Vítězové Křišťálové lupy 2009: cestovatelský server a Google

Ve čtvrtek byly vyhlášeny výsledky čtvrtého ročníku ankety Křišťálová lupa. Ocenění pro Projekt roku získaly cestovatelské stránky OnTheRoad.to. Osobností roku se stala ředitelka českého Google Taťána le Moigne. V ostatních kategoriích se příliš novinek neobjevilo.


Oceněný Projekt roku, zdroj: Internet Info

Slavností vyhlášení a předávání cen proběhlo v pražském Divadle Archa. O oceněních rozhodlo hlasování rekordních 82 tisíc účastníků z řad internetové veřejnosti, ve třech kategoriích spolurozhodovala odborná porota tvořená téměř 80 osobnostmi českého internetu. Projektem roku je tedy server pro cestovatele OnTheRoad.to, který svým uživatelům nabízí možnost sdílet své cestovatelské zážitky prostřednictvím fotografií, videí či psaných deníků s dalšími zájemci. Prestižní ocenění pro Osobnost roku převzala po oceněných z předchozích ročníků, Ivu Lukačovičovi ze Seznamu a Ondřeji Tomkovi s Oldřichem Bajerem z Centrum.cz, Taťána le Moigne, provozní ředitelka české pobočky společnosti Google. Nepříliš oblíbenou Anticenu v podobě rozbité lupy přišel převzít zakladatel společnosti DIGNITY Jan Václav Čep. Večerem provázel moderátor Tomáš Hanák a Ján Simkanič, výkonný ředitel společnosti Internet Info.

„Těší nás, že výsledky letošní ankety kromě několika stálic poukazují také na projekty, které jsou originální a přínosné, ale ještě ne tolik mediálně známé. Především finálové obsazení kategorie Projekt roku si zaslouží pozornost a jsem rád, že jsme na tyto projekty upozornili,“ komentoval výsledky Ján Simkanič.


Osobnost roku Taťána le Moigne, zdroj: Internet Info

Hodnocení odborné poroty:

Projekt roku: OnTheRoad.to
Osobnost roku: Taťána le Moigne
Anticena: DIGNITY

Hlasování veřejnosti:

Internetové obchodování: Aukro.cz
Komunikační služby: Seznam E-mail
Vyhledávače a databáze: Seznam.cz
Média – všeobecná: iDNES.cz
Média – specializovaná: Živě.cz
Média – uživatelská: ekuchařka.net
Publikační platformy: YouTube.com
Sociální sítě: Facebook.com

Z loňských oceněných své vítězství zopakoval aukční server Aukro, internetový magazín Živě, zpravodajský portál iDNES a e-mail od Seznamu. Ten také poprvé v historii ankety porazila Google v kategorii vyhledávačů. Ocenění v kategorii uživatelských médií si odnesl kulinářský web ekuchařka.net. Na poli sociálních sítí kraloval Facebook, jako publikační platforma vyhrál možná trochu překvapivě YouTube.

Anketa Křišťálová Lupa prošla v letošním ročníku zásadní proměnou, v níž bylo upraveno rozdělení kategorií tak, aby lépe odrážely aktuální zájem o on-line služby a nástroje. Zároveň byl jako poradní orgán vytvořen tzv. Expertní panel, který společně s odbornou porotou doplnil uživatelský pohled na nejoblíbenější internetové projekty.

Přečtěte si také:

Czech Internet Forum 2009: Současnost a budoucnost Internetu
Webexpo a WebTop100: větší rozdíl, než jen jméno

Exit mobile version