respondentů a datovou schránku 23 %.