• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
Home Tiskové zprávy

Podle dat Salesforce se v rámci letošní akce Cyber Week 2021 globálně prodalo online zboží za rekordních 275 miliard dolarů

Pavel Houser
2. 12. 2021
| Tiskové zprávy

Společnost Salesforce, nejvýznamnější světový poskytovatel CRM řešení, dnes zveřejnil svou každoroční zprávu o výsledcích kampaně Cyber Week, která analyzuje nákupní data od více než jedné miliardy nakupujících na platformě Salesforce Customer 360 a aktivity v oblasti obchodu, marketingu a služeb (včetně údajů od 24 z 30 nejvýznamnějších amerických online prodejců). Celkově globální online prodeje v roce 2021 dosáhly historického maxima 275 miliard dolarů, což představuje 2% nárůst oproti roku 2020.

Data ukazují, že vzorce chování v digitálním prostoru utvořené během pandemie hrají významnou roli i při letošních předvánočních nákupech, přičemž na začátku listopadu došlo k výraznému růstu prodeje, za nímž stáli spotřebitelé, kteří se nenechali odradit vyššími cenami, nižšími slevami a omezenými zásobami produktů. Během samotného týdne Cyber Week (23.-29. listopadu) došlo pouze k mírnému růstu, neboť tyto dřívější nákupy otupily tradiční vrchol prodeje.

Nejdůležitější zjištění o nákupech v roce 2021 podle Salesforce

Hlavní období digitálních svátečních nákupů skončilo: Vánoční nákupy začaly v plné síle hned na začátku sezóny, kdy spotřebitelé během prvních tří listopadových týdnů utratili 74 miliard dolarů (meziroční nárůst o 10 %) a celosvětově 297 miliard dolarů (meziroční nárůst o 5 %). Během týdenní slevové kampaně nazývané Cyber Week dosáhly tržby v USA 62 miliard dolarů (meziroční nárůst o 4 %) a globální tržby vzrostly meziročně o 2 % na 275 miliard dolarů. Nejsilnějším nákupním dnem v rámci týdne Cyber Week byl černý pátek (celosvětově meziroční nárůst o 2 %, v USA meziročně o 5 %), a to z důvodu rozprostření předvánoční poptávky na celý měsíc listopad.

Spotřebitelé nachází vysoké ceny a méně slev: Sváteční inflace spolu s nižšími slevami znamenala, že letos bylo těžší nalézt výhodné nabídky. V průběhu kampaně Cyber Week vzrostla průměrná prodejní cena v porovnání s loňským rokem v USA o 11 % a celosvětově o 5 %. Průměrná výše slev dosáhla 26 % v USA (meziroční pokles o 8 %) a 24 % celosvětově (pokles o 8 %).

Předvánoční krize v dodavatelském řetězci omezuje kupujícím výběr dárků: Problémy v dodavatelské řetězci přetrvávající z dřívějška způsobily, že digitální regály nebyly tak dobře zásobené jako v minulých letech. Katalogy produktů (počet prodávaných produktů) se během týdne Cyber Week zmenšily v USA o 6 % a globálně o 5 % v porovnání se stejným obdobím loňského roku.

Sváteční inflace vede ke svátečnímu financování: Kvůli vyšším cenám a menší nabídce slev zákazníci častěji volili možnost okamžitého nákupu s odloženou platbou (BNLP). Celosvětově vzrostlo využití tohoto způsobu financování během kampaně Cyber Week meziročně o 29 % (8 % všech objednávek), přičemž celkový objem financovaných objednávek přesáhl 22 miliard dolarů. Na černý pátek bylo 7 % objednávek celosvětově a 4 % objednávek v USA uhrazeno pomocí BNLP.

Spotřebitelé upřednostňují obchody s objednávkou online a vyzvednutím v provozovně: Spotřebitelé i během kampaně Cyber Week upřednostňovali zdraví, bezpečnost, pohodlí a důvěru. Americké obchody nabízející vyzvednutí před provozovnou nebo v provozovně zaznamenaly na černý pátek nárůst tržeb o 50 % oproti prodejcům, kteří takové možnosti předání zboží nenabízejí.

„Zatímco online prodeje v týdnu Cyber Week stagnovaly ve srovnání s nárůstem, který jsme zaznamenali v předvánočním období během pandemie, digitální nakupující výrazně zvýšili tržby v prvních listopadových týdnech a zachovali vysokou základní úroveň pro týden Cyber Week z roku 2020,“ říká Rob Garf, viceprezident a generální ředitel společnosti Salesforce pro oblast maloobchodu. „Spotřebitelé vstoupili do předvánoční sezóny s vědomím problémů v dodavatelském řetězci a inflace a nakupovali brzy. Tím vyhladili výkyv v poptávce, která se jinak obvykle koncentruje do jediného týdne.“

Salesforce je motorem předvánočních nákupů

V letošním roce řešení společnosti Salesforce pomohla maloobchodníkům, jako je Crocs, e.l.f.Cosmetics a řadě dalších po celém světě intenzivněji využívat digitální kanály, protože pandemie nadále tlačí spotřebitele k online nákupům. Obchodníci, kteří využívají řešení Salesforce, zaznamenali rekordní začátek vánoční sezóny s více než 100 milionů objednávek za listopad. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé i nadále nakupují online, je poskytování rychlých, snadných a personalizovaných digitálních zkušeností důležitější než kdy dříve. Umožňují to řešení:

Einstein: Umělá inteligence nadále významným způsobem ovlivňuje způsob, jakým spotřebitelé nakupují. Nakupující během týdne Cyber Week reagovali na 73,6 milionu doporučení produktů poskytnutých umělou inteligencí „Einstein“.

