Služba AudaFlow od Audatexu zrychluje proces likvidace škod na vozidlech z dnů na hodiny

31. březen 2015 11:00 0 komentářů

Společnost Audatex Systems, významný hráč na poli IT řešení pro oblast automobilového průmyslu a pojišťovnictví, představuje on-line službu AudaFlow, která zjednodušuje, zpřehledňuje a zrychluje komunikaci mezi pojišťovnou a servisem při řešení pojistných událostí na vozidlech a zkracuje proces likvidace pojistné události, a tedy i dobu potřebnou k opravě vozu, z několika dnů na několik hodin. Nejvíce z toho těží koncový zákazník (pojištěný klient a majitel vozu).

Služba je založena na rychlé a transparentní online výměně strukturovaných dat mezi všemi uživateli a externími partnery a zaznamenávání všech událostí v jednom prostředí (platformě AudaNet), což eliminuje chyby, omezuje podvody a výrazně zkracuje celý proces vyřízení pojistné události. Nahrazuje dosud stále používané neefektivní a pomalé vyřizování a likvidaci škod na vozidlech založeném na složité administrativě, dopisech, dvojích kalkulacích, návštěvách a focení, a zdlouhavé emailové a telefonické komunikaci mezi smluvním servisem a pojišťovnou (likvidátorem). V ideálním případě může při použití služby AudaFlow zákazník ještě týž den odjíždět s kompletně opraveným vozidlem, aniž by musel čekat na vyřízení formalit mezi servisem a pojišťovnou. Komunikační služba AudaFlow je první plně funkční službou svého druhu na trhu a díky on-line vstupu všech partnerů do jedné kalkulace pojistné události nemá na českém trhu konkurenci.

Díky službě AudaFlow a komunikaci na platformě AudaNet je proces vyřízení pojistné události výrazně rychlejší, transparentnější, přehlednější a snazší pro všechny uživatele. Těží z toho všechny zainteresované strany tedy servis, pojišťovna, importér vozidel/laků/dílů a zejména koncový zákazník, tedy řidič a majitel vozu,“ popisuje Miroslav Richter, obchodní ředitel Audatex Systems (Audatex, AUTOonline, IBS Automotive) CZ & SK.

Pozitivní reakce a očekávání vyjadřují po zavedení služby AudaFlow také zástupci pojišťoven, smluvních servisů a importérů. "Očekáváme, že komunikace se smluvními servisy Opel bude díky AudaFlow mnohem rychlejší a zkrátí se tím i doba likvidace pojistné události," očekává např. Zuzana Štelbacká, vedoucí oddělení likvidace pojišťovny Wüstenrot. Její slova doplňuje Karel Luka, Claims Handling Manager asistenční služby Axa Assisstance: “Služba AudaFlow výrazně zjednodušuje naši komunikaci s pojišťovnou Wüstenrot při objednávání prohlídky vozidla." Za importéry vozidel potvrzuje pozitivní dojmy např. David Samek, After–Sales Manager dovozce General Motors: "Zasílání kalkulací přes AudaFlow je moderní řešení urychlující komunikaci mezi našimi dealery a pojišťovnou."

Dříve byl proces likvidace pojistné události (PU) následující:

  • nahlášení PU na pojišťovnu zákazníkem
  • nasměrování zákazníka do smluvního servisu (pokud si zákazník nevybral svůj)
  • administrativa (podklady, krycí dopis)
  • návštěva likvidátora v servisu (zápis o poškození, kalkulace pojišťovny, nafocení pojišťovnou)
  • prohlídka pracovníka servisu (kalkulace, fotografie)
  • porovnávání kalkulace servisu vs. kalkulace pojišťovny (maily x telefony x doobhlídka likvidátora)
  • oprava a předání vozidla zákazníkovi

Celková průměrná doba celého procesu (bez výplaty pojišťovny servisu): 3-7 dní

Změny při použití komunikace pomocí AudaFlow:

  • jedna jediná kalkulace PU, do které vstupují všechny strany a každý ji může upravit (všechny změny zaznamenány a vedena historie kalkulací)
  • již žádné porovnávání 2 kalkulací (předtím PDF emailem, nyní on-line)
  • v rámci kalkulace on-line uložena i kompletní fotogalerie případu včetně zápisu o poškození
  • v případě smluvního servisu není potřeba technika/likvidátora
  • likvidátor/pojišťovna nemusí počítat svoji kalkulaci – vytvoří ji servis a pojišťovna pouze kontroluje/upravuje
  • všechny PU uloženy včetně všech příloh a fotografií s on-line přístupem pro obě strany
  • možnost automatizace kontroly/automatického schvalování výplaty pojistného plnění pro pojišťovnu díky AudaAudit (automatická kontrola pravidel)

