O čem se na českém internetu mluví při výběru a nákupu nové televize?

14. únor 2017 10:17 0 komentářů

Cenový srovnávač Srovname.cz připravil ve spolupráci s analytiky ze společnosti Yeseter.com v období prosince a ledna analýzu objemu komunikace na českém internetu v souvislosti s tématem výběru a nákupu televize.

Z výsledků tohoto průzkumu např. vyplývá, že nejdůležitějším parametrem při výběru nové televize je mezi českými uživateli typ obrazovky (50 %), dále rozlišení (17 %) a úhlopříčka (10 %). Uživatelé v diskuzích nejvíce píší o LED obrazovkách (36 %), LCD (33 %), OLED (18 %) a plazmě (13 %). S výběrem obrazovky úzce souvisí také její rozlišení.

V diskuzích a komentářích je aktuálně mezi Čechy nejvíce zmiňováno Ultra HD rozlišení (67 %), následuje Full HD (24 %) a HD Ready (9 %). Co se týče digitálního signálu a přechodu ze současného standardu DVB-T na DVB-T2, tak lidé zatím nevěnují nové formě digitálního signálu výrazně větší pozornost. 49 % Čechů diskutuje na internetu o DVB-T a 41 % o novějším standardu DVB-T2.

Více než polovinu televizí ve zmínkách tvoří Smart TV (54 %) a 46 % klasické televize. Pokud jde o téma rozhraní, tak nejvíce zmínek je věnováno HDMI (48 %), dále USB (39 %) a SCART (13 %). A jaké funkce jsou při výběru nové televize pro českého uživatele nejdůležitější? 31 % uživatelů zmiňuje ovládání, 25 % diskutuje o ladění TV, 18 % řeší provoz televizoru, pro 14 % je důležitá záruka a 12 % komunikuje na téma instalace TV.

Pokud jde o žebříček popularity výrobců a značek TV, tak se na českém internetu v souvislosti s televizemi nejvíce hovoří o značce Samsung (26 %), dále Sony a LG (shodně 18 %), Philips (10 %), Panasonic (9 %), Orava a Sharp (shodně 5 %). Že se analytici nemýlí, dokazuje Michal Gabriel z internetového obchodu s elektronikou CZC.cz: „V nákupních košících zákazníků CZC.cz se nejčastěji objevují televize značek Samsung, LG, Philips nebo Sony. Zájem přitom mají zejména o modely střední třídy s průměrnou cenou přibližně 11 100 Kč včetně DPH.“ Co se týče ceny, zdá se, že za nový televizor jsou Češi ochotní zaplatit poměrně dost. „V kategorii televize pozorujeme největší zájem o zařízení v cenovém rozmezí 10 000 až 15 000 Kč,“ doplňuje David Folprecht, majitel cenového porovnávače Srovname.cz.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Umí ještě chlapi řídit IT byznys?

ITBiz.cz , 07. srpen 2018 11:00

Co mají v ČR společného obří IT korporace jako Google, HP, Microsoft, Oracle a nejnověji SAP? Mají v...

Více







RSS 

Zprávičky

Vědci vyvíjejí čárový kód pro steaky

ČTK , 15. srpen 2018 13:02

Technologii na bázi jedlého, netoxického oxidu křemičitého vyvíjí poradenská firma PWC....

Více 0 komentářů

Internetové bankovnictví používá 65 % lidí

Pavel Houser , 15. srpen 2018 09:00

Debetní kartu momentálně vlastní přes 80 % lidí. Boom zažívá mobilní bankovnictví....

Více 0 komentářů

UPC loni zvýšila tržby o 9 % na 4,3 miliardy Kč

ČTK , 15. srpen 2018 08:00

Ztráta společnosti klesla o desetinu na 223,5 milionu korun. Společnost to uvedla ve výroční zprávě....

Více 0 komentářů

Kalendář

22. 08.

25. 08.
Human-Level AI Conference 2018
26. 08.

30. 08.
VMworld 2018 U.S.
31. 08.

05. 09.
IFA 2018

Starší zprávičky

Apple prý už nechce sám vyrábět autonomní auta, soustředí se na software

ČTK , 14. srpen 2018 10:55

Manažer Doug Field, který odešel z Tesly, se vrací do Applu....

Více 0 komentářů

Google prý ukládá údaje o poloze uživatelů i proti jejich vůli

ČTK , 14. srpen 2018 09:00

I s pozastavenou historií pohybu prý některé aplikace Googlu automaticky ukládají data o poloze s ča...

Více 0 komentářů

Foxconnu nečekaně klesl zisk o 2,3 %

ČTK , 14. srpen 2018 08:00

Firma čelí riziku nasycení trhu s chytrými telefony....

Více 0 komentářů

Zranitelnost ve WhatsApp umožňuje manipulovat konverzaci

Pavel Houser , 13. srpen 2018 13:03

Útočníkům se nabízí nástroj na vytváření a šíření dezinformací, které vypadají jako zprávy z důvěryh...

Více 0 komentářů