Vizuální vyhledávání výrobků

Milan Kryl, 04. prosinec 2006 10:14 0 komentářů

Společnost Riya vstoupila ve známost v Silicon Valley svým stejnojmenným vyhledávačem obrázků. Vyhledávač je schopen prohledávat nejen obrázky, ale také lidi včetně možnosti porovnávat podle obličeje nebo dalších konkrétních objektů. Po spuštění betaverze začala firma věnovat většinu energie další zajímavé službě – vizuálnímu vyhledávání výrobků Like.com.

Změna přístupu k vyhledávání

Většina obrázkových vyhledávačů nyní pracuje systémem, prohledávání textových informací připojených k fotografii. Může jít o jméno souboru daného obrázku, text v odkazu, který na obrázek směřuje, alternativní text obrázku nebo informace zobrazované v blízkosti fotografie na internetové stránce.

Vizuální vyhledávání Like.com bere v patrnost jak text, tak i samotný obrázek. Vyhledávač umí hledat podobné obrázky k vybranému výrobku. Kromě klenotů je zatím možné prohledávat kabelky, obuv a hodinky.

Vyhledávání podle podobnosti

Po zadání textového dotazu je zobrazeno několik možných kategorií. Stačí vybrat preferovanou kategorii a pokračovat v dalším upřesňování parametrů. Lze doplnit podmínky vyhledávání o preferovanou barvu, tvar nebo vzorek.

Podaří-li se objevit lepší výrobek odpovídající dotazu lépe, jedním kliknutím je možné jej použít pro další vyhledávání. Pokud je zajímavá pouze část obrázku, lze ji označit a pro další vyhledávání použít jen označenou oblast. V případě nalezení stačí jen navštívit odkaz z internetovým obchodem a výrobek zakoupit.

Známé osobnosti doporučují

Na úvodní stránce se dá inspirovat i podle výběru hvězd a známých osobností. Označena je vždy jedna část fotografie, ať už se jedná o hodinky, nějaký šperk, dekorativní kabelku nebo hnědé kozačky. Po kliknutí je produkt zvolen pro další vyhledávání podobných výrobků v nabídce internetových obchodů.

Inspirace na Vánoce?

Jde jistě o zajímavý přístup ke službě vyhledávající módní doplňky. Její čas se blíží hlavně teď v předvánočním období a využít ji mohou všichni zájemci, kterým se nechce prohledávat nepřehlednou změť internetových obchodů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Do 100 let díky pivu

Pavel Houser , 02. prosinec 2018 16:00
Pavel Houser

Šéf Amazonu věří, že pozitivní vliv na dlouhověkost má alkohol – alespoň v případě firem. Jeff Bezo...

Více

Kalendář

29. 01. Reshoper 2019
29. 03.

30. 03.
Czech On-line Expo 2019
01. 04.

05. 04.
SuSEcon 2019







RSS 

Zprávičky

Před 50 lety tým vědce Engelbarta představil počítačovou myš

ČTK , 09. prosinec 2018 08:00

"Ani nevím, proč tomu říkáme myš. Asi kvůli čouhajícímu kabelu."...

Více 0 komentářů

Státy EU podpořily rychlý přístup úřadů k elektronickým důkazům

ČTK , 08. prosinec 2018 09:00

Kromě samotného obsahu budou moci vyšetřovatelé získat přístup k metadatům....

Více 0 komentářů

K tažení proti Huawei a ZTE se připojí Japonsko

ČTK , 08. prosinec 2018 08:00

Japonsko se chystá vyloučit z vládních nákupů příslušenství dodávané čínskými telekomunikačními firm...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Bitcoin dál prudce klesá, za den odepsal přes 11 %

ČTK , 07. prosinec 2018 10:14

XRP (ripple) na kryptoměnové burze Coindesk odepsal 10,6 procenta a ether 15,9 procenta....

Více 0 komentářů

Kanadská policie zadržela finanční ředitelku čínské firmy Huawei

ČTK , 07. prosinec 2018 10:00

Britská BT oznámila, že nebude s čínským gigantem spolupracovat na vývoji bezdrátové sítě 5G...

Více 0 komentářů

Austrálie donutí zákonem technologické firmy zpřístupnit data

ČTK , 07. prosinec 2018 09:00

Australský parlament včera schválil zákon, který technologické firmy donutí zpřístupnit úřadům zašif...

Více 0 komentářů

Videoreklama na Internetu objemem zatím televizi konkurovat nemůže

ČTK , 07. prosinec 2018 08:00

Internetoví giganti YouTube a Facebook ovládají dohromady 56 % trhu s videoreklamou na internetu....

Více 0 komentářů