Celková doba celého procesu (bez výplaty pojišťovny servisu): Několik hodin

Při použití služby AudaFlow zákazník pouze přijede do svého servisu, autorizovaného nebo neautorizovaného, servis za něj nahlásí škodu a ihned začíná řešit celý proces likvidace. Pokud má servis díly skladem, zákazník může ještě týž den odjíždět s kompletně opraveným vozidlem a kompletní administrativa mezi servisem a pojišťovnou je již vyřízena,“ vysvětluje Miroslav Richter z Audatexu.

Službu AudaFlow v současné době používá na českém trhu řada autorizovaných i neautorizovaných servisů, většina pojišťoven jako např. Česká pojišťovna, ČSOB Pojišťovna, Generali, Uniqa, Triglav a Wüstenrot, importéři vozidel, dílů a laků jako BMW, Hyundai, PSA, Volvo, Toplac, Spies-Hecker, Auto-Kelly nebo Elit. Koncern Vienna Insurance Group (VIG), pod který spadají v ČR pojišťovny Kooperativa a Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP), aktuálně službu AudaFlow testuje skrze svou expertní společnost Global Expert.

V letošním roce očekáváme implementaci naší služby u několika dalších pojišťoven, importérů a tím i propojení dalších servisů. Věříme, že testování služby AudaFlow, které aktuálně probíhá v pojišťovně Kooperativa a České podnikatelské pojišťovně, dopadne úspěšně a klienti a smluvní partneři těchto pojišťoven budou moci již brzy vyzkoušet reálné přínosy naší služby,“ uzavírá Miroslav Richter.

Softwarová řešení a služby Audatex používají výrobci a dovozci automobilů, pojišťovny, servisy, leasingové a finanční společnosti a jejich dodavatelé v průběhu celého životního cyklu motorových vozidel – od „narození“ až po jejich likvidaci. V České republice využívají služeb Audatexu mimo jiné všechny pojišťovny, které nabízejí pojištění motorových vozidel, většina výrobců a dovozců automobilů, a zároveň většina autorizovaných i neautorizovaných servisů a lakoven. Společnost je součástí skupiny Solera Holdings, předního poskytovatele softwaru a služeb v oblasti řízení rizik a majetku pro automobilový a majetkový trh včetně neživotního pojištění.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Agilita a devops, přepracování a vyhoření

Pavel Houser , 12. červenec 2018 12:30
Pavel Houser

Michael Cote na The Register upozorňuje na častý problém: nové „agilní“ metody vývoje, všechny příst...

Více







RSS 

Zprávičky

Hackeři ukradli zdravotní záznamy 1,5 milionu Singapurců

ČTK , 20. červenec 2018 14:37

Cílem útoku bylo prý získat podrobné údaje o singapurském premiérovi a také o lécích, které užíval....

Více 0 komentářů

Ericsson je díky úsporám v mírném zisku

ČTK , 20. červenec 2018 11:36

Švédský podnik se v poslední době potýkal se slábnoucí poptávkou telekomunikačních operátorů....

Více 0 komentářů

Čip v občanském průkazu si zatím aktivovala třetina lidí

ČTK , 20. červenec 2018 08:00

Prostřednictvím Portálu občana lidé mají přístup např. k údajům o důchodu nebo si mohou pořídit výpi...

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Red Hat Ansible Engine přináší další automatizaci cloudu

Pavel Houser , 19. červenec 2018 13:52

Nejnovější verze platformy Red Hat Ansible Engine 2.6 rozšiřuje automatizaci cloudů AWS, Google Clou...

Více 0 komentářů

Samsung chystá na příští rok telefon se sklopným displejem

ČTK , 19. červenec 2018 10:00

Displej půjde složit na polovinu jako peněženku. Ve složeném stavu je na přední straně přístroje men...

Více 0 komentářů

Internet Mall snížil ztrátu, tržby mu vzrostly na 7,2 miliardy Kč

ČTK , 18. červenec 2018 17:29

Internet Mall mj. investuje do distribučního centra v Jirnech u Prahy, které by mělo sloužit 7 střed...

Více 0 komentářů

Google dostal kvůli Androidu od EK rekordní pokutu 4,34 mld. eur (aktualizace)

ČTK , 18. červenec 2018 13:26

Google využil Android k upevnění dominantní pozice svého internetového vyhledávače, uvádí EK....

Více 0 komentářů