Tieto představuje mobilní aplikaci s informacemi o zboží

Společnost Tieto vyvinula aplikaci pro chytré telefony, která zákazníkům poskytne doplňující informace o vybraném zboží a usnadní jim tak rozhodování při nákupu.
Aplikace Tieto Goods Spotter zákazníkům zpřístupňuje informace poskytované výrobcem, které jim pomohou lépe odhadnout, zda bude dané zboží vyhovovat jejich potřebám. Aplikace, jejíž dostupnost je plánována i pro český trh, zákazníkům zároveň umožňuje sdílet názory na výrobky prostřednictvím sociálních médií.

K poskytování informací o výrobcích mobilním uživatelům prostřednictvím aplikace Tieto Goods Spotter mohou výrobci využít zákaznickou linku, videa, obrázky nebo text. Výrobce také může pro účely uživatelských recenzí vytvořit digitální obsah, zachycující skutečné použití výrobku. Informace mohou výrobci poskytovat například o místu výroby, ekologických dopadech, možnostech využití či dostupnosti výrobku. Před pořízením výrobku si spotřebitelé mohou prohlédnout recenze ostatních nakupujících. Spotřebitelé se také mohou účastnit mobilních soutěží v sociálních médiích a získat například body za zveřejnění vlastního hodnocení výrobků.

Podle výsledků průzkumu, provedeného společností VTT Technical Research Centre of Finland, téměř 70 % spotřebitelů pečlivě studuje informace o produktech. Více než 60 % dotázaných by při nákupu uvítalo podrobnější informace o zboží a přes 75 % má zájem o více možností porovnat vlastnosti a použité materiály různých produktů. Podle studie patří přístup k informacím ke klíčovým faktorům, umožňujícím spotřebitelům nakupovat ekologicky šetrné výrobky. Tento průzkum, provedený v září 2011, zachycuje názory přibližně 1 000 finských a švédských spotřebitelů.

„Spotřebitelé rádi volí výrobky šetrné vůči životnímu prostředí a nakupují lokálně a eticky vyrobené produkty. Nicméně, více než 73 % respondentů uvedlo, že je obtížné získat dostatečné informace týkající se etiky výroby produktů, a více než polovina by chtěla znát informace o jejich ekologických dopadech. Spotřebitelé jsou také připraveni zaplatit více za produkty, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji,“ uvedl Tua Huomo, koordinátor průzkumu společnosti VTT.

„Nové aplikace hrají v propagaci trvale udržitelného rozvoje významnou roli. Mobilní aplikace Tieto Goods Spotter zákazníkům a výrobcům nabízí jedinečný komunikační a kooperační kanál. Aplikace posouvá hranice možností využití sociálních médií, mobilních soutěží a zpětné vazby od spotřebitelů,“ řekl manažer aplikace Ville Puntanen ze společnosti Tieto.

Průzkum zaměřený na spotřebitelskou aplikaci byl proveden ve spolupráci se společností VTT Technical Research Centre of Finland v rámci projektu TiViT Cloud Software. Cloud Software Finland je čtyřletý program (2010–2014) společnosti TiViT, zaměřený na rozvoj různých oblastí cloudových služeb. Program je financován agenturou Tekes.

Exit mobile version