• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Vývoj spotřebitelského chování: Jak se mohou firmy přizpůsobit a prosperovat

Pavel Houser
28. 6. 2022
| Tiskové zprávy

Ve světě digitálních technologií a post-pandemie se očekávání a potřeby spotřebitelů rychle vyvíjejí. Zatímco dříve byly podniky vnímány pouze jako instituce poskytující zboží a služby, nyní zákazníci očekávají také bezproblémovou zákaznickou zkušenost.
V této zrychlené digitální éře musí podniky zůstat pružné vůči potřebám svých zákazníků. Věrnost značce již nestačí a společnosti musí nejen pokračovat v optimalizaci CX, ale také vykazovat silné etické a environmentální hodnoty, aby si své zákazníky udržely.

Vývoj důvěry a loajality ve vztahu zákazník-značka
Důvěra je v dnešním obchodním prostředí nejdůležitější měnou. V rychle se měnícím světě potřebují zákazníci plnou důvěru v to, že společnosti mají v úmyslu a jsou schopny reagovat na jejich potřeby a očekávání.
Z nejnovějšího průzkumu Edelman Trust Barometer vyplývá, že spotřebitelé očekávají od firem, že je v době nejistoty povedou. Společnosti, které se přizpůsobí hodnotám zákazníka, tak mohou zpečetit dohodu s konkurencí. Pokud jsou hodnoty v nesouladu, zákazníci neváhají se změnou.
Nejde však jen o sladění hodnot, podniky musí zajistit, aby praktikovaly to, co hlásají, pokud jde o etické a udržitelné postupy. Udržení důvěry je stejně důležité jako její vybudování. Autenticita je pro udržení angažovaných zákazníků klíčová.
Podle průzkumu společnosti Salesforce 78 % zákazníků uvádí, že ekologické postupy ovlivňují jejich rozhodnutí nakoupit u dané společnosti. Pokud jde o věrnost značce, dobré výrobky už nestačí, protože 71 % spotřebitelů v posledním roce alespoň jednou změnila značku.
Přestože důvěra roste, v konečném důsledku je co zlepšovat. Vybudování společnosti, která má silné hodnoty a dokáže prosperovat v ekonomice založené na důvěře, je klíčovou součástí každé dlouhodobé obchodní strategie.

Řešení výzev personalizace
V době personalizace nákupů stále více zákazníků očekává, že společnosti budou při nákupu online rozumět jejich jedinečným potřebám. To je však spojeno s určitými náklady. Optimalizace nových digitálních obchodních modelů i škálování personalizovaných služeb závisí na datech. A s rostoucím množstvím dat přichází potřeba ujištění o ochraně soukromí.
Právě to, představuje problém, který je třeba vybalancovat. Zákaznická data potřebná k budování důvěry, jsou základem funkcí, které řeší potřeby zákazníků, ale vzhledem k důsledkům zneužití dat (narušení bezpečnosti a invazivní marketingové praktiky) jsou zákazníci pochopitelně opatrní, pokud jde o svěření svých dat společnostem.
Ve světě, kde zákazníci chtějí personalizaci i soukromí, musí společnosti shromažďovat pouze ty osobní údaje, které skutečně potřebují, a prosazovat transparentnost v oblasti ochrany údajů, aby měli zákazníci pocit, že jsou v bezpečných rukou.

