Uplatnění strategie just-in-time v marketingu přináší vyšší výnos z marketingových investic

02. srpen 2016 14:00 0 komentářů

Podle nové studie společnosti Accenture přináší uplatnění metody just-in-time v marketingové oblasti vyšší výnos z marketingových investic. Společnosti, které tento přístup přijaly, mají třikrát vyšší šanci porazit své kolegy v růstu výnosů, jak ukazuje nová zpráva společnosti Accenture, která je výsledkem průzkumu mezi více než 500 marketingovými řediteli po celém světě.

Marketingová strategie just-in-time se zaměřuje na vytváření marketingového obsahu, který je aktuálně zapotřebí, ve chvíli, kdy je zapotřebí, a přizpůsobuje se požadavkům zainteresovaných spotřebitelů, když mají zrovna náladu nakupovat. Oproti tomu hromadné marketingové strategie se soustředí na vytváření rozsáhlého obsahu zaměřeného na co nejširší publikum. Podle průzkumu je tato strategie čím dál tím méně úspěšná: marketingoví ředitelé uvádějí, že pouhých 20 % typicky oslovených zákazníků má zájem nebo schopnost produkt skutečně koupit.

„Vidíme, že uplatnění strategie just-in-time v marketingové oblasti je opravdu užitečné a otevírá dříve nedosažitelné možnosti,“ uvedl Paul Nunes, marketingový ředitel Accenture Institute for High Performance. „Její výhodou je především schopnost oslovit zákazníka ve chvíli potřeby, čímž se minimalizuje plýtvání zdroji.“

Oblasti, ve kterých marketingová strategie just-in-time exceluje

Třicet osm procent společností, které podle společnosti Accenture využívají marketingovou strategii just-in-time, zaznamenalo nárůst svých ročních tržeb o více než 25 % v porovnání s 12% nárůstem u jejich konkurence. Také jsou v předstihu v následujících oblastech:

• Minimalizace plýtvání – 82 % hlásí rozsáhlé snahy minimalizovat plýtvání v oblasti marketingu (konkurence: 49 %).

• Marketingová flexibilita „ve správný čas“ – 57 % je „velmi spokojeno“ se svou schopností sdílet správná sdělení se spotřebiteli ve správný čas (konkurence: 36 %)

• Schopnost docílit porozumění zákazníkům – 87 % firem má zaměstnance se specializovanými analytickými schopnostmi pro rozvoj využitelného porozumění zákazníkům (konkurence: 67 %)

• Větší digitální integrace – organizace, které využívají marketingovou strategii just-in-time, neizolují své digitální marketingové aktivity od zbytku svých marketingových činností, jelikož 58 % popisuje své digitální a tradiční marketingové snahy jako „velmi integrované“ (konkurence: 19 %).

• Technologická svoboda – 58 % uvedlo, že má „naprostou nezávislost“ s ohledem na rozhodování o IT investicích (konkurence: 14 %) – což naznačuje, že vztah mezi investičními a marketingovými řediteli ve společnostech využívajících marketingovou strategii just-in-time se vyvinul k užší spolupráci.

„Organizace, které využívají marketingovou strategii just-in-time, poskytují uspokojivější a vstřícnější spotřebitelský zážitek,“ uvedl Rob Davis, generální ředitel společnosti Accenture Interative. „Pro poskytnutí personalizovaného zážitku, který zákazníci očekávají, změnily svůj provozní model, kupříkladu integrováním digitálních a analytických nástrojů. Vyhrají ti, kteří dokáží vyvážit kreativní náboj a provozní pravidla.“

Klíčové kroky na cestě k marketingové strategii just-in-time

Marketingové organizace, které se chtějí přeorientovat na marketingovou strategii just-in-time, by měly zvážit následující doporučení:

• Optimalizace provozu. Zeštíhlete provoz a vyškolte zaměstnance, aby pracovali rychleji, reagovali s větší chytrostí a hbitostí, shromažďovali informace a využili je v horizontu dní nebo týdnů, nikoliv měsíců. Talenty a rozhodování posuňte blíže k první linii, propojte informace a řiďte se jimi. Optimalizujte strukturu vedení a zajistěte jasné rozdělení odpovědností pro každé rozhodnutí, eliminujte procesní kroky a násobné delegování, kdekoliv to bude možné.

