Odstartoval další ročník soutěže Exportní cena

19. květen 2015 12:00 0 komentářů

Ve středu 13.5. byl vyhlášen již 18. ročník soutěže Exportní cena, ve které budou vyhodnoceny nejlepší české malé a středně velké exportní firmy.

V soutěži založené společností DHL Express jsou každoročně porovnány úspěchy exportérů v kategoriích Malá společnost a Středně velká společnost. V kategorii Exportér teritoria byla letos vybrána Latinská Amerika. Také letos probíhá soutěž pod záštitou vládní agentury CzechTrade. „V dnešní době nejisté ekonomické situace je každý další rok pro všechny firmy velkou výzvou. A to nejen v udržení úspěchu a svého tržního podílu, ale i v dosahování nastavených cílů, které jsou rok od roku náročnější,“ komentuje situaci Luděk Drnec, generální ředitel DHL Express.

V soutěži letos přibude i druhá CzechTrade kategorie. Stávající kategorii Nejúspěšnější klient CzechTrade doplní Exportní příběh roku. „Za úspěchem malých firem v zahraničí se často skrývá zajímavý příběh. Cílem nové kategorie je tyto příběhy přiblížit veřejnosti, aby sloužily jako inspirace a podnět pro další nadějné exportéry,“ vysvětluje Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Export do Ruska i celého postsovětského prostoru se zejména vlivem politicko-ekonomické situace snížil na 180 miliard korun a nadále bude mít spíše klesající tendenci. Čeští exportéři však Rusko rozhodně opouštět nehodlají, každopádně musí hledat nová odbytiště – takovým může být doposud méně prozkoumaná Latinská Amerika. Tamní trhy zdaleka nejsou nasycené a potenciál růstu je zde především v energetice a důlním průmyslu obrovský. „Pro exportéry jde o velice různorodé teritorium. Například Mexiko je importu otevřené a Brazílie naopak tradičně protekcionistická. České firmy mají obecně v Latinské Americe dobré renomé,“ říká Jiří Flégl, manažer strukturovaného exportního financování UniCredit Bank.

Jménem odborného garanta promluvil Martin Růžička, Country Manager společnosti Coface: „V letošním ročníku exportní ceny bude naše společnost Coface, jako její odborný garant, více sledovat a komentovat hodnocení vývoje odvětví vítězných firem z pohledu jejich šancí a hrozeb. Bude nás tedy například zajímat, zda zlepšení situace ve stavebnictví již vytváří více příležitosti a méně hrozeb, nebo jestli automobilový průmysl je na vzestupu globálně nebo jen regionálně.

Do EXPORTNÍ CENY DHL UNICREDIT se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu (viz níže). Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2013 a rok 2014) a podílu exportu na obratu firmy.

Soutěžní kategorie:

  • Malá společnost – kategorie je určena malým firmám s maximálním počtem 50 zaměstnanců a obratem do 300 milionů korun. Podíl zahraničního vlastníka ve firmě nesmí přesáhnout 49 %, objem exportu v roce 2013 musel být minimálně 100 tisíc korun a další podmínkou je, že společnost vznikla před 1. lednem 2013.
  • Středně velká společnost - kategorie je určena středně velkým firmám s maximálním počtem 250 zaměstnanců a obratem do 1,5 miliardy korun. Ani zde nesmí podíl zahraničního vlastníka společnosti přesáhnout 49 %, objem exportu musel v roce 2013 činit minimálně 100 tisíc korun a datum vzniku společnosti musí předcházet 1. lednu 2013.
  • Globální exportér – kategorie vybírá nejúspěšnějšího exportéra z malých a středních společností, kde podíl zahraničního vlastníka nepřesáhnul 49%. Hodnotí se počet států, do kterých společnost exportuje. Objem exportu do každého uvedeného státu musel v roce 2014 činit minimálně 100 tisíc korun. Za stát se pro tyto účely považuje členský stát Organizace spojených národů.
  • Exportér teritoria – kategorie vybírá nejúspěšnějšího exportéra z malých a středních společností podle průměrné složené míry růstu CAGR (Compoud Annual Growth Rate) zjišťované za poslední tři roky. Výsledná hodnota ukazatele vypovídá o tom, jakou má export do teritoria dynamiku růstu. Letošním soutěžním teritoriem byla zvolena Latinská Amerika.
  • Nejúspěšnější klient CzechTrade – kategorie je určena klientům CzechTrade, kteří za poslední rok deklarovali více než jeden úspěšný exportní případ podpořeného vývozu. Hodnotí se celkový objem realizovaného obchodu.
  • Exportní příběh roku - kategorie je určená klientům CzechTrade. Konzultanti agentury vybírají klienta s nejzajímavějším příběhem uskutečněného exportu, který může inspirovat další firmy ke vstupu na zahraniční trhy.

Uzávěrka přihlášek je 12.10. 2015 ve 12:00, Více informací o soutěži naleznete na www.exportnicena.cz.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

ČTK , 19. červen 2018 16:32

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čec...

Více 0 komentářů

Virtuální realita přinese revoluci srovnatelnou s robotizací

Pavel Houser , 19. červen 2018 11:23

Firmy budou na změny související se zaváděním virtuální reality reagovat další centralizací procesů....

Více 0 komentářů

Digital Broadcasting rozšířila síť DVB-T2 na 85 % populace

ČTK , 19. červen 2018 08:00

Digital Broadcasting začal přechodovou síť budovat loni v červenci v Praze....

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

Manažeři France Télécom půjdou před soud kvůli sebevraždám

ČTK , 18. červen 2018 12:47

Vlna sebevražd ve France Télécom (dnes Orange) začala v roce 2008 a vyžádala si desítky životů. ...

Více 0 komentářů

Zranitelnosti chytrých aut pod lupou

Pavel Houser , 18. červen 2018 12:43

Nástroje podvodníků se zaměřují především na extendery, které poskytují přístup k uzavřeným funkcím ...

Více 0 komentářů

Foxconn otevře severoamerické ústředí ve Wisconsinu

ČTK , 18. červen 2018 00:00

Foxconn již loni oznámil, že ve Wisconsinu investuje 10 miliard dolarů do výstavby továrny na LCD....

Více 0 komentářů

Češi obměňují počítač za šest let, dvakrát déle než vyspělý svět

ČTK , 16. červen 2018 08:00

Výpočetní techniku si na leasing v tuzemsku pořizuje 23 % firem, ve vyspělých zemích jsou to až 3/4 ...

Více 3 komentářů