Twiter má přes 100 milionů uživatelů

Podle Evana Williamse, CEO Twitteru, je překonání magické stomilionové hranice jen přípravou na další mohutný rozvoj.

Služba Twitter byla založena v roce 2006 Jackem Dorseyem a v současnosti je, v závěsu za Facebookem a LinkedIn, třetí nejpopulárnější internetovou sociální sítí. William doufá, že počet uživatelů Twitteru bude i do budoucna velmi rychle narůstat. Pomoci by tomu měl především vývoj nových aplikací, které zjednoduší přístup k Twitteru z široké škály mobilních zařízení, jako jsou smartphony, nebo tablety. I kvůli tomu společnost zorganizovala svou vůbec první konferenci zaměřenou na vývoj aplikací pro Twitter.

Twitter před několika dny představil obchodní model, pomocí kterého by dosud nezisková služba měla začít vydělávat. Jak jsme vás už informovali, plánem společnosti je poskytnout zájemcům možnost zviditelnit se pomocí takzvaných „sponzorovaných tweetů“ (promoted tweets), které se budou zobrazovat na předních místech při vyhledávání tematických příspěvků. Systém velmi připomíná oblíbený AdSense, který nabízí společnost Google. Od AdSense by se ovšem Twitter měl odlišovat jak lepším zacílením na příjemce reklamy, tak i menším „obtěžováním.“ V rámci jednoho vyhledávání by se tak měla vždy objevit jen jedna reklamní zpráva. „Není tu jediná klasická reklam, vše se tváři jako běžná organická součást Twitteru jako ho znáte,“ prohlásil při představení promoted tweets spoluzakladatel Twitteru, Isaac „Biz“ Stone. Jedním z důvodů přechodu na ziskový model je bezesporu příprava na úpis primární emise akcií Twitteru, které bychom se mohli dočkat už v příštím roce.

Twitter byl v minulosti významně zpopularizován během americké prezidentské kampaně. Tehdejší kandidát na post prezidenta, Barack Obama, neváhal v souboji o prezidentské křeslo využít i možností, které mu nabízel boom sociálních sítí. Jednou z nich byl i Twitter. Sám Obama tehdy rád komunikoval se svými voliči právě prostřednictvím krátkých tweetů, pomocí kterých sděloval své aktuální dojmy z kampaně. V České republice je využití sociálních sítí pro politickou agitaci záležitostí až posledního zhruba roku. V centru zájmu je ovšem nejrozšířenější Facebook, Twitter zatím zůstává v pozadí.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version