Poskytovatelé řízených služeb vyšli v době koronaviru svým zákazníkům vstříc

Společnost SolarWinds MSP, dodavatel IT řešení pro poskytovatele služeb, zveřejnila výsledky své globální studie COVID-19: Impact and Response, která poukazuje na vliv aktuální koronavirové epidemie na podnikání poskytovatelů řízených služeb (MSP) a jejich budoucí výzvy a příležitosti na trhu.

„Technologický sektor i partnerské sítě ukázaly během současné krize pozoruhodnou odolnost a odhalily klíčovou hodnotu MSP firem pro podnikový sektor,“ řekl Colin Knox, viceprezident společnosti SolarWinds. „Bez poskytovatelů řízených služeb jako externích členů podnikových týmů, které řeší problematiku eliminace technologických rizik a obchodní kontinuity, by mnoho organizací bylo ztraceno a nebyly by schopné pracovat na dálku v tak ohromném rozsahu. Znalosti, odborné zkušenosti a dovednosti MSP poskytovatelů byly v tomto turbulentním období pro udržení provozní výkonnosti zásadním faktorem.“

Klíčová zjištění průzkumu
• 59 % dotazovaných MSP zažádalo o podporu v rámci státních programů finanční pomoci a 74 % dostalo pomoc, kterou potřebovali.
• Více než 80 % respondentů nepropouštělo a ponechalo si personál z předkrizového období.
• Většina MSP dokázala zajistit svým klientům úroveň služeb potřebnou k intenzivní práci z domova, přičemž 59 % je nabízelo v kombinaci s posílenou IT bezpečností.

Více než dvě třetiny MSP se rozhodlo vyjít svým zákazníkům během epidemie více vstříc, aby se přizpůsobilo jejich aktuálním potřebám:
• 65 % MSP neočekává z dlouhodobého pohledu změny cenových modelů u svých služeb
• 24 % nabídlo možnost odložených plateb
• 23 % nabídlo dočasné slevy
• 19 % snížilo úroveň svých služeb tak, aby se vešli do omezených zákaznických rozpočtů
• 13 % nebude po dobu pandemie zvyšovat své ceny

K největším současným výzvám MSP poskytovatelů patří zajištění nových zákazníků, požadavky na sociální odstup v kancelářích i na pracovištích svých zákazníků, omezené IT rozpočty a výdaje z důvodu ekonomické recese, a reakce na situaci, kdy vlastní pracovníci a pracovníci zákazníků jsou na home office.

V příštích 12 měsících očekává 51 % MSP vyšší poptávku po službách IT bezpečnosti a 47 % plánuje rozšířit svou nabídku cloudových služeb. 42 % předpokládá, že zvýší svůj obrat v oblasti projektových zakázek a 39 % očekává růst v oblasti dlouhodobých kontraktů – pro podporu této poptávky očekává 40 % velkých MSP akvizice či spojení s dalšími MSP firmami. Zákazníci využívající modelu řízených služeb mají vyšší důvěru ve svou budoucnost a očekávají lepší finanční výsledky než zákazníci využívající primárně break/fix modelu.

Distributorem produktů SolarWinds MSP na českém a slovenském trhu je od 1. května 2020 společnost ZEBRA SYTEMS. K nabízeným platformám řízených služeb z portfolia SolarWinds MSP řadí především SolarWinds Remote Monitoring and Management (RMM), centralizovanou sadu nástrojů pro správu a vzdálený monitoring s cloudovým managementem, zejména pro menší a začínající MSP poskytovatele. Větším a zavedeným MSP organizacím je určeno SolarWinds N-central.

Exit mobile version