• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

World Retail Banking Report 2022: Banky bojují se zastaralými systémy a nedostatečnou analýzou dat

Pavel Houser
22. 4. 2022
| Tiskové zprávy

Podle zprávy World Retail Banking Report 2022 (WRBR), kterou připravily společnosti Capgemini a Efma, retailové banky zaostávají ve schopnosti nabídnout svým klientům konzistentní zákaznickou zkušenost napříč všemi kanály (omnichannel přístup). To má za následek, že se zákazníci obracejí ke konkurenci, která jim poskytuje více personalizovaný přístup a služby šité na míru.

Celkem 75 % dotázaných zákazníků lákají nákladově efektivní a bezproblémové služby, které nabízejí subjekty FinTechu (v České republice například služby jako Revolut, Portu, PayPal apod.). Ty výrazně zvyšují jejich očekávání v oblasti digitálního bankovnictví. Tradiční banky však v tomto ohledu zaostávají, přičemž 70 % bankovních manažerů se obává, že jim chybí potřebné nástroje pro efektivní analýzu dat. Vzhledem k tomu, že zákazníci nyní mohou změnit poskytovatele doslova jedním kliknutím, je zásadní, aby banky lépe využívaly data a umělou inteligenci (AI) k přizpůsobení svých komunikačních kanálů a vytváření silnějších vazeb se zákazníky.

„Konkrétně v České republice banky neberou FinTech společnosti jen jako konkurenci, v řadě případů s nimi spolupracují či do nich přímo investují. Co se rozvoje v oblasti datové analýzy a umělé inteligence týče, vidíme u nich značný pokrok. Důvod pro toto směřování je jednoznačný. Lepší poznání toho, co zákazník chce, vede i k možnosti zlepšení služeb, které mu banka může nabídnout. V tomto směru Capgemini s českými bankami spolupracuje mimo jiné na sběru, konsolidaci a distribuci dat, zajímavým projektem je například integrace datových zdrojů s digitálním asistentkou,“ říká Ondřej Valvoda, ředitel Capgemini Česká republika.

Klienti chtějí poutavou zákaznickou zkušenost, která je snadno osloví

Téměř polovina respondentů uvedla, že nevnímají benefity ve vztahu k jejich bance (49 %), ani směrem k ní necítí výraznější emocionální propojení (48 %). Podle 52 % respondentů není bankovnictví „zábavné“. Pokud chtějí tradiční retailové banky udržet krok s konkurencí, bude nezbytné přehodnotit své obchodní modely a zaměřit se na větší zapojení klientů a oslovit je i pomocí emocí.

Zdokonalené modely správy dat a možnost shromažďovat detailní poznatky o zákaznících bankám umožní zlepšit konkurenceschopnost svého digitálního marketingu. Kombinace umělé inteligence a strojového učení (machine learning – ML) otevírá nové možnosti při identifikaci, udržení a větším zapojení zákazníků prostřednictvím emocí a zlepšení zákaznické zkušenosti v reálném čase.

Tradičním bankám, které v současnosti nemají dostatečné schopnosti pro zpracování obrovského objemu zákaznických dat, tyto příležitosti unikají. V průzkumu mezi vedoucími pracovníky globálních bank 95 % manažerů uvedlo, že zastaralé systémy a bankovní platformy brzdí snahy o zavádění datově orientovanách prorůstových strategií zaměřených primárně na zákazníky.

„Návod pro to, jak dosáhnout růstu zní jednoduše. Zákazníci chtějí, aby jim banky poskytovaly personalizované zákaznické zkušenosti bez ohledu na to, kde se v digitálním světě nacházejí. Problémem však zůstává realizace,“ říká Nilesh Vaidya, globální ředitel pro odvětví retailového bankovnictví a správy majetku ve společnosti Capgemini Financial Services. „Retailové banky musí přehodnotit své obchodní modely, restrukturalizovat se a zaměřit se na poskytování komplexního, personalizovaného ekosystému, který zákazníky dokáže v rámci jejich digitálních interakcí oslovit z různých směrů. Pokud banky nebudou řešit rozdíly a nesoulad mezi fyzickými a digitálními řešeními se kterými zákazník přijde do styku, hrozí jim, že dá přednost agilnější FinTech konkurenci,“ vysvětluje Vaidya.

