• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Téměř 80 % organizací poskytujících služby v terénu využívá umělou inteligenci

Pavel Houser
1. 2. 2023
| Tiskové zprávy

Efektivní a individuální služby zákazníkům jsou důležitější než kdy jindy – zejména pokud se jedná o domácnost nebo firmu.
V současné době tvrdí 88 % zákazníků, že péče, kterou jim firma poskytuje, je stejně důležitá jako její produkty nebo služby. 94 % zákazníků pak také tvrdí, že služby ovlivňují opakovaná rozhodnutí o nákupu.
Jako mobilní zástupci sloužící v první linii firmy mají týmy terénních pracovníků jedinečnou příležitost řídit tato očekávání a rozvíjet vztahy se zákazníky prostřednictvím interakcí, které zvyšují firemní příjmy. V době ekonomické nejistoty může toto úsilí dokonce zvýšit potenciál těchto terénních služeb jako klíčového zdroje příjmů.
Aby ale organizace pochopily, co potřebují k úspěchu v tomto úsilí, vytvořila společnost Salesforce hloubkovou studii na terénní služby z dat svého nedávného průzkumu State of Service survey data s globálními poznatky od 1 792 mobilních pracovníků v terénu a 3 393 vedoucích pracovníků z firem s terénními službami.

Ředitelé firem považují služby v terénu za nový zdroj příjmů
Týmy terénních pracovníků jsou často prvním fyzickým kontaktem společnosti se zákazníky. Hrají tedy důležitou roli, která, pokud je dobře vykonávána, může vést k loajálním zákazníkům. 86 % ředitelů ve firmách s týmy terénních služeb dokonce věří, že tyto týmy jsou rozhodující pro růst podniku. Takto příznivý pohled se vztahuje i na samotné pracovníky, jelikož 52 % vysoce výkonných pracovníků terénních služeb – těch, kteří sami uvádějí vynikající míru spokojenosti zákazníků – uvádí, že vedení jejich společnosti považuje zákaznický servis za generátor příjmů.
S odbornými znalostmi produktů a znalostí nákupů zákazníků, historie servisu a údajů o používání mohou také týmy terénních pracovníků přizpůsobit doporučení jedinečným potřebám každého zákazníka. Až 82 % organizací s terénním servisem je závislých na svých mobilních pracovnících při upsellingu produktů a služeb.

Terénní služby zvyšují produktivitu, snižují náklady a zlepšují zkušenosti zaměstnanců
Technologie používané firmami s terénními službami, které využívají automatizaci a umělou inteligenci, pomáhají zkracovat dobu odezvy a zvyšovat počet prvních oprav, což umožňuje mobilním pracovníkům rychleji obsloužit více zákazníků a zvýšit jejich spokojenost.
Tyto technologie také vedou k úsporám nákladů. Drtivá většina (94 %) servisních pracovníků v organizacích uvádí produktivitu jako hlavní nebo středně významný přínos řízení služeb v terénu – což je důležitý faktor, protože organizace hledají způsoby, jak snížit provozní náklady, aniž by byla ohrožena spokojenost zákazníků.
Například technologie vzdáleného servisu v terénu, jako je videopodpora a samoobslužné stránky, snižují počet přejezdů servisních pracovníků, čímž šetří čas a peníze organizací a zároveň rychleji řeší problémy zákazníků.
Osmdesát čtyři procent pracovníků v oblasti servisu také tvrdí, že vidí významnou návratnost investic do terénních služeb. Uživatelé nástrojů pro správu služeb v terénu uvádějí vyšší agilitu (90 %), vyšší produktivitu (55 %) a lepší spokojenost s prací (53 %) při používání nástrojů pro správu služeb v terénu. Výhod si všímají i pracovníci terénních služeb, přičemž 93 % mobilních pracovníků ve firmách uvádí jako hlavní přínos spokojenost s prací.

Umělá inteligence a automatizace umožňují lepší služby zákazníkům
Podle nejnovější zprávy společnosti Salesforce o stavu služeb vzrostl v letech 2021 až 2022 objem případů u většiny servisních týmů (54 %). V reakci proto již mnoho organizací v uplynulém roce posílilo mobilní pracovní síly navýšením rozpočtů (62 %) a počtu zaměstnanců (61 %).
Většina mobilních pracovníků (66 %) se cítí být vedením pověřena jednat se zákazníky s empatií, ale 82 % se snaží najít rovnováhu mezi rychlostí a kvalitou při poskytování služeb a podpory. Právě zde hrají umělá inteligence a automatizace zásadní roli při poskytování výjimečných zákaznických služeb ve velkém měřítku.
Sedmdesát osm procent organizací poskytujících terénní služby, tedy ti, kteří samy uvádějí vynikající míru spokojenosti zákazníků, používají umělou inteligenci a 83 % využívá automatizaci pracovních postupů, oproti 59 % a 68 % méně výkonných a středně výkonných organizací.
Díky nástrojům s umělou inteligencí, jako jsou chatboti, mohou mobilní pracovníci efektivně plánovat schůzky, získávat aktuální informace v reálném čase a rychle nacházet odpovědi na otázky. Pomocí konverzační AI mohou servisní agenti okamžitě přepisovat konverzace, čímž šetří čas a eliminují nutnost opakování ze strany zákazníků. Pracovní postupy s podporou automatizace usnadňují vytváření nových účtů, zadávání objednávek zařízení, plánování schůzek a automatizaci časově náročných, všedních úkolů. Agenti tak mají více času na navazování dlouhodobých vztahů se zákazníky.

