Vizuální vyhledávání výrobků

Společnost Riya vstoupila ve známost v Silicon Valley svým stejnojmenným vyhledávačem obrázků. Vyhledávač je schopen prohledávat nejen obrázky, ale také lidi včetně možnosti porovnávat podle obličeje nebo dalších konkrétních objektů. Po spuštění betaverze začala firma věnovat většinu energie další zajímavé službě – vizuálnímu vyhledávání výrobků Like.com.

Změna přístupu k vyhledávání

Většina obrázkových vyhledávačů nyní pracuje systémem, prohledávání textových informací připojených k fotografii. Může jít o jméno souboru daného obrázku, text v odkazu, který na obrázek směřuje, alternativní text obrázku nebo informace zobrazované v blízkosti fotografie na internetové stránce.

Vizuální vyhledávání Like.com bere v patrnost jak text, tak i samotný obrázek. Vyhledávač umí hledat podobné obrázky k vybranému výrobku. Kromě klenotů je zatím možné prohledávat kabelky, obuv a hodinky.

Vyhledávání podle podobnosti

Po zadání textového dotazu je zobrazeno několik možných kategorií. Stačí vybrat preferovanou kategorii a pokračovat v dalším upřesňování parametrů. Lze doplnit podmínky vyhledávání o preferovanou barvu, tvar nebo vzorek.

Podaří-li se objevit lepší výrobek odpovídající dotazu lépe, jedním kliknutím je možné jej použít pro další vyhledávání. Pokud je zajímavá pouze část obrázku, lze ji označit a pro další vyhledávání použít jen označenou oblast. V případě nalezení stačí jen navštívit odkaz z internetovým obchodem a výrobek zakoupit.

Známé osobnosti doporučují

Na úvodní stránce se dá inspirovat i podle výběru hvězd a známých osobností. Označena je vždy jedna část fotografie, ať už se jedná o hodinky, nějaký šperk, dekorativní kabelku nebo hnědé kozačky. Po kliknutí je produkt zvolen pro další vyhledávání podobných výrobků v nabídce internetových obchodů.

Inspirace na Vánoce?

Jde jistě o zajímavý přístup ke službě vyhledávající módní doplňky. Její čas se blíží hlavně teď v předvánočním období a využít ji mohou všichni zájemci, kterým se nechce prohledávat nepřehlednou změť internetových obchodů.

Exit mobile version