StarVR představuje nejpokročilejší headset pro virtuální realitu

23. August 2018 12:39 0 komentářů

S pokročilou optikou, integrovaným sledováním pohybu očí, nejmodernějším zobrazovacím systémem, nejmodernější vykreslovací technologií a otevřenou integrací do hardwaru i softwaru VR ekosystémů.

Společnost StarVR, přední poskytovatel prémiové virtuální reality pro firmy, dnes představil novou generaci VR headsetu speciálně navrženého tak, aby podporoval co nejoptimálnější VR zážitky a splnil tak potřeby a požadavky komerčního a podnikového prostředí.

Headset StarVR One představený na veletrhu SIGGRAPH 2018 je jediným VR headsetem svého druhu – poskytuje téměř 100 % pokrytí lidského výhledu. StarVR One představuje klíčové technologické inovace, které mají zásadní význam pro novou definici toho, co je ve virtuální realitě možné. Je vybaven nejpokročilejší optikou, displeji optimalizovanými pro VR, integrovaným sledováním pohybu očí a vlastní na jiných výrobcích nezávislou architekturou sledování pohybu. Headset StarVR One byl postaven o základů, aby podporoval nejnáročnější způsoby použití jak pro komerční, tak pro podnikový sektor.

„Společnost StarVR pokračuje ve svém inovačním odkazu a překonává překážky stojící cestě VR zážitkům na podnikové úrovni,“ řekl Emmanuel Marquez, technologický ředitel společnosti StarVR Corporation. „StarVR razí nové cesty přinášející průlomovou technologii pro nový svět realismu, který podporuje skutečné rozhodování a tvorbu hodnot. S naším VR headsetem StarVR One dobýváme konečnou VR hranici – podnikovou.“

StarVR One se může pochlubit rozsáhlým horizontálním zorným úhlem o šířce 210° a vertikálním 130°. Tato průlomová architektura pokrývá téměř 100 % přirozeného lidského vidění. Bezkonkurenční zorné pole přináší nové, mnohem rozsáhlejší uživatelské zážitky, které se přibližují přirozenému lidskému perifernímu vidění. Tím se otvírá to, co je nyní s headsetem StarVR One možné včetně podpory přísných a náročných VR případů, jako jsou simulace jízdy a letu, nebo schopnost identifikovat například problémy s konstrukcí v technických aplikacích.

Vlastní StarVR AMOLED displeje obsluhují 16 milionů subpixelů obnovovací rychlostí 90 snímků za sekundu, díky čemuž poskytnou každému oku sebemenší detail. Tyto displeje byly speciálně navrženy pro VR s jedinečným upořádáním plného RGB na každý pixel, aby bylo dosaženo profesionálního barevného spektra pro realistické barvy. V kombinaci s na míru vyrobenými Fresnelovými čočkami od StarVR je výsledkem křišťálově čistý vizuální vjem v celém zorném poli. Nejmodernější konstrukce čoček a přesná výroba zajišťují výjimečný kontrast a skutečně čisté barvy v každém VR vjemu.

StarVR One má hladce integrovánu špičkovou technologii pro sledování očí od Tobii. Společně se sledováním pohybu očí StarVR One automaticky měří interpupilární vzdálenost (IPD) a okamžitě poskytuje nejlepší obraz upravený pro každého uživatele na míru. Integrované sledování očí umožňuje dynamické foveované vykreslování, průlomovou technologii renderingu, která soustřeďuje vysoce kvalitní vykreslování pouze tam, kam se zaměřují oči. Výsledkem je, že se snímky s nejvyšší kvalitou zobrazení dostanou přímo do oblasti záběru zraku při zachování správného množství detailů periferních oblastí. StarVR One odhaluje nový svět komerčních možností využívající údaje o záměrech uživatelů pro analýzu obsahu a lepší interaktivitu včetně tepelných map. StarVR umožňuje široké spektrum scénářů použití. K dispozici jsou dvě varianty produktu se dvěma různými integrovanými sledovacími systémy. StarVR One je připraven k řešení sledování SteamVR 2.0. Alternativně je produkt StarVR One XT opatřen aktivními optickými značkami pro kompatibilitu s optickými sledovacími systémy pro nejnáročnější scénáře použití. Je dále rozšiřitelný o pluginy připravené k použití pro různé sledovací systémy a poskytuje další nástroje pro přizpůsobení. Ergonomický design náhlavní soupravy podporuje pohodlné nošení. Headset váží pouhých 450 g a čelenka rovnoměrně rozděluje hmotnost tak, aby byl zajištěn komfort i během dlouhých sezení a delšího používání.