Spotřebitelé přehodnocují své vztahy
Podle zprávy společnosti Salesforce většina spotřebitelů uprostřed měnících se osobních priorit, rostoucích životních nákladů a problémů globálního dodavatelského řetězce buď přešla k novým značkám, nebo o tom uvažuje. Doby neochvějné věrnosti značce jsou totiž pryč a ve stále se měnícím geopolitickém a ekonomickém prostředí je pro spotřebitele rozhodující pohodlí.
Podle průzkumu společnosti Salesforce 71 % spotřebitelů v posledním roce alespoň jednou změnilo značku. Z nich 66 % změnilo značku kvůli lepší nabídce a 58 % kvůli lepší kvalitě výrobku.
To představuje pro značky příležitost i nebezpečí, protože mají nové způsoby, jak oslovit lidi, ale zároveň jim hrozí, že se otřesou stávající vztahy a loajalita. Taktiky, jako jsou věrnostní programy, zapojení sociálních médií a personalizovaný e-mailový marketing, mohou motivovat k udržení stálých zákazníků. V širším měřítku mohou ale značky posílit loajalitu zákazníků nejen prodejem prostřednictvím maloobchodních prodejců, ale také přímým prodejem konečnému spotřebiteli.
Využitím kombinace digitálních kanálů a retenčních taktik k podpoře ohleduplnosti mohou značky nadále posilovat vztah se stávající zákaznickou základnou a zároveň rozšiřovat svůj dosah a příjmy.

Udržování flexibilního spojení se zákazníkem
Zákazníci při komunikaci s firmami vyhledávají flexibilitu a jednoduchost, a proto se přiklánějí k digitálním kanálům a online službám, aby si zajistili rychlou a efektivní komunikaci.
Nejedná se o univerzální přístup. Například od servisních týmů zákazníci očekávají okamžité reakce informovaných agentů, ale také samoobslužné funkce pro snadné vyřešení dotazů. Mnozí, zejména starší, technicky méně zdatné generace, však stále vyžadují obchodní spojení mezi lidmi.
Správné nastavení CX je důležité. Zákazníci totiž říkají, že buduje důvěru, když společnosti mohou aktivně řešit problémy bez jejich účasti, a většina zákazníků tvrdí, že díky kvalitnímu zákaznickému servisu je pravděpodobnější, že znovu nakoupí. V hybridním světě tak musí společnosti nabízet služby, které uspokojí širokou a různorodou zákaznickou klientelu, jen tak budou firmy nadále zvyšovat důvěru v rámci své zákaznické základny a zároveň zajistí efektivitu.

Výhody rovnováhy
Společnosti se již nemohou spoléhat na to, že jejich produkty a zkušenosti zajistí loajalitu zákazníků. Důvěra a pohodlí, stejně jako jejich projevování vedení založeného na hodnotách, je nezbytně nutné pro zajištění udržení zákazníků.
V konečném důsledku se podniky musí snažit najít správnou rovnováhu mezi důvěrou, daty, personalizací, loajalitou a zákaznickou zkušeností, aby umožnily rychlý růst a pracovaly na úspěšné a ziskové budoucnosti.

Související příspěvky

Zprávičky

Elon Musk prodal akcie Tesly v hodnotě 6,9 miliardy dolarů

10. 8. 2022
Zprávičky

Ransomware se propadl, nejrozšířenější malware krade data

10. 8. 2022
Jaký docházkový systém si vybrat, když nechci sledovat zaměstnance, ale potřebuji splnit zákonné povinnosti?
Články

Jaký docházkový systém si vybrat, když nechci sledovat zaměstnance, ale potřebuji splnit zákonné povinnosti?

10. 8. 2022
Zprávičky

Micron investuje do výroby polovodičů ve Spojených státech 40 miliard dolarů

9. 8. 2022

Zprávičky

Elon Musk prodal akcie Tesly v hodnotě 6,9 miliardy dolarů

ČTK
10. 8. 2022

Nejbohatší člověk světa Elon Musk prodal akcie automobilky Tesla v hodnotě 6,9 miliardy dolarů.