• Staňte se dobrým posluchačem. Prostřednictvím sociálních médií hledejte podněty k okamžité akci, a naučte se využívat nestrukturované údaje pro přijímání rozhodnutí na základě kombinace znalostí založených na informacích a instinktů.

• Hledejte řešení pro indikátory, ne pouze pro masy. Nastavte analytické metody tak, abyste oslovovali široké spektrum zákazníků, ale dokázali reagovat i na jednotlivé zákaznické interakce. Oslovování mas je dnes stejně důležité jako sledování těch, kteří předvídají budoucí standardy.

„Po marketingových organizacích se čím dál tím více vyžaduje odpovědnost za zajišťování hmotných obchodních výsledků,“ uvedl Mark Hosbein, generální ředitel Marketing BPO Accenture Operations. „Aby na trhu dosáhly výhody, měly by tradiční marketingové organizace investovat do dovedností a technologií, které transformují jejich provoz, a posunou je blíže k modelu činnosti jako služby.“

Pro zprávu „Budování marketingové organizace založené na strategii just-in-time“ provedl Accenture průzkum mezi 532 marketingovými řediteli, kteří zastupovali společnosti sídlící v 11 zemích světa a podnikající v 10 různých odvětvích.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Microsoft a GitHub

Pavel Houser , 13. červen 2018 13:30
Pavel Houser

Transakce v hodnotě 7,5 miliardy dolarů je dost velká i na poměry Microsoftu, takže se prodejem GitH...

Více







RSS 

Zprávičky

Musk: Favoritem pro evropskou továrnu na baterie Tesly je Německo

ČTK , 21. červen 2018 10:00

Revoluce elektrických aut zvýší do roku 2025 hodnotu evropského trhu s bateriemi na zhruba 250 milia...

Více 0 komentářů

Česko testuje komunikaci mezi auty, vlaky a MHD

ČTK , 21. červen 2018 09:00

Vozidla si budou vyměňovat informace například o tom, jak je vlak daleko od závor, nebo že tramvaj v...

Více 0 komentářů

Xiaomi chce při vstupu na burzu získat až 6,1 miliardy dolarů

ČTK , 21. červen 2018 08:00

Půjde o jednu z největších primárních nabídek akcií v technologickém sektoru za posledních několik l...

Více 0 komentářů

Kalendář

17. 06.

21. 06.
Cyber Week 2018
19. 06.

22. 06.
Automatica 2018
23. 06.

24. 06.
Maker Faire Prague 2018

Starší zprávičky

Kryptoměnovou burzu Bithumb napadli hackeři

ČTK , 20. červen 2018 10:16

Za poslední týden jde již o druhý útok na kryptoměnové burzy v Jižní Koreji. Bitcoin opět klesl....

Více 0 komentářů

Největší australská telekomunikační firma masivně propouští

ČTK , 20. červen 2018 09:52

Telstra dominuje australskému trhu mobilních telefonů a širokopásmových sítí, zisky z pevných sítí a...

Více 0 komentářů

Dotace EU na bezplatné wifi se kvůli chybě systému odkládají

ČTK , 20. červen 2018 08:00

Obce mohly získat poukázku v hodnotě 15 000 eur. Nová výzva bude zveřejněna na podzim....

Více 0 komentářů

E-shopy českých řetězců: Lidl, Globus, DM drogerie

ČTK , 19. červen 2018 16:32

Loni stouply tržby českých e-shopů o 18 % na 115 miliard Kč. On-line nakupuje potraviny již 26 % Čec...

Více 0 komentářů