StarVR nabízí výjimečnou rozšiřitelnost pro snadnou integraci, a to díky široké škále komponent, systémů a prostředí. Vývojová sada StarVR (SDK) umožňuje bezproblémový vývoj nového obsahu nebo modernizaci stávajících VR na špičkovou StarVR platformu s širokým zorným polem. Vývojáři mají také možnost využívat režim VR SLI s dvojitým vstupem StarVR One, který maximalizuje výkon vykreslování pro dosažení nejlepší kvality obrazu. Rozhraní StarVR SDK API je navrženo tak, aby bylo pro vývojáře, kteří pracují s existujícími průmyslovými standardy, známé a umožnilo jim používat sady funkcí nad rámec ostatních platforem.

Vývojové úsilí, které vyvrcholilo uvedením StarVR One, zahrnovalo rozsáhlou spolupráci předních technologických partnerů společnosti StarVR, včetně společností Intel, NVIDIA a Epic Games.

„Jsme nadšeni z partnerství se společností StarVR pro spojení výpočetního výkonu Intel řešení s pokročilou komerční VR technologií od společnosti StarVR, abychom vytvořili neuvěřitelně realistické virtuální zážitky, které jsou vázány pouze na něčí představivost,“ uvedl Kumar Kaushik, GM, AR/VR, společnost Intel. „VR je nezbytné k transformaci průmyslových odvětví všech druhů a společnosti Intel a StarVR jsou v čele této vlny.“

„Společnosti StarVR a NVIDIA spolupracují na poskytování inovativního prvotřídního řešení v podobě StarVR One,“ řekl David Weinstein, ředitel divize Enterprise VR společnosti NVIDIA. „headset StarVR One je pevně spjat s grafickým jádrem Quadro od společnosti NVIDIA, které využívá technologii VRWorks a foveované vykreslování pro podporu nejnáročnějších scénářů používání VR na komerčních a podnikových trzích.“

„Unreal Engine je známý svou schopností vytvářet vizuály, které mají bezkonkurenční kvalitu pro pohlcující VR zážitky, z nichž jsou mnohé určeny pro úkoly s důležitým posláním a pro používání v podnicích,“ řekl Simon Jones, ředitel Unreal Engine Enterprise společnosti Epic Games. „Nativní Unreal plugin StarVR poskytuje vývojářům rychlejší přístup k nejdůležitějším hardwarovým funkcím, což jim umožňuje projevovat jsou vizi tvořivosti, formy a funkce a vytvářet obchodní hodnotu.“

„Společnost Epic je plně zapojena do posunování standardu OpenXR pro multiplatformní XR vpřed a spolupracujeme se společností StarVR, která kombinuje podporu OpenXR aplikace Unreal Engine 4 s předběžným runtime a hardwarem OpenXR společně se stávajícím UE4 pluginem. Jsme nadšeni z toho, že umožňujeme vývojářům vytvářet obsah nezávislý na platformě a jde o obrovský první krok vpřed,“ řekl Nick Whiting, technický ředitel VR a AR, společnost Epic Games.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Počítačové hry v hlavě – a to dokonce multiplayer

Pavel Houser , 03. August 2019 06:30

Tetris v podání vědců z University of Washington připomíná málem telepatii – jeden z hráčů vidí pada...

Více



Kalendář

25. 08.

29. 08.
VMworld US 2019
05. 09.

06. 09.
Technical Computing Camp 2019
06. 09.

11. 09.
IFA 2019
RSS 

Zprávičky

Průzkum: Chytrým mobilem platí již téměř třetina Čechů

ČTK , 20. August 2019 14:40

Podíl Čechů platících svým chytrým mobilem je 31 %, zatímco v roce 2016 to bylo pouze 13 %. ...

Více 0 komentářů

Startup vyvinul pro umělou inteligenci největší čip na světě

ČTK , 20. August 2019 10:24

Nově vyvinutý čip obsahuje 1,2 bilionu tranzistorů....

Více 0 komentářů

Nordic Telecom si stěžuje u ÚOHS

Pavel Houser , 20. August 2019 08:00

Vnitro u zakázky pro záchranné sbory argumentuje utajením a chce uplatnit výjimku ze zákona o zadává...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei bude moci nakupovat americké součástky o 90 dní déle

ČTK , 19. August 2019 15:33

Ministerstvo obchodu USA také oznámilo, že zařadí na černou listinu zhruba 50 přidružených firem Hua...

Více 0 komentářů

Bezpečnostní rady státu jedná o kybernetickém útoku na ministerstvo zahraničí

ČTK , 19. August 2019 11:36

Ministerstvo zahraničí čelilo kybernetickému útoku v červnu....

Více 0 komentářů

V Irsku končí první šetření velké firmy okolo pravidel GDPR

ČTK , 19. August 2019 08:00

Celý proces zřejmě bude trvat měsíce, protože firma musí dostat čas na to, aby se mohla k vyšetřován...

Více 0 komentářů

Většina uživatelů sociálních sítí v USA by za ně byla ochotna platit

ČTK , 18. August 2019 08:00

Autoři dále spočítali, kolik by platformy vydělaly, pokud by vycházely pouze s příjmy od předplatite...

Více 0 komentářů