Banky musí k dalšímu růstu využít platformní modely

Podle průzkumu více než 70 % bankovních manažerů uvedlo, že tradičním bankám chybí schopnosti pracovat s daty a efektivně je analyzovat. Ve snaze udržet krok se segmentem FinTechu řada bank například propojuje tradiční nabídky s nefinančními lifestylovými produkty. Mezi další snahy patří také bankovnictví jako služba (BaaS) a vestavěná bankovní řešení prostřednictvím ekosystémů nefinančních třetích stran. Tyto platformní modely bankám pomáhají shromažďovat data pro personalizaci, čímž se dostávají do ideální pozice pro vytěžování datových ekosystémů a získávat poznatky v reálném čase.

Ačkoliv platformní model není pro banky novinkou, přesto má řada z nich problémy s jeho zaváděním. V průzkumu mezi vedoucími pracovníky se 78 % respondentů obávalo kanibalizace produktů prostřednictvím partnerů v ekosystému a 72 % mělo obavy, aby nedošlo k rozmělnění značky. Podle zprávy WRBR je třeba zajistit, aby banky dokázaly poskytovat personalizovanou nabídku skrze všechny dostupné kanály (tzv. omnichannnel) napříč celým ekosystémem. To je to, co je v dnešní době pro zákazníky klíčové. Zda banky uspějí bude záviset na přijetí nových technologií a na tom, zda budou schopné vypořádat se s interními nedostatky.

Role marketingových ředitelů výrazně roste

Při využívání dat a moderních technologií k posilování vztahů se zákazníky a personalizaci jejich bankovní zkušenosti je naprosto klíčová role marketingových ředitelů (Chief Marketing Officer, CMO). 75 % globálních bankovních CMO uvedlo, že mají přímou odpovědnost za budování značky (25 % uvedlo, že jde o sdílenou odpovědnost s ostatními vedoucími pracovníky). 63 % dotazovaných uvedlo, že zodpovídají za vývoj a zavádění nových produktů na trh. Podle průzkumu se od těchto vedoucích pracovníků očekává, že budou řídit životní cyklus zákazníka a každý aspekt vztahu s ním. Mnoho z těchto CMO však není připraveno na přechod od marketingu zaměřeného na produkty k marketingu zaměřenému na zákazníky. Podle zprávy je to opět způsobeno zejména tím, že data potřebná k zavádění těchto strategií zaměřených na zákazníka jsou nedostatečná, oddělená a zaměřují se pouze na interní data, přičemž chybí externí zdroje dat.

Metodika zprávy

Zpráva World Retail Banking Report 2022 čerpá z poznatků ze dvou primárních zdrojů – z průzkumu Global Voice of the Customer 2022, kterého se zúčastnilo 8 051 respondentů, a z průzkumů a rozhovorů Executive 2022 se 142 vedoucími pracovníky bank. Tyto primární výzkumné zdroje společně pokrývají poznatky z 29 trhů: Austrálie, Rakousko, Belgie, Brazílie, Kanada, Čína, Egypt, Francie, Německo, Hongkong, Indie, Indonésie, Irsko, Itálie, Japonsko, Kuvajt, Lucembursko, Malajsie, Mexiko, Nizozemsko, Norsko, Katar, Singapur, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Spojené arabské emiráty, Spojené království a USA.