Ransomware se propadl, nejrozšířenější malware krade data

Pavel Houser
10. 8. 2022

Tým kyberbezpečnostní agentury Cisco Talos vydal zprávu o celosvětových bezpečnostních hrozbách ve 2. čtvrtletí

Micron investuje do výroby polovodičů ve Spojených státech 40 miliard dolarů

ČTK
9. 8. 2022

Americká společnost Micron Technology dnes oznámila, že investuje do roku 2030 ve Spojených státech

DevOps lze realizovat i v režimu on-premise

Firma AppLovin učinila nabídku na převzetí konkurenta Unity za 17,5 mld. dolarů

ČTK
9. 8. 2022

Společnost zabývající se herním softwarem AppLovin Corp. učinila nabídku na koupi konkurenční firmy Unity

Kryptoměny a jejich ekonomika

Írán učinil první oficiální objednávku na dovoz s využitím kryptoměny

ČTK
9. 8. 2022

Írán tento týden uskutečnil první oficiální objednávku na dovoz s využitím kryptoměny. Informovala o

Avastu klesl v pololetí provozní zisk o 7,6 % na šest miliard Kč

ČTK
9. 8. 2022

Antivirová firma Avast v pololetí vykázala meziroční pokles provozního zisku EBITDA o 7,6 procenta

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

V červenci nejvíce útočil spyware Agent Tesla, v Česku je hlavní hrozbou malware Fareit

Pavel Houser
8. 8. 2022

V necelé pětině všech detekovaných případů kybernetických hrozeb pro operační systém Windows v Česku

Nově objevený trojský kůň se zaměřuje na domácí routery

Pavel Houser
8. 8. 2022

Nově objevený trojský kůň ZuoRAT byl od roku 2020 nepozorovaně používán a zacílen na

Tiskové zprávy

Společnost Lenovo představila nový stolní počítač ThinkCentre neo 50a

GFI Software: absence bezpečnostního auditu se stává rizikem

Konzultanti Ness Czech ve zdravotnické skupině EUC provedli expertní posouzení stavu Business Intelligence

Avaya mění partnerské prostředí novými cloudovými produkty pro hybridní svět

Gartner: Veeam lídrem v softwarových řešeních pro zálohování a obnovu podnikových dat

Zájem o datové schránky stále roste. Datovku si zřídilo už přes půl milionu občanů

Zpráva dne

Doživotní licence na Windows 10 za € 11, Office za € 23, v červnu s námi ušetříte až 91 %!

Doživotní licence na Windows 10 za € 11, Office za € 23, v červnu s námi ušetříte až 91 %!

Redakce
1. 6. 2022

Supernabídka od Goodoffer24 pokračuje i v červnu! Nejzajímavější z nabídek je bezpochyby doživotní licence na...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Za co všechno mohl Internet Explorer

Pavel Houser
19. 7. 2022

Minulý měsíc oznámený konec Microsoft Internet Exploreru představuje tečku za bitvou, která se z dnešního hlediska...

Slovník

.mdf

Screengrab!

FXS

Nejpopulárnější články

Dell představuje nové notebooky XPS 13 a XPS 13 2v1

Dell představuje nové notebooky XPS 13 a XPS 13 2v1

Redakce
5. 7. 2022

HPE přichází s GreenLake Central

HPE GreenLake rozvíjí hybridní cloudové prostředí

Redakce
7. 7. 2022

Excelentní společník na práci – monitor Dell UltraSharp U3023E

Excelentní společník na práci – monitor Dell UltraSharp U3023E

Tomáš Jirásko
28. 6. 2022

Sophos představil XDR řešení pro synchronizované zabezpečení

8 top předpovědí  pro kybernetickou bezpečnost

Redakce
8. 7. 2022

Jak najít rovnováhu mezi přínosy a riziky edge computingu

Automatizace ve světě hybridního cloudu zaměřeného na aplikace

itbiz
26. 7. 2022

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události byz Byznys Cloud Ekomerce Hardware inter Internet Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Povodně v srpnu 2002 způsobila dvojice extrémně silných dešťů
  • Objev struktury enteroviru 70 slibuje nové léky
  • Globální analýza odhalila nejrozmanitější lesy planety i příčiny rozdílů v biodiverzitě lesních ekosystémů

RSS AbcLinuxu RSS

  • Bezpečnostní chyby v produktech od Intelu – 08/2022. Verze 20220809 mikrokódů řeší ÆPIC Leak
  • Kali Linux 2022.3
  • Processing 4.0

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.