Commerce Cloud: Celosvětové tržby z digitálního prodeje s využitím platformy Commerce Cloud vzrostly na Den díkůvzdání meziročně o 4 %, na Černý pátek o 7 % a na Cyber Monday o 9 %.

Marketing Cloud: Globální marketingová komunikace vzrostla v průběhu týdne Cyber Week meziročně o 34 %, kdy počet odeslaných zpráv dosáhl 40 miliard. Počet mobilních push zpráv vzrostl o 114 % a množství e-mailů se meziročně zvýšilo o 25 %.

Service Cloud: Objem hovorů zákaznické podpory během týdne Cyber Week meziročně vzrostl o 39 %. Počet vytvořených servisních požadavků stoupl meziročně o 38 %. Zahájeno bylo více než 5,3 milionu relací konverzačních robotů.

Související příspěvky

Zprávičky

Amazon jedná o levném či bezplatném volání v USA pro své předplatilete

2. 6. 2023
Robot v pražském centru SAP Services ročně naplánuje desítky tisíc pohovorů
Zprávičky

Letectvo USA odmítlo tvrzení, že v simulaci dron řízený AI zabil lidského pilota

2. 6. 2023
Tiskové zprávy

Mobilní bankovnictví a platby QR kódem získávají na popularitě

2. 6. 2023
Apple představil levný iPhone SE pro sítě 5G
Zprávičky

Největší dodavatel Applu začne od dubna 2024 vyrábět iPhony v indické Karnátace

2. 6. 2023

Zprávičky

Amazon jedná o levném či bezplatném volání v USA pro své předplatilete

ČTK
2. 6. 2023

Americká společnost Amazon jedná s telekomunikačními firmami o levném či bezplatném volání ve Spojených

Robot v pražském centru SAP Services ročně naplánuje desítky tisíc pohovorů

Letectvo USA odmítlo tvrzení, že v simulaci dron řízený AI zabil lidského pilota

ČTK
2. 6. 2023

Americký testovací pilot v květnu na vojenské konferenci pro letectví a vesmír řekl, že

Apple představil levný iPhone SE pro sítě 5G

Největší dodavatel Applu začne od dubna 2024 vyrábět iPhony v indické Karnátace

ČTK
2. 6. 2023

Největší dodavatel Applu začne od dubna 2024 vyrábět telefony iPhone v jihoindickém státě Karnátaka.

FSB tvrdí, že Apple spolupracuje s tajnými službami USA

ČTK
1. 6. 2023

Ruská tajná služba FSB tvrdí, že odhalila operaci americké rozvědky, která podle ní využila

CZ.NIC začal zveřejňovat seznam zablokovaných domén

Avast Threat Labs: hackeři útočí na fotbalové fanoušky přes bezplatné streamy zápasů

Pavel Houser
1. 6. 2023

Fanoušci, kteří se chystají 10. června sledovat finále Ligy mistrů UEFA, by si měli

Telly převede své internetové zákazníky pod Nordic Telecom

ČTK
31. 5. 2023

Televizní operátor Telly převede od srpna všechny své uživatele připojení k internetu do sítě

EU a USA usilují o zavedení dobrovolných pravidel pro umělou inteligenci (aktualizováno)

ČTK
31. 5. 2023

Evropská unie a Spojené státy usilují o zavedení dobrovolného souboru pravidel pro odvětví umělé

Tržní hodnota výrobce čipů Nvidia pokořila hranici bilionu dolarů

ČTK
30. 5. 2023

Americká společnost Nvidia se dnes stala prvním výrobcem čipů, jehož tržní hodnota překonala hranici

Tiskové zprávy

Mobilní bankovnictví a platby QR kódem získávají na popularitě

Vědci v ČR získali nejpokročilejší systém pro AI a dva nové clustery pro náročné technické výpočty

Rekordní výsledky Salesforce za první čtvrtletí fiskálního roku 2024: tržby i výnosy meziročně vzrostly o 11 %

Mezi finalisty největší ICT studentské soutěže Huawei jsou čím dál častěji ženy

MiR slaví 10. výročí a pokračuje v globálním růstu

Přepínáte v práci mezi aplikacemi? Ročně tak přijdete o měsíc pracovní doby, zjistil Slack

Zpráva dne

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Březnový prodej – doživotní licence na Windows 10 za Goodoffer24 € 12 a Office za € 23!

Redakce
3. 3. 2023

Ať už hledáte levnější cestu jak postavit nový počítač, nebo jen chcete upgradovat stárnoucí...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

ChatGPT – pouhé rozhraní a komprese informací, praví autor sci-fi

Pavel Houser
11. 5. 2023

K hromadám diskusí o konverzačním programu ChatGPT snad stojí za to přidat jeden poměrně nezvyklý (a...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

Kupláž

Apple II

Opce

Nejpopulárnější články

Nejmenší baterie na světě: 2D systém na čipu

Krystaly lithia mohou vylepšit baterie lithium–kov

Pavel Houser
25. 4. 2023

Evropu čeká pokles prodeje serverů

Redakce
4. 5. 2023

Jak nakupovat – nebo prodávat – data

Boom datové analytiky, odborníci ale firmám chybí

itbiz
27. 4. 2023

Dell rozšiřuje IT kapacity směrem na periferii

Dvě třetiny českých organizací se obávají o svou budoucnost

itbiz
30. 4. 2023

Plně flashové datové centrum: Poslední hřebíček do rakve klasických pevných disků

Plně flashové datové centrum: Poslední hřebíček do rakve klasických pevných disků

Patrick Smith
9. 5. 2023

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

RSS AbcLinuxu RSS

  • Brave 1.52 s vertikálními kartami. Představeno Brave Search API
  • Red Hat nebude spravovat RPM balíčky pro LibreOffice
  • Počítačové hry zdarma: Tell Me Why a Midnight Ghost Hunt

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.