Související příspěvky

Zprávičky

Členské státy EU schválily plán pro řešení kybernetických krizí

6. 6. 2025
Zprávičky

Insolvence Okay skončí patrně konkurzem, předpokládá insolvenční správce

6. 6. 2025
Komerční úspěch 5G: Sítě nové generace dosáhly za tři roky stejných milníků, jako 4G za pět let
Zprávičky

ČRa stále počítají se spuštěním 5G vysílání na mobily, není ale obchodní model

6. 6. 2025
Hosting v karanténě – zájem o služby a nárůst datového provozu
Články

HPE rozšiřuje své portfolio síťových zařízení o nové přepínače pro distribuované služby

6. 6. 2025

Zprávičky

Členské státy EU schválily plán pro řešení kybernetických krizí

itbiz
6. 6. 2025

Členské státy EU dnes schválily plán Evropské unie pro řešení kybernetických krizí, informovala Rada

Insolvence Okay skončí patrně konkurzem, předpokládá insolvenční správce

ČTK
6. 6. 2025

Insolvence prodejce elektroniky a nábytku Okay skončí podle insolvenčního správce Adama Sigmunda pravděpodobně konkurzem.

Komerční úspěch 5G: Sítě nové generace dosáhly za tři roky stejných milníků, jako 4G za pět let

ČRa stále počítají se spuštěním 5G vysílání na mobily, není ale obchodní model

ČTK
6. 6. 2025

České Radiokomunikace (ČRa) stále počítají s komerčním uvedením vysílání 5G Broadcast na mobilní telefony

Kryptoměny a jejich ekonomika

Asociace: Stát při přijetí bitcoinového daru porušil základní pravidla

ČTK
5. 6. 2025

Stát při přijetí bitcoinového daru odpovídajícího téměř jedné miliardě korun nesplnil podle České kryptoměnové

Více než čtvrtina německých firem počítá s propouštěním kvůli umělé inteligenci

ČTK
5. 6. 2025

Více než čtvrtina německých firem počítá v příštích pěti letech s propouštěním kvůli umělé

STMicroelectronics hodlá podle svého šéfa zrušit 5 000 pracovních míst

ČTK
5. 6. 2025

Francouzsko-italský výrobce čipů STMicroelectronics předpokládá, že během příštích tří let sníží počet zaměstnanců o

V Maroku zatkli muže podezřelého z únosů podnikatelů s kryptoměnami ve Francii

ČTK
4. 6. 2025

V Maroku byl zatčen čtyřiadvacetiletý muž francouzsko-marockého původu, který je podezřelý z organizování série

Vláda projedná novelu, která zpřesní pravomoci NÚKIB

Nová pravidla pro kybernetickou bezpečnost asi Senát schválí

ČTK
4. 6. 2025

Prověření dodavatelů, kteří by mohli představovat pro stát bezpečnostní riziko, a také vyloučení jejich

Tiskové zprávy

Women in Tech snídaně: sdílení, které pomáhá ženám v technologiích růst

Méně papírování, rychlejší schvalování. Draslovka sjednocuje správu výdajů a služebních cest do jednoho systému

Panasonic Toughbook poskytuje řešení pro propojená vozidla pro AA

Synology představuje DiskStation DS425+

DP7200: Synology rozšiřuje svou řadu ActiveProtect, aby vyhověla požadavkům rychle rostoucích podniků

Evropští studenti zazářili v prestižní ICT soutěži

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Videa ITBiz.cz

Glenn Mallon, Dell Technologies

Elektronická recepční

FORXAI Mirror

Kamery pro průmysl a detekci požárů

Kamery pro vyhodnocení spokojenosti zákazníků

Kalendář

Zář 22
22. září @ 8:00 - 26. září @ 17:00

EMO Hannover 2025

Říj 1
Celý den

Cyber Attacks

Říj 21
Celý den

Bezpečnosť a dostupnosť dát

Zobrazit kalendář

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Slovník

NVU

Turbo Pascal

Výkonnostní marketing

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware int Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT

Píšeme jinde

RSS ScienceMag RSS

  • Může se ChatGPT stát živou bytostí? Popovídejte si s prvním „živým kamenem“ z Vysočiny
  • Teorie her a Hex
  • Začíná sezóna Nočních svítících oblak

RSS AbcLinuxu RSS

  • Canonical Launchpad vypíná Bazaar
  • SeaMonkey 2.53.21
  • Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.