Celosvětový trh s oblečením a obuví by měl letos podle serveru Statista překročit hodnotu 60 bilionů korun. Aby mohly firmy z růstu co nejvíce těžit, hledají cesty, jak zefektivnit své fungováni a zlepšit vztah se zákazníky. Mezi ně se řadí i sportovní značka Puma, která implementovala nové technologie od společností SAP a Mention Me. Ty jí pomohly dosáhnout šestinásobné návratnosti investice do nového referenčního programu, který letos rozšířila do dalších devatenácti zemí.
Řešení SAP umožňuje jedné z největších světových sportovních značek pokročilou datovou analytiku a hyper-personalizaci komunikace. „Chceme oslovit toho správného zákazníka s relevantní zprávou v pravý čas a prostřednictvím té nejlepší platformy. Toho můžeme dosáhnout díky řešení SAP Emarsys Customer Engagement,“ říká David Witts, seniorní CRM manažer Puma.
Pro značku Puma to znamená i lepší segmentaci na základě kombinace back-office dat a informací získaných přímo od zákazníků. Systémy od SAP zohledňují i zákazníky, kteří produkty dané značky dlouho nenakoupili, ale doporučují je svým přátelům a známým.
Pro svůj nový referenční program v oblasti přímého prodeje zákazníkům (D2C) pak Puma oslovila společnost Mention Me. Program spustila na šesti hlavních evropských trzích. Zákazníci, kteří v rámci nového referenčního programu obdrželi pozitivní referenci na produkt Puma, sdíleli doporučení s dalšími lidmi čtyřikrát častěji v porovnání s ostatními marketingovými kanály. To přineslo sportovní značce i 10% zlepšení konverze zákazníků a šestinásobnou návratnost investice do referenčního programu. Letos Puma spustila program v devatenácti dalších zemích.
Řešení Mention Me je plně integrováno s platformou SAP Emarsys. „Mluvit se zákazníkem je umění a práce s technologiemi v něm hraje nezastupitelnou roli. Jen pokud máte ta správná data a nástroje, můžete poznat svého zákazníka a vědět přesně, kdy, jak, kde a s čím ho oslovit,“ říká Filip Myška, Customer Experience Solutions Executive ve společnosti SAP. „Díky platformě SAP může obchodní tým Puma sledovat, které zprávy zákazník otevírá, které ignoruje a na které kliká. To poskytuje příležitost nejen k odpovídající reakci, ale také k predikcím s využitím umělé inteligence.“