Technologie terénních služeb pomáhá firmám dosáhnout úspěchu hned
Očekává se, že trh s řízením služeb v terénu vzroste do roku 2028 na odhadovaných 8,06 miliardy dolarů, protože společnosti se snaží uspokojit rostoucí poptávku zákazníků a zároveň udržet náklady pod kontrolou.
Společnosti, které využívají technologie terénních služeb využívající umělou inteligenci a automatizaci, si vytvářejí předpoklady pro úspěch: Zvyšují produktivitu zaměstnanců, zvyšují spokojenost zákazníků, snižují náklady a budují loajalitu ke značce.

Související příspěvky

Kryptoměny a jejich ekonomika
Zprávičky

Cena bitcoinu se vrátila nad hranici 100 000 dolarů

9. 5. 2025
Umělá inteligence: Nástroje vs. platforma, věda vs. kreativita
Články

Když umělá inteligence lže, jsou důvěra a ochranná opatření ještě důležitější

9. 5. 2025
Zprávičky

Trump chce zrušit Bidenovo omezení na vývoz pokročilých čipů

8. 5. 2025
Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení
Články

Analýza Fortinet: Počet kybernetických útoků roste rekordní rychlostí kvůli hackerům, kteří využívají AI

8. 5. 2025

Zprávičky

Kryptoměny a jejich ekonomika

Cena bitcoinu se vrátila nad hranici 100 000 dolarů

ČTK
9. 5. 2025

Cena nejznámější kryptoměny bitcoin se včera poprvé od února vrátila nad hranici 100.000 dolarů

Trump chce zrušit Bidenovo omezení na vývoz pokročilých čipů

ČTK
8. 5. 2025

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa plánuje zrušit omezení vývozu pokročilých počítačových polovodičů, které zavedl

Brusel žaluje pět zemí EU včetně Česka za nedostatečné provádění nařízení DSA (aktualizováno)

ČTK
7. 5. 2025

Evropská komise (EK) se rozhodla zažalovat Českou republiku, Španělsko, Kypr, Polsko a Portugalsko za

Antivirová společnost Gen Digital zvýšila celoroční provozní zisk o 45 %

ČTK
7. 5. 2025

Antivirová společnost Gen Digital, která vznikla spojením české firmy Avast s americkou NortonLifeLock, ve

Prodej amerického komunikačního vybavení Česku se týká kryptografických zařízení

ČTK
7. 5. 2025

Prodej vojenského komunikačního vybavení České republice v hodnotě 181 milionů dolarů (zhruba čtyři miliardy

Německo postihl rozsáhlý výpadek komunikačního systému pro policii či hasiče

ČTK
6. 5. 2025

Německo dnes podle agentury DPA postihl rozsáhlý výpadek šifrovaného komunikačního systému využívaného policií, hasiči,

Novozélandský premiér navrhuje zákazat sociální média pro osoby mladší 16 let

ČTK
6. 5. 2025

Novozélandský premiér Christopher Luxon chce zakázat dětem mladším 16 let přístup na sociální sítě.

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

USA schválily možný prodej komunikačního vybavení České republice

ČTK
6. 5. 2025

Americké ministerstvo zahraničí schválilo možný prodej komunikačního vybavení a souvisejícího příslušenství České republice v

Tiskové zprávy

Partnerství společností Nutanix a Pure Storage přinese zákazníkům větší možnosti volby díky novému integrovanému řešení pro kritické pracovní úlohy

Speciální polep Ferrari pro Miami: technologie a design v podání HP

Nadace Mission 44 Lewise Hamiltona a HP podpoří dovednosti mladých v oblasti přírodních a technických věd

Během posledních 48 hodin zachytila VZP rozeslání až 100 tisíc podvodných e-mailů

S barefooty chce dobýt svět. Be Lenka proto nasazuje systém od SAP, který rok ladila s českým ACTUM Digital

Synology oznamuje DiskStation DS925+ a rozšiřující jednotku DX525

Zpráva dne

Nešlehejte vejce ale Windows 11 na Goodofer24 jen za €20.00!

Nešlehejte vejce ale Windows 11 na Goodofer24 jen za €20.00!

Redakce
15. 4. 2025

Ať už máte PC se starším systémem Windows, nebo si stavíte PC podle vašich...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Kvě 13
Celý den

Cloud Computing Conference

Kvě 27
Celý den

Kontajnery v praxi

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

.ASF

Personnel officer

Watermark

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Sonda z dob studené války se vrací na Zemi
  • Astrofoto měsíce: Simeis 147- Spaghetti nebula
  • Minulost, budoucnost a směřování k rovnováze

RSS AbcLinuxu RSS

  • Visual Studio Code a VSCodium 1.100
  • Home Assistant 2025.5
  • OpenSearch 3.0

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.