Žaloba Rosetta Stone proti Googlu byla zamítnuta

Spor mezi vyhledávacím gigantem Google a jazykovou společností Rosetta Stone byl kvůli formálním nedostatkům žaloby zastaven.


Rosetta Stone je známa díky svému softwaru na výuku jazyků.

Společnosti Rosetta Stone, výrobci stejnojmenného vzdělávacího softwaru, vadil fakt, že v rámci reklamní služby AdWords si klíčová slova „rosetta“ a „stone“ mohl zaregistrovat prakticky kdokoliv. To pak mělo vést k tomu, že zákazníci byli přesměrováváni primárně na distributory tohoto softwaru, nebo dokonce na webové stránky podobných jazykových programů. Rosetta Stone po Googlu v rámci žaloby požadovala, aby v případě objednávky značky, nebo obchodní známky, jako klíčového slova v rámci AdWords, vždy ověřoval, že žadatelem je subjekt, který má k užívání značky oprávnění.

Spor mezi oběma společnostmi byl silně medializován především proto, že se jednalo o první právní případ tohoto druhu. Vzhledem k tomu, že se jedná o problém, se kterým se společnosti na internetu setkávají prakticky denně, soudní rozhodnutí by bylo základem pro rozhodování i ve všech podobných budoucích případech. „Nejedná se jen o Rosetta Stone,“ vyjádřil se k důležitosti sporu Tom Adams, CEO Rosetta Stone a dodává: „jen jsme jako první otevřeně upozornili na problém, který trápí tisíce firem po celém světě.“

Oficiálním důvodem odmítnutí žaloby před jejím plným projednáním měly být formální nedostatky v argumentaci ze strany Rosetta Stone. Ta se, podle slov svého tiskového mluvčí, tomuto brání a i nadále se bude pokoušet o plné projednávání případu. Podle dostupných informací bude firma o plné projednávání usilovat všemi dostupnými legálními prostředky, ve hře je tedy i možné odvolání k soudu vyšší instance.

Produkty Rosetta Stone jsou velmi oblíbené na území USA a Kanady, které se na příjmech společnosti podílí celými 89%. V rámci nové strategie se ale firma chce více uplatnit také na mezinárodních trzích, příjmy z nichž mají během následujících 4 let vzrůst ze současných 11% až na 50%. Strategii významně narušoval právě problém s reklamním systémem AdWords. Potencionální zákazníci totiž ve finále aplikaci nekupovali od samotné Rosetta Stone, ale od některého z jejích distributorů, případně se rozhodly pro zcela jiný produkt.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version